Nowy Hyundai i30 Wagon jest dłuższy o 245 milimetrów od hatchbacka, którym mieliśmy już okazję jeździć. Przedłużono jedynie zwis tylny, bowiem rozstaw osi pozostał niezmieniony i nadal wynosi 2650 milimetrów. Bagażnik ma całkiem wystarczające 602 litry pojemności (hatchback oferował jedynie 395, a poprzednia generacja kombi tylko 528 litrów), a jeśli złożymy tylne siedzenia, do dyspozycji będziemy mieli aż 1650 litrów. To więcej niż najważniejsi konkurenci: Volkswagen Golf, Opel Astra czy też Ford Focus.
Zobacz też: Sportowy Hyundai i30 N - wyciekły dane techniczne
Pod maską bez zmian – producent oferuje wolnossące 1.4 o mocy 100 koni mechanicznych, 120 koni będzie miał motor o pojemności jednego litra, w ofercie znajdziemy też nowy, turbodoładowany silnik 1.4 (140 KM). Diesle reprezentuje jednostka 1.6 litra w trzech wariantach mocy – 95, 110 i 136 KM.
Hyundai i30 Wagon oferowany będzie w jednym z czterech pakietów wyposażenia. Wersja z napędem na cztery koła na razie nie jest w planach. Takie rozwiązanie zarezerwowano dla wyścigowej serii N, którą zobaczymy w grudniu.
Hyundai i 30 Wagon pojawi się w salonach w połowie roku.