Peugeot 508, 508 SW i 3008 otrzymały napęd hybrydowy. Poznaj polskie CENY bezemisyjnych francuzów - GALERIA

2019-10-15 14:48 Jan Guss-Gasiński

Po wprowadzeniu do polskiej oferty w pełni elektrycznego Peugeota e-208, francuski producent kontynuuje elektryfikację gamy modelowej. Tym razem do polskich salonów trafią Peugeot 508 HYbrid, Peugeot 508 SW HYbrid oraz Peugeot 3008 HYbrid4. Nowe hybrydowe warianty typu plug-in są uzupełnieniem istniejących napędów w wyżej wymienionych modelach i jednocześnie wpisują się w filozofię marki, w myśl której klient ma możliwość wyboru napędu najbardziej dopasowanego do potrzeb.

W nowych układach napędowych typu Plug-In Hybrid, Peugeot zastosował szereg zaawansowanych technologii. Za podstawę posłużył silnik benzynowy PureTech 180 o pojemności 1.6-litra, który poprzez dodanie dwufunkcyjnego alternatora-rozrusznika i specjalnego układu chłodzenia został przystosowany do współpracy z napędem HYBRID (180 KM) i HYBRID4 (200 KM).

Sprawdź: Elektryczny Peugeot e-208 debiutuje na polskim rynku. CENNIK bezemisyjnego mieszczucha

Silnik PureTech współpracuje z nową, automatyczną, 8-stopniową skrzynią biegów e-EAT8 (ElectricEfficient Automatic Transmission), która jest specjalnie przeznaczona do nowych napędów typu plug-in hybrid. Ze skrzynią współpracuje silnik elektryczny o mocy 110 KM (80 kW), która jest przenoszona na przednią oś. Ponadto, aby uzyskać optymalny i niewyczuwalny sposób przełączania między napędem spalinowym a elektrycznym, sprzęgło hydrokinetyczne z wersji spalinowych zostało zastąpione mokrym sprzęgłem wielotarczowym. Efektem tych zmian jest wzrost momentu obrotowego o 60 Nm, a w konsekwencji skrócenie czasu reakcji układu.

Peugeot 508 HYbrid SW
Autor: Peugeot Peugeot 508 HYbrid SW

W wersjach HYbrid4 (Peugeot 3008) tylna oś z wielowahaczowym zawieszeniem również jest wyposażona w ten sam silnik elektryczny o mocy 110 KM (80 kW) i reduktor umożliwiający przeniesienie napędu na cztery koła. Rozwiązanie to nie spowodowało zmniejszenia miejsca w kabinie czy bagażniku.

Zobacz: TEST, OPINIA - Peugeot 508 GT 1.6 Turbo 225 KM EAT8: Francja elegancja

Na bezemisyjną jazdę pozwala wysokonapięciowy (300V), litowo-jonowy akumulator, który w obydwu wariantach (HYbrid i HYbrid4) został umiejscowiony pod drugim rzędem siedzeń. Akumulator ten posiada jedną z najwyższych oferowanych na rynku pojemności, która wynosi 11,8 kWh (HYbrid) lub 13,2 kWh (HYbrid4). Umożliwia to przejechanie do 50 kilometrów (według WLTP) na samej energii elektrycznej. Dla umożliwienia maksymalnego wykorzystania jazdy w trybie elektrycznym trybem domyślnym jest tryb zeroemisyjny (ZEV), który włącza się za każdym razem, gdy akumulator jest odpowiednio naładowany. Jazda w trybie elektrycznym jest możliwa do prędkości 135 km/h, przy której następuje przełączenie na napęd spalinowy.

Pełne doładowanie odbywa się maksymalnie:

• w ciągu 8 godzin ze standardowego gniazda (ładowarka 3,3 kW, 8 A),
• w ciągu 4 godzin z gniazda przyspieszonego ładowania (ładowarka 3,3 kW,
14 A),
• a nawet w niecałe 2 godziny w przypadku terminala typu Wallbox (ładowarka 6,6 kW dostępna w opcji, 32 A).

Przeczytaj także: Dwa sedany aspirujące do klasy premium. Który robi to lepiej? Alfa Romeo Giulia vs. Peugeot 508 - OPINIA

Świetlne wskaźniki umieszczone wokół gniazda ładowania umożliwiają łatwy i szybki odczyt stanu naładowania akumulatora. Po podłączeniu wtyczki zmieniające się kolory informują o postępie ładowania. Pokrywa gniazda ładowania jest dyskretnie umiejscowiona na tylnym lewym błotniku (symetrycznie względem pokrywy wlewu paliwa). Przewód ładowania można z łatwością umieścić we wnęce pod podłogą bagażnika.

Peugeot 3008 HYbrid4
Autor: Peugeot Peugeot 3008 HYbrid4

Wraz z pojawieniem się nowego napędu, francuscy inżynierowie poszerzyli ofertę o kolejne tryby jazdy. Teraz na pokładzie hybrydowego Peugeota 508, 508 SW i 3008 znajduje się pięć różnych trybów, z których każdy dostarcza innych wrażeń. Pierwszym z nich jest charakteryzujący się ciszą tryb zeroemisyjny. Drugim jest wszechstronny tryb HYBRID. Trzecim z kolei jest skuteczny w terenie tryb 4WD (wyłącznie dla 3008 HYBRID4). Pozostałe dwa, czyli sport i comfort dobrze już znamy.

Dane techniczne - Peugeot 508/508 SW HYbrid & Peugeot 3008 HYbrid4

508/508 SW HYbrid
3008 HYbrid4
Silnik 1.6 l PureTech 180 1.6 l PureTech 180
Skrzynia e-EAT8 e-EAT8
Moc 225 KM (165 kW) 300 KM (220 kw)
Napęd na przednią oś na cztery koła
Akumulator 11,8 kWh 13,2 kWh

Zasięg w trybie

elektrycznym

do 40 kilometrów (WLTP) do 59 kilometrów (WLTP)
0-100 km/h - 5,9 s

Rozpoczęcie produkcji hybrydowych wariantów jest zaplanowane na luty 2020 roku, co oznacza, że pierwsze egzemplarze pojawią się na wiosnę przyszłego roku. Polskie ceny poszczególnych modeli i ich wariantów prezentują się następująco.

CENY - Peugeot 508 HYbrid / 508 SW Hybrid & Peugeot 3008 HYbrid

Peugeot 508 HYbrid 225 PHEV e-EAT8 CENA
Allure od 169 400 zł
GT Line od 181 700 zł
GT od 197 499 zł
Peugeot 508 SW HYbrid 225 PHEV e-EAT8 CENA
Allure od 173 900 zł
GT Line od 186 200 zł
GT od 201 900 zł
Peugeot 3008 HYbrid 225 PHEV e-EAT8 CENA
Allure od 166 500 zł
GT Line od 172 700 zł
GT od 176 900 zł
Peugeot 3008 HYbrid4 300PHEV e-EAT8 CENA
GT Line od 195 700 zł
GT od 199 900 zł