Nowy Lexus GX na wybranych rynkach Europy. Ten model to luksusowa terenówka

2020-06-02 12:40

W zeszłym roku zadebiutował w Stanach Zjednoczonych, teraz wjeżdża na Stary Kontynent. Odświeżony Lexus GX debiutuje na wybranych europejskich rynkach. W czasach popularności SUV-ów opartych na konstrukcji samonośnej, luksusowe auto terenowe oparte na ramie to rzadkość.

Lexus GX 460 to niezmiennie rasowe auto terenowe oparte na ramie i wyposażone w napęd 4x4. W najnowszej odsłonie modelu zastosowano wiele systemów, które ułatwiają jazdę poza asfaltem. Jednym z nich jest Multi-Terrain Select, który pozwala na wybór trybów jazdy terenowej. System dostosowuje pracę napędu oraz hamulców do pięciu wskazanych typów nawierzchni – skał i szutru, błota i piachu, luźnych skał, muld oraz skał. Samochód dysponuje również układem Crawl Control, który automatycznie steruje przepustnicą i siłą hamowania w czasie wolnej jazdy po bezdrożach. W rezultacie pozwala kierowcy lepiej skupić się na omijaniu przeszkód i pomaga w pokonywaniu wzniesień. 

Najnowszego Lexusa GX wyposażono również w systemy Multi-Terrain Monitor oraz Panoramic View Monitor, które bazują na kamerach umieszczonych wokół auta. Pierwszy pokazuje, co dzieje się tuż przed autem oraz po jego bokach, więc ułatwia lawirowanie w trudnym terenie. Drugi pozwala spojrzeć na otoczenie z szerszej perspektywy i ułatwia parkowanie potężnym samochodem. Lexus wyposażył auto w dodatkowy system oczyszczania powietrza. Cabin Clean Air Filter wyłapuje pyłki i chroni pasażerów ze skłonnością do alergii. A w czasie jazdy w mieście, kiedy układ wykryje, że powietrze jest mocno zanieczyszczone – np. tlenkami azotu lub węgla – automatycznie przełącza obieg klimatyzacji na wewnętrzny. Ponadto system może tak sterować cyrkulacją powietrza, by zapewnić jak najlepsze chłodzenie latem i zapobiegać osadzaniu się pary na szybach zimą. 

Przeczytaj również: W tym aucie nawet gwiazdy disco polo tracą głowę! Lexus RC F Carbon 5.0 V8 AT8 - TEST, OPINIA, WIDEO

Pod maską odświeżonego Lexusa GX 460 pracuje sprawdzony silnik V8 o pojemności 4.6 litra. Wolnossący motor wytwarza około 300 KM oraz 438 Nm i napędza wszystkie koła przez 6-biegowy automat. W przekazywaniu momentu obrotowego pośredniczy centralny dyferencjał typu Torsen. Dzięki takim parametrom potężna terenówka może ciągnąć przyczepę o masie niemal 3 ton. Auto można kupić na wschodzie Europy – w Rosji, Kazachstanie, regionie Kaukazu oraz na Ukrainie. Na rosyjskim rynku ceny auta zaczynają się od 4 758 000 rubli, czyli w bezpośrednim przeliczeniu około 270 tys. złotych. 

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają