Elektryczny lew

Nowy Peugeot E-308. Ma wydajny napęd i wciąż dobrze wygląda

2022-09-13 10:40

Nowy Peugeot E-308. Gama modelowa francuskiego kompakta jest już kompletna! Do benzynowego PureTech, wysokoprężnego BlueHDI i hybrydy plug-in (HYbrid), właśnie dołączył w pełni elektryczny wariant. Peugeot E-308 został wyposażony w wydajny napęd i wciąż dobrze wygląda. Co o nim wiemy?

Nowy Peugeot E-308

Gama modelowa kompakta znad Sekwany jest już kompletna. Oferta powiększyła się właśnie o w pełni elektryczny wariant, który został wyposażony w wydajny napęd i większy akumulator. Francuzi nie pokusili się o wprowadzanie drastycznych zmian w stylistyce, wobec czego podobnie jak Peugeot E-208, bezemisyjna wersja 308-ki nie będzie wyróżniać się w tłumie. Z zewnątrz elektryczną odmianę rozpoznamy wyłącznie po emblemacie umieszczonym na klapie bagażnika, płaskiej osłonie chłodnicy czy chociażby dedykowanym wzorze 18-calowych felg. Peugeot E-308 otrzymał również płaską podłogę, w celu poprawienia właściwości aerodynamicznych. Wszystko to przekłada się na bardzo znikome zużycie energii. Ile nowy Peugoet E-308 przejedzie na jednym ładowaniu?

SPRWDŹ - Ma trzy silniki i kaganiec. Peugeot 508 PSE to sportowiec na miarę naszych czasów

Peugeot E-308 - wydajny napęd i duży zasięg

Elektryczny Peugeot E-308, tak jak to było do tej pory, będzie występował w dwóch wersjach nadwozia - Hatchback oraz SW. Niezależnie od wyboru, za napędzanie przedniej osi będzie odpowiadać motor elektryczny o łącznej mocy 156 KM (115 kW) i 260 Nm. W połączeniu z litowo-jonowymi akumulatorami (54 kWh) nowej generacji, ma to pozwolić na przejechanie nawet do 400 kilometrów (WLTP) na jednym ładowaniu. Według wyliczeń producenta, średnie zużycie energii w nowym E-308 to zaledwie 12,7 kWh/100 km, co czyni go najbardziej wydajnym kompaktem w tym segmencie. Z wykorzystaniem szybkiej ładowarki (CCS) auto ma naładować się od 20 do 80 proc. w mniej niż 25 minut.

Peugeot E-308 - bogaty w standardzie

Już w przysłowiowej "bazie" elektryczny Peugeot E-308 będzie posiadał już LED-owe reflektory, charakterystyczne światła do jazdy dziennej w postaci wielkich kłów czy 18-calowe felgi zapewniające mniejsze opory powietrza. W kabinie natomiast już w cenie dostaniemy cyfrowe zegary, 10-calowy ekran multimediów, kompaktową i podgrzewaną kierownicę, a także wyświetlacz head-up. Więcej szczegółów o elektrycznym E-308 powinniśmy poznać już niebawem, bowiem nowy model, tak jak bliźniaczy mu Opel Astra-e, zadebiutuje na rynku w 2023 roku. 

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki