Czy nowy Peugeot 508 może być nazywany produktem klasy premium? Sprawdziliśmy to

2019-10-20 9:15 Paweł Kaczor

Premiera zupełnie nowego Peugeota 508 odbiła się w motoryzacyjnym świecie szerokim echem. Francuzi z dumą zaprezentowali swój nowy model nieśmiało twierdząc, że nowy 508 może być uznawany za produkt klasy premium. Ile prawdy jest w tym twierdzeniu? Postanowiliśmy to sprawdzić na przykładzie Peugeota 508 SW w topowej wersji GT.

Bardzo ważną cechą z jaką mamy styczność już na samym początku, nie tylko w przypadku aut, jest design produktu. Pierwsze wrażenie odnosi się tylko raz i akurat to pierwsze wrażenie na obserwatorze Peugeot 508 SW robi naprawdę świetne.

Test porównawczy: Które kombi jest bardziej premium? Volvo V60 czy Peugeot 508 SW?

Śmiem twierdzić, że to najlepiej narysowane kombi w swojej klasie. Zgadzacie się ze mną? Samochód ma bardzo smukłą sylwetkę oraz bardzo charakterystyczną przednią część nadwozia z wysuwającymi się na pierwszy plan światłami LED do jazdy dziennej. Kształt tych świateł przypomina lwie kły i budzi duży respekt na drodze. LED-owe są także światła tylne, które po otwarciu samochodu z pilota wykonują bardzo efektowną świetlną animację. Jednak prawdziwą stylistyczną wisienką na torcie są drzwi pozbawione ramek okiennych. Na taki zabieg decyduje się obecnie niewielu producentów. Brawo dla Peugeota za odwagę. Efekt końcowy jest naprawdę świetny.

Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDI 177 KM AT8
Autor: Paweł Kaczor Peugeot 508 SW Link: Zobacz więcej w GALERII

Świetny jest także projekt kokpitu oraz wnętrza. Chociaż ktoś, kto ceni prostotę rysunku lub szwedzki minimalizm, w kabinie Peugeota może przeżyć mały szok. Wirtualne zegary tworzące i-COCKPIT prezentują się bardzo efektownie. Mają wiele możliwości personalizacji oraz kilka motywów graficznych. Ciekawie, nieszablonowo, ale co ważne praktycznie prezentuje się mała, sportowa, dwuramienna kierownica. Konsola środkowa? Zawierająca powszechny już w dzisiejszych czasach duży ekran systemu multimedialnego delikatnie skierowany ku kierowcy oraz bardzo ciekawie stylizowane fizyczne przyciski funkcyjne.

Zobacz TEST: Peugeot 508 GT 1.6 Turbo 225 KM EAT8: Francja elegancja

Oddzielnym tematem jest jakość wykonania wnętrza. Jakość, która zdecydowanie jest premium. Wszystkie materiały prezentują się świetnie, a pozytywne wrażenie nie ginie nawet podczas bliższego kontaktu z konsolą centralną, tunelem środkowym czy boczkami drzwi. Skóra i drewno? Obecne. Obecne i bardzo solidnie ze sobą połączone. Szacunek!

Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDI 177 KM AT8
Autor: Paweł Kaczor Peugeot 508 SW Link: Zobacz więcej w GALERII

Wyposażenie? Tutaj także nowy 508 ma bardzo dużo do zaoferowania. O wirtualnych zegarach już wspominałem. Nawigacja, system audio renomowanej firmy Focal oraz klimatyzacja automatyczna? To oczywiste oczywistości. Podobnie jak elektrycznie otwierana i zamykana klapa bagażnika (również za pomocą ruchu stopy), w pełni LED-owe lampy główne czy podgrzewane fotele przednie. Premium? To dopiero widać po dokładniejszym zgłębieniu opcji wyposażenia.

Pisaliśmy: Peugeot 508, 508 SW i 3008 otrzymały napęd hybrydowy. Poznaj polskie CENY bezemisyjnych francuzów - GALERIA

Przednie fotele posiadają opcje masażu. Masażu, który ma kilka trybów intensywności oraz rodzajów. Jest także system nazwany i-AMPLIFE dopasowujący większość ustawień auta do aktualnego nastroju kierowcy. Chcesz się zrelaksować? Proszę bardzo. Wystarczy wybrać tryb Relax, a auto samo aktywuje komfortowy tryb jazdy oraz włączy relaksujący masaż. Chcesz poczuć większą adrenalinę? Wystarczy wybrać tryb Boost. Skrzynia biegów oraz nastawy samochodu przestawią się na tryb sportowy, zegary zmienią kolor na czerwony, a masaż fotela będzie o wiele bardziej intensywny.

Tym, co zawstydza wielu konkurentów, także tych z segmentu premium jest kamera termowizyjna. Po jej aktywacji na ekranie wirtualnych zegarów ukazuje się obraz znany do niedawna tylko żołnierzom. Na dodatek w chwili wychwycenia przez kamerę jakiejś żywej postaci w okolicach drogi, system zaznaczy ową postać na ekranie żółtym kwadratem. Bezpieczeństwo ponad wszystko!

Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDI 177 KM AT8
Autor: Paweł Kaczor Peugeot 508 SW Link: Zobacz więcej w GALERII

Oferta silnikowa nowego Peugeota 508 jest szeroka. Dostępne są trzy silniki diesla oraz dwa silniki benzynowe. Najsłabszy jest ropniak 1.5 l o mocy 130 KM. Wyżej w hierarchii stoi 2-litrowe BlueHDI o mocy 163 lub 177 KM. Silniki benzynowe to dobrze znany 1.6 PureTech o mocach 180 lub 225 KM. Najmocniejsza odmiana rozpędza się do 100 km/h w 7,3 sekundy. Przyzwoity wynik. Standardem w mocniejszych odmianach jest także nowoczesna 8-biegowa skrzynia automatyczna.

Pisaliśmy: Peugeot 508, 508 SW i 3008 otrzymały napęd hybrydowy. Poznaj polskie CENY bezemisyjnych francuzów - GALERIA

Czy w kategorii układu napędowego możemy mówić, ze nowy 508 jest autem premium? Siników o sześciu cylindrach w ofercie brak. Stricte sportowej wersji także we francuskim aucie nie uświadczymy. W tej kategorii Audi, Mercedes czy BMW mają więcej do zaoferowania. Jedynie Volvo należące do zacnego grona marek premium także nie posiada w swojej ofercie silników o liczbie cylindrów większej niż 4.

Nowy Peugeot 508 robi fantastyczne pierwsze wrażenie. Również drugie i trzecie wrażenie są pozytywne. Stylistyka, jakość wykonania oraz wyposażenie budzą momentami podziw. Czy wszystkie te zachwyty nie znikną jeśli obok francuskiego kombi postawimy pełnoprawnego członka klasy premium? Sprawdziliśmy to stawiając Volvo V60 w bezpośrednim starciu z Peugeotem 508 SW - KLIKNIJ.

WIDEO - takie bajery ma Peugeot 508

Najnowsze