Nowy Mercedes-Benz Klasy C! Wyłącznie 4 cylindry i do 100 km zasięgu na prądzie - WIDEO, ZDJĘCIA

Nowy Mercedes-Benz Klasy C (2021)
Autor: Mercedes-Benz Nowy Mercedes-Benz Klasy C (2021)

Debiutuje nowy Mercedes-Benz Klasy C! Niemiecki bestseller w nowej odsłonie do bólu przypomina flagową limuzynę Klasy S, ale czy komuś to przeszkadza? Piąta generacja gwiazdy z klasy średniej została nafaszerowana wszystkimi rozwiązaniami, jakie w ostatnim czasie pokazał producent ze Stuttgartu. Począwszy od nowego designu, przez w pełni cyfrowe wnętrze, aż po pojemne akumulatory w wersji plug-in hybrid, które pozwalają pokonać blisko 100 kilometrów w trybie elektrycznym! Co wiemy o nowym modelu?

W ostatniej dekadzie Mercedes-Benz Klasy C był najczęściej kupowanym modelem niemieckiej marki. Poprzednia generacja, wprowadzona na rynek w 2014 r., tylko w nadwoziu limuzyna i kombi trafiła w ręce ponad 2,5 mln nabywców. Najnowsza Klasa C robi kolejny znaczący krok naprzód w dziedzinie cyfryzacji i wysokiej jakości. Design nowej odsłony łączy zmysłową przejrzystość ze sportowymi i eleganckimi akcentami. Już na pierwszy rzut oka uwagę zwracają dynamiczne proporcje – krótki przedni nawis i dłuższy tylny oraz duży rozstaw osi, a także pokrywa silnika z charakterystycznymi wybrzuszeniami. Aby zachować klasyczne proporcje, przednia szyba i kabina pasażerska zostały przesunięte ku tyłowi.

Jeszcze bardziej przestronna

Przy długości 4751 mm i szerokości 1820 mm wariant limuzyna i kombi są zauważalnie większe niż dotychczas. Rozstaw osi urósł o 25 mm (2865 mm), a mimo to współczynnik oporu powietrza (Cd) pozostał na poziomie poprzedników (limuzyna: 0,24, kombi: 0,27). Większe wymiary Klasy C docenią przede wszystkim pasażerowie – zarówno z przodu, jak i z tyłu. Przestrzeń na wysokości łokci w porównaniu z poprzednikiem wzrosła o 22 mm z przodu i o 15 mm z tyłu. Miejsca nad głową z tyłu przybyło o 13 mm (kombi: o 11 mm), co w połączeniu z nawet o 35 mm większą przestrzenią na nogi z tyłu sprawia, że podróżowanie w drugim rzędzie siedzeń jest jeszcze przyjemniejsze.

Mercedes-Benz Klasy C (2021)
Autor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz Klasy C (2021)

Wnętrze z Klasy S

W kabinie obecne są liczne akcenty z nowej Klasy S, tyle że w sportowej interpretacji. Podkreśla to architektura kokpitu – deska rozdzielcza i centralny wyświetlacz są lekko pochylone w kierunku kierowcy. Funkcję zestawu wskaźników pełni wolnostojący ekran LCD o wysokiej rozdzielczości, dostępny w wersji o przekątnej 10,25” i 12,3”. Zwrot w kierunku cyfryzacji jest widoczny również w przypadku centralnego, dotykowego wyświetlacza (9,5” lub 11,9”). Jego pionowa orientacja jest korzystna szczególnie przy używaniu nawigacji. Oba ekrany zdają się wizualnie unosić nad deską rozdzielczą.

Najnowszy system MBUX

Podobnie jak nowa Klasa S, nowa Klasa C została wyposażona w drugą generację systemu operacyjnego MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Jej wnętrze staje się jeszcze bardziej cyfrowe i inteligentne, ponieważ zarówno w zakresie osprzętu, jak i oprogramowania nastąpiły znaczne postępy. Także asystent głosowy „Hej Mercedes” stał się bardziej interaktywny. Niektóre czynności – takie jak odebranie połączenia telefonicznego – można teraz zlecić nawet bez używania hasła „Hej Mercedes”. Asystent „potrafi” też objaśnić funkcje auta, np. podpowie, jak sparować smartfon przez Bluetooth lub gdzie można znaleźć apteczkę. Ponadto, dzięki funkcji Smart Home, za jego pomocą można zdalnie obsługiwać wyposażenie inteligentnego domu.

