Nowy Volkswagen Multivan T7. Automat w standardzie, brak dźwigni biegów w konsoli i hybryda plug-in

2021-06-10 21:05
Volkswagen Multivan T7
Autor: Volkswagen 2022 nowy Volkswagen Multivan

Marka Volkswagen Samochody Dostawcze prezentuje nowe wcielenie bestsellera. Volkswagen Multivan T7 całkowicie się zmienił i został zbudowany według totalnie nowej koncepcji. Osobowy van po raz pierwszy został osadzony na modułowej płycie MQB dla pojazdów z silnikiem montowanym poprzecznie, co pozwoliło na ogromny skok w kategoriach technicznych. Teraz Multivan może być hybrydą typu plug-in, czasowo funkcjonować jako pojazd o zerowej emisji, nie ma już dźwigni zmiany biegów osadzonej w konsoli centralnej ani tradycyjnej dźwigni hamulca ręcznego.

W czasach charakteryzujących się elektryfikacją układów napędowych i wprowadzeniem jazdy automatycznej, przyszedł czas na zmiany we flagowym wanie Volkswagena. Kultowy już osobowy Multivan doczekał zupełnie nowej siódmej generacji i debiutuje przed wersjami Transporter, Caravelle oraz California. Po tych modelach przyjdzie czas na kolejny krok, a mianowicie w pełni elektryczne modele ID.BUZZ MPV i ID.BUZZ Cargo. Nowy, liczący do 7 miejsc pojazd, będzie dostępny w wersjach Multivan, Life i Style, w dwóch odmianach długości - standardowej i przedłużonej. Samochód wjedzie na rynek w drugiej połowie 2021 roku.

Jeden samochód, niezliczone możliwości

Volkswagen Samochody Dostawcze przenosi wyjątkowy, motoryzacyjny styl życia do scyfryzowanej i skomunikowanej teraźniejszości oraz do przyszłości. Wielofunkcyjny samochód zaprojektowany przede wszystkim z myślą o rodzinach i aktywnych miłośnikach sportu, dzięki zupełnie nowemu systemowi foteli i przestrzeni bagażowej, rysuje przed nami wiele scenariuszy mobilności. Równolegle z modelem podstawowym, Volkswagen Samochody Dostawcze będzie również oferować Multivana w wersji przedłużonej, ze znacznie zwiększoną przestrzenią ładunkową. Ponadto przewiduje się, że dzięki elastycznemu w aranżacji wnętrza, pojazd zwiększy swój udział w rynku jako biznesowy MPV i ekskluzywny mikrobus. Przedział bagażowy o pojemności od 469 litrów do 4053 l (w zależności od specyfikacji oraz wariantu długości nadwozia) pozwala wygodnie radzić sobie z przewożeniem przeróżnych ładunków lub rozmaitego sprzętu sportowego. Autem można holować przyczepy o masie do 2000 kg.

Multivan z napędem hybrydowym typu plug-in

To pierwszy Multivan wyposażony w napęd hybrydowy typu plug-in. Tylko ten rodzaj napędu zapewnia kompatybilność bezemisyjnej jazdy miejskiej z dużym zasięgiem i niskim zużyciem całkowitym paliwa. Multivan eHybrid wykorzystuje do napędu sprawdzoną już w koncernie koncepcję. Mowa o jednostce 1.4 TSI połączonej z motorem elektrycznym o mocy systemowej 218 KM i 350 Nm. Dzięki zastosowaniu akumulatora litowo-jonowego o pojemności 13 kWh, Multivan eHybrid najczęściej pokonywać będzie dzienne dystanse korzystając wyłącznie z energii elektrycznej. Hybrydowy układ napędowy plug-in został pomyślany w taki sposób, że pojazd uruchamia się domyślnie w trybie zasilania wyłącznie energią elektryczną i dzięki temu zwłaszcza krótkie trasy pokonuje nie generując emisji dwutlenku węgla. Dopiero przy prędkości ponad 130 km/h włącza się silnik benzynowy.

Zobacz również: Ten busik ma 23 okna i jest symbolem Volkswagena. Kultowa Samba ma już 70 lat

Równolegle z hybrydowym układem napędowym typu plug-in, napędzany na przednie koła Multivan będzie dostępny z dwoma 4-cylindrowymi turbodoładowanymi silnikami - 1.5 TSI (136 KM i 220 Nm) i 2.0 TSI (204 KM i 320 Nm). W 2022 roku do gamy silnikowej dołączy motor 2.0 TDI o mocy wyjściowej 150 KM. Automatyczna skrzynia biegów DSG to teraz standardowe wyposażenie każdego Multivana T7. 6-biegowa skrzynia trafi do modelu eHybrid. Z konwencjonalnymi jednostkami TSI i TDI łączona będzie 7-biegowa skrzynia DSG. Zamiast tradycyjnej dźwigni zmiany biegów w konsoli środkowej teraz pojawia się niewielki przycisk selektora DSG umieszczony na desce rozdzielczej.

Volkswagen Multivan T7
Autor: Volkswagen 2022 nowy Volkswagen Multivan

Większy i przestronniejszy

Auto urosło w porównaniu do poprzedniego modelu. Wersja podstawowa jest teraz dłuższa i szersza oraz nieco niższa. Dokładne wymiary Nowego Multivana to: szerokość 1941 mm nie wliczając składanych bocznych lusterek (+37 mm w porównaniu z Multivanem 6.1), długość 4973 mm (+69 mm) i wysokość nawet 1903 mm (-47 mm). Rozstaw osi wynosi 3124 mm (+124 mm). W wersji przedłużonej mierzy 5173 mm długości (-131 mm). 

