Nowy i30 stworzony w Centrum Badawczo Rozwojowym Hyundai Motor Europe zlokalizowanym w Niemczech, wygląda zupełnie inaczej niż wszystkie aktualne Hyundaie. Przy tworzeniu kompaktu pozbyto się azjatyckich skośności i tępych cięć. Czy słusznie? To już ocenią klienci. Wszystko co znajdziemy na karoserii jest nowe, począwszy od zastosowanej po raz pierwszy formy kaskadowego grilla, przez bezpieczne i jednocześnie eleganckie obłości otulające karoserię, a kończąc na kształcie lamp oraz zastosowanych w nich świetlnych motywów. Hyundai idąc z duchem czasu wprowadził projekcyjne reflektory LED, a diodowe światła do jazdy dziennej doposażył w funkcję kierunkowskazów.
Mocnym punktem trzeciej ewolucji i30 jest pojemne wnętrze i bagażnik liczący 395 litrów. W kabinie ma się do czynienia z prostotą i intuicyjnością (panel klimatyzacji zachował poręczne pokrętła). Sama konsola i deska mają w sobie dużo pokładów elegancji. Świetnie wygląda wielofunkcyjna trójramienna kierownica oraz minimalistyczny zestaw zegarów z kolorowym ekranem komputera pomiędzy cyferblatami. W standardzie system audio jest wyposażony w 5-calowy ekran. Wyższe wersje zawierają 8-calowy dotykowy ekran górujący na konsoli, skupiający w sobie wiele multimediów.
Przeczytaj: Nowy Hyundai i30: trzecia generacja autem dla każdego?
Pod maską do wyboru kilka silników. Nowość to 4-cylindrowa konstrukcja 1.4 T-GDI o mocy 140 KM i 242 Nm. Mniejszym motorem jest 3-cylindrowy 1.0 T-GDI o mocy 120 KM i 170 Nm. Podstawa to wolnossący 4-cylindrowy 1.4 MPI generujący 100 KM i 134 Nm, a jedyny wysokoprężny motor 1.6 z turbodoładowaniem pojawi się w ofercie w trzech wariantach mocy: 95, 110 i 136 KM. Podstawową przekładnią została sześciobiegowa manualna skrzynia biegów, a w opcji przygotowano dwusprzęgłowy, automatyczny mechanizm biegów o siedmiu przełożeniach (7DCT).
Hyundai postanowił całkowicie zrezygnować z bazowych wersji Base oraz Classic. Z tego powodu nowy i30 już w startowej odmianie Classic+ oferuje wysoki poziom wyposażenia standardowego. Cena początkowa ustalona na 65 700 zł jest taka sama, jak w przypadku poprzednika tej samej konfiguracji Classic+.
Podstawowe wyposażenia zawiera m.in.: 6 poduszek powietrznych, systemy ABS, ESC, VSM, HAC, AEB (system autonomicznego hamowania), LKAS (system utrzymujący na pasie ruchu), elektryka wszystkich szyb, elektryka i podgrzewanie lusterek, tempomat, centralny zamek, składany kluczyk, klimatyzacja manualna, kanały powietrzne wyprowadzone z tunelu na kanapę, gniazdo 12V w bagażniku, dwupoziomowa podłoga bagażnika, automatyczne światła, inteligentne światła drogowe, koło zapasowe, radio z 5-calowym ekranem, wielofunkcyjna kierownica, złącza AUX/USB, 4 głośniki.
.
Nowy Hyundai i30 - polski CENNIK
.
| silnik/wersja | CLASSIC+ | COMFORT | STYLE | PREMIUM |
| 1.4 MPI 100 KM 6MT | 65 700 zł | - | - | - |
| 1.0 T-GDI 120KM 6M | 72 200 zł | 78 200 zł | 83 200 zł | 90 200 zł |
| 1.4 T-GDI 140 KM 6M | - | 81 200 zł | 86 200 zł | 93 200 zł |
| 1.4 T-GDI 140 KM 7DC | - | 87 200 zł | 92 200 zł | 99 200 zł |
| 1.6D 95KM 6M | 77 000 zł | - | - | - |
| 1.6D 110KM 6M | 79 500 zł | 85 500 zł | 90 500 zł | 97 500 zł |
| 1.6D 110KM 7DCT | 85 500 zł | 91 500 zł | 96 500 zł | 103 500 zł |
| 1.6D 136KM 6M | - | 88 500 zł | 93 500 zł | 100 500 zł |
| 1.6D 136KM 7DCT | - | 94 500 zł | 99 500 zł | 106 500 zł |