Mercedes-Benz Klasy C (2021)
Autor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz Klasy C (2021)

Gama silnikowa

Gama jednostek napędowych obejmuje tylko 4-cylindrowe silniki z modułowej rodziny motorów Mercedesa FAME (Family of Modular Engines). Tym samym odgrywa ona istotną rolę w elastyczności międzynarodowej sieci produkcyjnej, z dostosowaną do potrzeb elektryfikacją. Oprócz turbodoładowania zarówno jednostki wysokoprężne, jak i benzynowe wyposażono w rozrusznik zintegrowany z alternatorem (ISG), który – jako „łagodna” hybryda drugiej generacji – zapewnia wsparcie przy niskich prędkościach obrotowych silnika. Za przenoszenie momentu obrotowego na koła odpowiada automatyczna przekładnia 9G-TRONIC (we wszystkich wariantach). Na pokładzie niektórych wersji znajdzie się także udoskonalony napęd na cztery koła 4MATIC.

Wersja Silnik Moc Napęd 0-100 km/h Prędkość maks.
C 180 1.5, R4 170 KM & 250 Nm FWD 8,6 s 231 km/h
C 200 1.5, R4 204 KM & 300 Nm FWD 7,3 s (7,5 s) 246 km/h (240 km/h)
C 200 4MATIC 1.5, R4 204 KM & 300 Nm AWD 7,1 s 241 km/h
C 300 2.0, R4 258 KM & 400 Nm FWD 6,0 s 250 km/h
C 300 4MATIC 2.0, R4 258 KM & 400 Nm AWD 6,0 s 250 km/h
C 220 d 2.0, R4 200 KM & 440 Nm FWD 7,3 s (7,4 s) 245 km/h (242 km/h)
C 300 d 2.0, R4 265 KM & 550 Nm FWD 5,7 s (5,8 s) 250 km/h (250 km/h)

*(w nawiasie dane dla wersji kombi)

Mercedes-Benz Klasy C (2021)
Autor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz Klasy C (2021)

Zwinniejsza i mądrzejsza

Nowa Klasa C jest szczególnie zwinna i stabilna w prowadzeniu m.in. dzięki zastosowaniu opcjonalnej skrętnej tylnej osi, połączonej z bardziej bezpośrednim układem kierowniczym przednich kół. Kąt skrętu tylnych kół wynosi do 2,5 stopnia. Pozwala to zmniejszyć średnicę zawracania o 43 cm, do 10,64 m. To jedyny taki samochód w tej klasie, który oferuje takie rozwiązanie.

Nowe reflektory DIGITAL LIGHT pochodzą z flagowego modelu Klasy S. Światło w każdym takim reflektorze jest załamywane i kierowane przez 1,3 miliona mikroluster. Rozdzielczość przednich lamp wynosi zatem ponad 2,6 miliona pikseli na pojazd. Reflektory DIGITAL LIGHT oferują funkcję projekcji symboli na nawierzchni drogi. Wyświetlając linie pomocnicze, znaki lub animacje, mogą dodatkowo zwiększyć bezpieczeństwo jazdy.

Mercedes-Benz Klasy C (2021)
Autor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz Klasy C (2021)

Do 100 kilometrów na prądzie

Niebawem do oferty nowego modelu dołączy także wariant hybrydowy typu plug-in. Pod maską będzie pracować jednostka benzynowa o pojemności 2-litrów, która będzie współpracować z 129-konnym motorem elektrycznym. W podwoziu zostanie schowany wysokonapięciowy akumulator nowej generacji, który składa się z 96 ogniw i ma pojemność 25,4 kWh. W efekcie nowa Klasa C będzie w stanie przejechać na samym prądzie nawet 100 kilometrów (WLTP). Niedługo po premierze tego wariantu, gamę silnikową zasili silnik wysokoprężny w wersji plug-in.

Akumulator będzie wyposażony w wewnętrzny układ chłodzenia, dzięki czemu system zarządzania temperaturą będzie w stanie sterować temperaturą roboczą niezależnie od wentylacji kabiny. To umożliwi szybkie ładowanie prądem stałym (DC). Kiedy akumulator będzie całkowicie rozładowany, będzie można go „zatankować” do pełna w ciągu około 30 minut, korzystając z opcjonalnej ładowarki DC o mocy 55 kW. Dostępna jest też standardowa trójfazowa ładowarka AC o mocy 11 kW (w zależności od rynku), służąca do ładowania prądem przemiennym.

Najnowsze