Przeczytaj: Symbol „cudu gospodarczego”. Pokochali go przedsiębiorcy, hipisi w nim mieszkali. Bulli skończył 71 lat

Od nowa zaaranżowano wnętrze. Wyposażenie standardowe deski rozdzielczej stanowi kokpit cyfrowy Digital Cockpit 10’’ i system infotainmentu Ready 2 Discover. Stale obecne na pokładzie nowego Multivana są usługi online We Connect oraz We Connect Plus (ta druga na czas określony, który można za opłatą wydłużyć). Większość elementów sterowania zaprojektowano jako cyfrowe pola dotykowe i przyciski. Odstęp między fotelami w przodzie umożliwia przejście na tył pojazdu, a z konsoli centralnej wyeliminowano dźwignię zmiany biegów. Hamulec postojowy również jest elektryczny i przy fotelu nie ma już dźwigni.

Stolik w tylnej części kabiny został wymyślony na nowo. Dzięki innowacyjnemu systemowi blokowania, ten wielofunkcyjny element można wykorzystywać jako konsolę środkową między fotelami kierowcy i pasażera lub jako składany stolik wyposażony w uchwyty na napoje i schowki do przechowywania w drugim lub trzecim rzędzie foteli. Przestrzeń może być wykorzystana lepiej niż kiedykolwiek wcześniej. W przedziale pasażerskim są montowane tylko pojedyncze fotele — zniknęła z trzeciego rzędu zajmująca całą szerokość pojazdu kanapa. Same fotele straciły na masie i w zależności od specyfikacji teraz ważą od 23 do 29 kg. Nowy system prowadnic ułatwia ich wyjęcie i ponowne wstawienie. Opcjonalnie można zamówić panoramiczny szklany dach o imponującej powierzchni, funkcję oświetlenia konturowego ambiente czy 840-watowy system nagłośnienia marki Harman Kardon.

Volkswagen Multivan T7
Autor: Volkswagen 2022 nowy Volkswagen Multivan

Charyzmatyczny wygląd

Nowa stylistyka jest jednoznacznie charakterystyczna dla Multivana. Połączono w niej elementy znane z poprzedników oraz zachowano możliwość dwubarwnego lakierowania nadwozia. Chromowana listwa biegnąca dookoła pojazdu wizualnie rozdziela sylwetkę pojazdu na część górną i dolną. Większa i mniej nachylona przednia szyba rozciąga się na całym obszarze między słupkami A, podkreślając szerokość pojazdu. Słupek A jest teraz wyposażony w dodatkowe okno boczne. Drzwi przesuwne są standardowo montowane zarówno po lewej jak i po prawej stronie oraz zostały harmonijnie zintegrowane z sylwetką pojazdu.

Testowaliśmy: Zachwyca przestrzenią, imponuje wyposażeniem. Volkswagen Multivan T6.1 Cruise 2.0 TDI DSG7 4MOTION

Część maski, w kierunku kratki chłodnicy przybrała kształt poziomego pasa, który rozciąga się na boki ponad należącymi do wyposażenia standardowego reflektorami diodowymi. Pomiędzy reflektorami widać chromowaną listwę zintegrowaną z wąskim grillem osłony chłodnicy. Kontynuuje ona stylistykę przezroczystych, trójwymiarowych jednostek reflektorów. Lampy w wersji standardowej mają błyszczące czarne obramowanie. Po raz pierwszy dostępny jest również Multivan z reflektorami diodowymi Matrix IQ.LIGHT — interaktywnym systemem świateł. Błotniki i nadkola są wyraźnie zarysowane i bardziej wydatne niż w poprzednim modelu. Koła mają średnicę do 19 cali (wcześniej do 18 cali).

W tylnej części na krawędzi dachu osadzono spoiler. Od góry jest pomalowany w kolorze nadwozia, a od dołu na czarno. Wizualnie czarna powierzchnia spojlera przechodzi bezpośrednio w tylne okno. Po boku dołączają klapy aerodynamiczne. Dzięki klapom, słupki D są mocniej wyciągnięte ku tyłowi niż w poprzednim modelu. Projektanci na nowo skonfigurowali również dwuczęściowe, standardowo diodowe lampy tylne oraz ich oprawę. Próg bagażnika ma wysokość tylko 580 mm i znajduje się na tym samym poziomie, co w poprzednim modelu.

Volkswagen Multivan T7
Autor: Volkswagen 2022 nowy Volkswagen Multivan

Multivan z asystentem jazdy IQ.DRIVE Travel Assist

W nowym Multivanie znacząco zwiększyła się liczba systemów wsparcia kierowcy. W zależności od specyfikacji, może ona obejmować ponad 20 układów. Zawsze montowane funkcje standardowe to: Car2X (lokalny system ostrzegania), system monitorowania obszaru przed pojazdem Front Assist wraz z funkcją awaryjnego hamowania City Emergency Braking, wspomaganie wymijania z nowym asystentem skrętu, dynamiczny wyświetlacz znaków drogowych, system ostrzegający przed zjechaniem z pasa Lane Assist oraz tempomat.

Do innowacyjnych, nowych systemów należy IQ.DRIVE Travel Assist, który ułatwia półautomatyczną jazdę w zakresie od 0 do 210 km/h. IQ.DRIVE Travel Assist łączy w sobie nowy predyktywny tempomat adaptacyjny ACC (kontrola wzdłużna) i asystenta toru jazdy Lane Assist (kontrola boczna), tworząc nowy układ, który znacznie zwiększa łatwość prowadzenia i bezpieczeństwo w drodze. Na pokładzie modelu o najbogatszym wyposażeniu działają ponad 34 systemu wsparcia, zwiększając bezpieczeństwo, komfort i łatwość użytkowania.

Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Najnowsze