Piekielnie szybkie Audi RS4-R Avant od ABT w roli radiowozu - WIDEO

2019-12-02 13:00

Gdyby to nie było auto przygotowane na targi Essen Motor Show, kierowcy przekraczający prędkość na niemieckich autostradach mogliby już go obawiać. Niemniej jednak radiowóz ten naprawdę istnieje i bazuje na Audi RS4 Avant, jednak względem serii trochę się zmieniło. Wszystko to zasługa niemieckiej marki ABT, która od lat zajmuje się profesjonalnym tuningiem samochodów marki Audi.

Essen Motor Show to jedno z największych wydarzeń motoryzacyjnych w Niemczech, którego tematem przewodnim jest tuning. Wydarzenie trwa od 30 listopada do 8 grudnia, a jedną z największych atrakcji i jednocześnie tradycją targów jest "Radiowóz roku".

Sprawdź: ABT dobrało się do nowego Audi S6. Więcej mocy i lepsza prezencja

W ciągu ostatnich lat w rolę policyjnych samochodów wcielały się zarówno Volkswageny Golfy, jak i BMW i8, jednak tym razem padło na praktyczne kombi. Nie byle jakie oczywiście, bo na tegorocznym wydarzeniu występuje zmodyfikowane przez niemieckiego tunera ABT Audi RS4 Avant, które nosi nazwę "RS4-R".

Radiowóz RS4-R bazuje na najnowszej, dziewiątej generacji Audi A4 w wariancie RS, jednak nie jest to jeszcze poliftowy model. Na liście modyfikacji, które dotknęły RS-kę przede wszystkim, znalazła się policyjna okleina, która łączy niebieskie oraz jaskrawo-żółte elementy. Później w grillu oraz na dachu auta zostały zamontowane koguty, aby piraci drogowi z daleka widzieli, co się święci.

Zobacz: Audi A1 po kuracji ABT - mocniejsze od S1 poprzedniej generacji, ale wciąż bez quattro

Pierwszy egzemplarz RS4-R od ABT ukazał się już na początku 2018 roku podczas Salonu Samochodowego w Genewie, którego zmodyfikowana, podwójnie-doładowana jednostka benzynowa V6 o pojemności 2.9-litra wyciskała 530 KM (+80 KM) i 690 (+90 Nm) Nm momentu obrotowego. Podniesienie mocy wiązało się także z modyfikacją układu wydechowego, którego koniec zdobią cztery rury wykończone włóknem węglowym.

Przeczytaj także: Tuning optyczny i więcej mocy - tak ABT zajęło się Audi S5 z dieslem

Oryginalne koła zostały zamienione na 21-calowe felgi ubrane w opony ZR1 o wymiarach 275/25. To jednak nie wszystko, ponieważ tuner z Kempten zastosował także zmodyfikowane zawieszenie.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki