Salon Paryż 2008: odsłona motoryzacyjne nowości - ZDJĘCIA

2008-10-09 16:20

Zobacz, czym niedługo będą nas kusić producenci popularnych aut w swoich salonach sprzedaży.

Salony samochodowe to swojego rodzaju rewie mody. Oczywiście miło jest pooglądać piękne hostessy, ale ich gwiazdami są samochody. Te, które najbardziej przyciągają tłumy, to zazwyczaj auta koncepcyjne. Ich twórcy puszczają wodze fantazji, kształtując w zupełnie inny i często niebanalny sposób te same elementy składowe każdego pojazdu. Niekiedy celem stylistów jest porwanie oglądającego daleko w przyszłość, innym razem możemy dopatrzeć się ciekawych tendencji stylizacyjnych lub odczytać zamiary producentów związane z nadchodzącymi generacjami obecnych modeli. Mimo że na pierwszym planie stoją zwykle concepty, to nie sposób pominąć światowe premiery samochodów wprowadzanych do produkcji. Paryski Mondial de L'Automobile to ostatnia chwila na to, by pokazać, co nas czeka w przyszłym roku.

Citroen C3 picasso

W pierwszym kwartale przyszłego roku Citro‘n będzie oferował kolejne auto z przydomkiem picasso. Będzie to najmniejszy MPV w gamie, mający nieco ponad 4 metry długości. C3 picasso wyznacza nowy standard przestrzeni, w której oprócz pięciu pasażerów pomieści jeszcze 500 litrów bagażu. Po złożeniu tylnej ławki wartość ta wzrasta do 1506 litrów.

VW golf VI

Rosnące wyniki sprzedaży golfa V nie zniechęciły kierownictwa Volkswagena do wprowadzenia nowej generacji, a wręcz utwierdziły w przekonaniu, że to, co było w nim dobre, to powinno zostać. Tak też się stało z VI, bazuje na tej samej płycie podłogowej co poprzednik, jednak oprócz zmian wizualnych - nowej twarzy o rysach scirocco, wprowadzono w nim wiele udoskonaleń. Przede wszystkim zastosowano najnowsze technologie zmniejszające poziom hałasu we wnętrzu, udoskonalono elektroniczne systemy poprawiające bezpieczeństwo i wprowadzono opcjonalne aktywne zawieszenie DCC. W Paryżu pokazano najszybszą odmianę - GTI napędzaną 210- konnym silnikiem zdolnym rozpędzić golfa do setki w 6,9 sek i osiągnąć aż 240 km/h.

Suzuki alto

Do segmentu najmniejszych aut w gamie Suzuki dołączy nowe alto, które wywodzi się z konceptu A-Star. Pod maską umieszczono przyjazny dla środowiska trzycylindrowy silnik benzynowy, znany już z modelu Splash, zużywający średnio 4,5 l/100 km. 3,5-metrowej długości auto zabierze maksymalnie cztery osoby. Jego sportowy charakter stylizacji nadwozia z pewnością przypadnie do gustu nie tylko kobietom i młodym ludziom.

Renault megane coupe

W marcu w Genewie pokazano koncepcyjny samochód, który upewnił wszystkich o tym, że prędzej czy później pojawi się trzydrzwiowe megane o bardzo sportowej linii. Teraz już jest to pewne, jak twierdzi producent. Pod maską znajdą się silniki zarówno dla tych, którzy kupują auto dla pięknej sylwetki, jak i tych, którzy uwielbiają adrenalinę wywoływaną przez konie mechaniczne. Paleta jednostek obejmie silniki od 90 do 180 KM, a być może w wersji RS pojawi się także 230-konny motor.

Ford Ka

W polskiej fabryce Fiata w Tychach ruszyła już produkcja najmniejszego forda. Ka to auto bazujące na tych samych rozwiązaniach, co fiat 500 i panda. Sylwetka w niczym nie przypomina swojego poprzednika, za to posiada wyrazistą twarz i elementy wywodzące się z fordowskiego Kinetic Design. To małe miejskie autko będzie napędzane silnikami benzynowym o mocy 69 KM lub 75 KM turbodieslem. W ofercie indywidualnej znajdą się pakiety stylizacyjne umożliwiające stworzenie indywidualnego wystroju Ka.

Hyundai i20

Hyundai odświeża kolejno swoje modele, przy tej okazji uległa zmiana oznaczeń ze słownych na literowo-cyfrowe. Najnowszy model o symbolu i20 zastąpi popularnego getza. Pięciodrzwiowe nadwozie powstało na płycie podłogowej z rozszerzonym rozstawem osi do 252,5 cm i zawieszeniem lepiej przystosowanym do europejskich dróg. W bogatej ofercie jednostek znajdą się silniki benzynowe o mocach od 78 do 126 KM i turbodiesle 115 lub 128 KM. Większe bezpieczeństwo zapewni ABS, a także ESP i EBD.

Kia soul

Kia, chcąc się liczyć na światowym rynku producentów samochodów, wkracza modelem Soul w nową przestrzeń. Miejski crossover został stworzony przez europejski zespół projektowy pod kierownictwem Petera Schreyera. Nowatorski jest design soula, w amerykańskim stylu, o prostym dachu z opadającą do dołu górną linią okien i nowoczesnymi kształtami reflektorów i wlotów powietrza. Soul ma występować aż w 15 różnych wersjach.

Toyota avensis

Trzecią, podobnie jak i drugą generację Avensis zaprojektowano w europejskim ośrodku. Nowa płyta podłogowa o tym samym rozstawie osi dla kombi sedana spowodowała przyrost szerokości i długości nadwozia o 5 cm. Przeprojektowano także elementy przedniego i tylnego zawieszenia, by uzyskać bardziej optymalne połączenie komfortu i przyjemności z prowadzenia. Jej kształty dopracowano z myślą o obniżeniu oporów powietrza, by w połączeniu z ekologicznymi silnikami zmniejszyć poziom emisji CO2 w przedziale 10-26 proc.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki