Porsche Taycan oficjalnie! Takie jest pierwsze elektryczne Porsche - dane techniczne, osiągi, CENA w Polsce

Światowy debiut nowego Porsche Taycan jest już za nami. Dla niemieckiego producenta jest to wyjątkowe wydarzenie, ponieważ to pierwszy w historii marki elektryczny samochód. Z tej okazji auto zostało zaprezentowane jednocześnie w trzech miejscach na świecie - Kanadzie, Niemczech i Chinach. Następnym przystankiem jest tegoroczny Salon Samochodowy we Frankfurcie.

Plan rozwoju elektromobliności przez Porsche wystartował już kilka lat temu pod nazwą "Mission E". W tamtej chwili cały świat motoryzacyjny zawrzał, ponieważ Porsche oznajmiło, że jako pierwsze podejmie się walki o rynek elektrycznych samochodów premium z amerykańską Teslą. Finalnie niemieccy inżynierowie dopięli swego i zaprezentowali model Taycan, wchodząc tym samym w nową erę motoryzacji.

Przeczytaj: Polacy namiętnie kupują auta Porsche. Padł kolejny rekord

Porsche Taycan, choć silnie spokrewnione z modelem Panamera, prezentuje znaczne większe możliwości, które niesie za sobą brak silnika spalinowego. Inżynierzy widząc potencjał, wykorzystali go w stu procentach. Brak silnika spalinowego oznacza, że maska może zostać znacznie mocniej ścięta ku dołowi, nadając autu jeszcze lepszą aerodynamikę. Nie są to słowa rzucane na wiatr, ponieważ według słów producenta, Taycan dysponuje czynnikiem oporu powietrza Cd o wartości 0.22.

Niestandardowy układ napędowy

Najnowsze 5-drzwiowe, elektryczne Coupe jest napędzane systemem 800-woltowym, zamiast "tradycyjnym" 400-woltowym. Wystarczy niewiele ponad 5 minut, by na stacji ładowania o wysokiej mocy naładować akumulator prądem stałym (DC) w stopniu wystarczającym na pokonanie nawet 100 kilometrów (zgodnie z WLTP). W idealnych warunkach ładowania czas ładowania akumulatora w zakresie od 5 do 80 % stanu naładowania wynosi 22,5 minuty; maksymalna moc ładowania (szczytowa) to 270 kW. Całkowita pojemność akumulatora Performance Plus wynosi 93,4 kWh. W domu kierowcy Porsche Taycan mogą wygodnie ładować swoje samochody prądem zmiennym (AC), z mocą do 11 kW.

Testowaliśmy: Porsche Panamera Turbo Sport Turismo 4.0 V8 550 KM pakiet Chrono Sport: bezcenna perfekcja

Niemożliwie silny w obu wariantach

Taycan Turbo S w trybie overboost, w połączeniu z systemem Launch Control, może generować moc do 560 kW (761 KM & 1049 Nm), natomiast Taycan Turbo – do 500 kW (680 KM & 850 Nm). Taycan Turbo S przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,8 s, zaś Taycan Turbo potrzebuje na to 3,2 s. Ze względu na zwiększoną moc, wariant Turbo S oferuje zasięg do 412 km, a Turbo – do 450 km. Maksymalna prędkość obu samochodów wynosi 260 km/h.

Porsche Taycan Turbo S
Autor: Porsche Porsche Taycan

Dwa przełożenia

Silniki elektryczne są połączone z dwustopniową przekładnią, która znajduje się przy tylnej soi. Pierwszy bieg umożliwia jeszcze lepsze przyspieszenie ze startu zatrzymanego, a drugi – o długim przełożeniu – zapewnia wysoką efektywność i równie wysokie rezerwy mocy. Dotyczy to również najwyższych prędkości.

Nasz test: Porsche Macan S 3.0 V6 340 KM: nieoczywisty ideał?

Kondycja sportowca

Podczas testów na płycie lotniska, które odbyły się pod koniec lipca br. Taycan dowiódł, że jest naprawdę wytrzymałym i niepokonanym tworem. To właśnie wtedy przedseryjny egzemplarz przyśpieszył od zera do 200 km/h co najmniej 26 razy pod rząd. Dopiero po blisko 30 próbach odnotowano straty w czasie, które wyniosły 0,8 sekundy.

Porsche Taycan Turbo S
Autor: Porsche Porsche Taycan

Nowoczesne wnętrze w zgodzie z naturą

Wnętrze Taycana zostało - jako pierwsze auto marki - całkowicie pozbawione wykończeń ze skóry. Poszczególne elementy zostały wykonane z innowacyjnych materiałów pochodzących z recyklingu, co podkreśla ekologiczną koncepcję elektrycznego samochodu sportowego. Samochód oferuje dwa bagażniki: przedni ma pojemność 81 litrów, a tylny – 366 litrów.

Pisaliśmy już: Takie jest wnętrze Porsche Taycan

Kabina jest zdominowana przez cztery ogromne ekrany, w których skład wchodzi wykrzywiony w celu zapewnienia lepszej widoczności, 16,8-calowy zestaw wskaźników, 10,9-calowy ekran do obsługi multimediów (z opcjonalnym drugim dla pasażera) i trzeci o przekątnej 8,4-cala do sterowania panelem klimatyzacji. Obsługa systemu info-rozrywki jest inteligentna i intuicyjna – odbywa się za pomocą paneli dotykowych lub poprzez funkcję sterowania głosowego, która reaguje na polecenie „Hej Porsche!”.

Porsche Taycan Turbo S
Autor: Porsche Porsche Taycan

Technologia na najwyższym poziomie

Porsche od lat słynie z osiągów i luksusu, ale także z nowoczesnych rozwiązań, których w modelu Taycan z pewnością nie zabraknie. W kwestii technologii ,warto wspomnieć, że na pokładzie najnowszego członka rodziny zawita m.in. wbudowany system Apple Music, który ugości pasażerów ponad 50 milionami utworów. Ponadto na wyposażeniu znajdzie się spersonalizowany asystent głosowy, system odkrywania audycji radiowych i możliwość odtwarzania ich w aplikacji Apple Music.

Przeczytaj także: Polacy namiętnie kupują auta Porsche. Padł kolejny rekord

W dodatku każdy z właścicieli będzie mógł tworzyć własne stacje radiowe i cieszyć się bezpłatną transmisją danych przez 3,5 roku. W odtwarzaniu muzyki na najwyższym poziomie pomoże system nagłośnienia Burmester High-End Surround Sound System, połączony z Apple Digital Master. Autem będzie można oczywiście sterować zdalnie, z poziomu każdego smartfona.

Polska CENA Porsche Taycan Tubo i Turbo S

Nowe Porsche Taycan Turbo S oraz Porsche Taycan Turbo można już zamawiać. Ich ceny zaczynają się od, odpowiednio, 650 tys. zł i 790 tys. zł. 

Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Najnowsze