Nowy Hyundai i10: co się zmieniło w autku klasy mini

2013-10-15 16:17

Czas na zmianę warty. Obecny na polskim rynku od 2007 roku Hyundai i10 niebawem zostanie zastąpiony w naszym nadwiślańskim kraju modelem nowej generacji. Małe koreańskie autko zostało ulepszone pod każdym względem i można je już kupić m.in. w Wielkiej Brytanii.

Z taśm montażowych tureckiej fabryki Hyundai Assan Otomotiv Sanayi, położonej w mieście Izmit, zjeżdżają już nowe modele miejskiego Hyundaia i10. Auto zostało zmodernizowane niemal pod każdym względem. Długość nadwozia wzrosła o 80 mm, szerokości dodano 65 mm, wysokość zmalała o 50 mm, a rozstaw osi zwiększył się o 5 mm. Dzięki temu we wnętrzu wygospodarowano nieco więcej miejsca, a ponadto bagażnik dysponuje pojemnością 252 litrów, co jest wzrostem o 10% względem poprzedniego modelu. Stylistycznie autko plasujące w najmniejszym się segmencie A, upodobniono do aktualnego kodu stylistycznego marki. Jest duży wlot powietrza w zderzaku, skośne reflektory, proporcjonalna linia boczne i zgrabny tył. Kabina to natomiast totalnie zmieniony wystrój.

Gama jednostek napędowych zawiera dwa silniki. Pierwszy jest 3-cylindrowy o pojemności 1.0-litra i mocy 66 KM, rozpędzający pojazd od 0 do 100 km/h w 14,9 sekundy. Drugi motor to już 4-cylindrowy 1.25-litra generujący 87 KM, pozwalający osiągnąć pierwszą "setkę" na liczniku w czasie 12,3 s.

Patrz też: Hyundai i20 lifting - TEST odmłodzonego hatchbacka od SuperAuto24.pl

We wnętrzu będzie się można zamówić klimatyzację, podgrzewanie kierownicy, tempomat, ESP oraz bogaty zestaw poduszek powietrznych. Podstawowy wariant wyposażenia S (w Wielkiej Brytanii) posiada: 14" felgi stalowe, centralny zamek, elektryczne szyby przednie, odtwarzacz CD ze złączem USB, światła do jazdy dziennej, mocowanie ISOFIX, regulowaną kierownicę. Wyższy poziom SE oferuje: zdalnie sterowany centralny zamek, elektryczne szyby tylne, podgrzewane lusterka, czy regulowany fotel kierowcy. Najwyższy poziom daje 14" felgi aluminiowe, łączność Bluetooth, sterowanie radiem ze skórzanej kierownicy, światła do jazdy dziennej LED, lampy przeciwmgłowe, kierunkowskazy w lusterkach, czy lepszy system audio.

W sprzedażny na polskim rynku nowy Hyundai i10 pojawi się jeszcze w bieżącym 2013 roku. W przygotowaniu jest już cennik samochodu, który zostanie przedstawiony w najbliższych tygodniach. W Wielkiej Brytanii za bazowy model trzeba zapłacić 8 345 funtów (czyli około 41 000 złotych).

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki