Peugeot zrobił sobie pick-upa! Nazywa się Peugeot Landtrek. Z kim Francuzi stworzyli ten pojazd?

2020-02-20 11:30

Peugeot od kilku lat planował zbudować pick-upa na rynki wschodzące i właśnie go zaprezentował. Auto powstało dzięki umowie podpisanej jakiś czas temu z chińskim Changan Automobile, a model o nazwie Peugeot Landtrek to bliźniacza konstrukcja z modelem Changan F70.

Nowy wszechstronny pojazd Peugeota trafi do Ameryki Południowej oraz do Afryki. O wprowadzeniu tego modelu do Europy na razie nic się nie mówi. Peugeot Landtrek będzie oferowany w różnych wariantach - pełnym zabudowanym podwoziu z pojedynczą lub podwójną kabiną i z podwoziem otwartym przygotowanym pod zabudowy. Poza typowo użytkowymi surowymi wersjami będzie także elegancko wykończona, dobrze wyposażona odmiana.

Zobacz TEST: Peugeot 508 GT 1.6 Turbo 225 KM EAT8: Francja elegancja

Ładowność przekracza jedną tonę, a w niektórych wersjach może osiągnąć nawet 1,2 tony. Co więcej, model z pojedynczą kabiną będzie występował w wersji z długą skrzynią ładunkową. Za sprawą wariantu z cofniętym tylnym zderzakiem klapa skrzyni może otwierać się o 180 stopni.

Stylistycznie Landtrek nawiązuje do stylistyki typowej dla samochodów marki Peugeot. Reflektory przednie, masywny grill o charakterystycznym kształcie i lew w logo z daleka informują, że patrzymy na Peugeota. Elementy te są zupełnie inne, jak w pochodzącym z Chin bliźniaczym samochodzie Changan F70. Auto w eleganckiej odmianie z podwójną kabiną ma relingi dachowe, stopnie progowe ułatwiające wsiadanie i jeszcze kilka innych elementów poprawiających wygląd.

Zobacz: Czy nowy Peugeot 508 może być nazywany produktem klasy premium? Sprawdziliśmy to

Do napędu zastosowano dwie jednostki. Diesel ma pojemność 1.9 litra, rozwija 150 KM i 350 Nm momentu obrotowego i jest sparowany z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Benzynowy turbodoładowany silnik o pojemności 2.4 litra ma moc 210 KM i 320 Nm, jest łączony z 6-biegową manualną lub 6-biegową automatyczną skrzynią biegów. Modele podstawowe będą oferowane z napędem na tylne koła, ale system 4x4 z selektorem dodatkowych trybów jazdy 4H i 4L występuje opcjonalnie.

Design wnętrza prezentuje się bardzo dobrze. Auto od środka nie wygląda wcale na użytkowy samochód i niektórymi detalami przypomina najnowsze Peugeoty. Jest m.in. 10-calowy ekran systemu multimedialnego i spory kolorowy wyświetlacz wpasowany pomiędzy ciekawie zaprojektowanymi analogowymi zegarami. Atrakcyjnie prezentuje się też 2-ramienna kierownica. 

Dwa niezależne fotele z przodu to nie wszystko. W zależności od wersji wyposażenia i wielkości kabiny pojazd może mieć nawet do sześciu miejsc - trzy z przodu i trzy z tyłu. Multimedia są rozbudowane, system współpracuje z Apple CarPlay i Android Auto, jest łączność Bluetooth, gniazda USB i dysk twardy o pojemności 10 GB. Komfort jazdy podnosi dwustrefowa klimatyzacja, aktywne systemy wspierające kierowcę czy 360-stopniowy system kamer.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki