Nowy Volkswagen Golf R: 300 kucy pod maską - FOTO

2013-08-21 12:30

Co druga motoryzacyjna marka posiada w swoim portfolio sportową linię modelową samochodów o jakimś specyficznym oznaczeniu. W przypadku Volkswagena najbardziej rasowymi maszynami z Wolfsburga są te opatrzone symbolem R. Niemcy właśnie ujawnili, jak będzie wyglądać najnowsze wcielenie topowego VW Golfa 7 z magiczną R-ką na atrapie wlotu powietrza.

Tak mocnego i szybkiego seryjnie produkowanego Golfa jeszcze w historii nie było. Najbardziej sportowy kompakt ze stajni Volkswagena generuje w najnowszym wcieleniu aż 300 koni mechanicznych! Skąd ten wynik poprawiony o 30 KM w stosunku do poprzednika? To proste - inżynierowie wykorzystali jednostkę napędową, jaka zagościła w najnowszym Audi S3. To oznacza, że pod maską ulokowano 2-litrowy motor TSI (pojemność 1984 cm3) wsparty turbodoładowaniem. Maksymalny moment obrotowy rozwijany w przedziale 1800-5500 obr./min dochodzi do wartości 380 Nm, a moc drzemiąca w sercu to aż 300 KM generowanych przy 5500 obr./min.

O odpowiednie właściwości trakcyjne zadba arsenał elektronicznych wspomagaczy (XDS+, EDS zintegrowany z ESC Sport z możliwością całkowitej dezaktywacji), wraz z napędem na cztery koła 4MOTION przekazywanym za pośrednictwem sprzęgła Haldex piątej generacji, sparowanego z 6-stopniową przekładnią DSG (lub z 6-biegową skrzynią manualną). Zawieszenie Golfa R w odróżnieniu od pozostałych Golfów będzie o wiele twardsze i niższe - w stosunku do konwencjonalnego egzemplarza nadwozie "siedzi" 20 mm niżej, a w porównaniu z Golfem GTI różnica wynosi 5 mm.

>>> Volkswagen Golf 7 GTI: CENA w Polsce od 107 390 zł - WIDEO <<<

To wszystko pozwoli na niesamowite osiągi, bo pierwsze 100km/h pojawi się na liczniku już po 4,9 sekundy w połączeniu z dwusprzęgłowym zautomatyzowanym DSG, lub w 5,1 sekundy w przypadku 6-stopniowej skrzyni ręcznej. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Wygląd zewnętrzny zarówno w wersji 3- jak i 5-drzwiowej otrzymał o wiele bardziej agresywne detale. Standardowymi kołami są 18-calowe obręcze ze stopów lekkich, a w opcji pojawią się nawet 19-tki. Tylny przemodelowany zderzak z dyfuzorem dorobił się dwóch wylotów wydechowych z rasowymi podwójnymi owalnymi końcówkami. Przyciemnione klosze lamp z tyłu kryją LED-owe wypełnione, a lusterka boczne zostały pomalowane na srebrny kolor. Przedni zderzak z wielkim wlotem powietrza uległ poszerzeniu. Nie mogło też zabraknąć takiego oczywistego detalu jak literka R na listwie grilla i biksenonowych seryjnie montowanych reflektorów.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki