Rodzinne starcie na prostej! Audi RS 4 Avant vs. Audi RS 7 Sportback - WIDEO

2020-07-13 13:06 Jan Guss-Gasiński
Rodzinne starcie na prostej! Audi RS 4 Avant vs. Audi RS 7 Sportback
Autor: Youtube/Carwow Rodzinne starcie na prostej! Audi RS 4 Avant vs. Audi RS 7 Sportback

Sportowa rodzina "RS" spod znaku czterech pierścieni jest bardzo liczna. W ofercie Audi znajdziemy szybkie coupe, kompaktowe hatchbacki, sedany, crossovery, SUV-y i oczywiście kombi. W teorii im większa liczba, tym mocniejszy model, jednak czy różnice pomiędzy tymi autami są aż tak zauważalne? Sprawdź rodzinne starcie na prostej!

Tym razem w rodzinnym starciu stanęło dwóch sportowców z zupełnie innych światów. Po jednej stronie mamy praktyczne, rodzinne kombi - Audi RS 4 Avant - a po drugiej modnego i ostrego jak brzytwa liftbacka - Audi RS 7 Sportback . Warto zaznaczyć, że obydwa są czerwone, więc szanse są poniekąd wyrównane.

Audi RS 4 Avant

Pod maską sportowego kombi pracuje turbodoładowany, benzynowy silnik V6 o pojemności 2,9-litra, który generuje 450 KM i 600 Nm maks. momentu obrotowego. Za przenoszenie napędu na cztery koła (quattro) odpowiada 8-stopniowa skrzynia automatyczna tiptronic. Ponieważ masa netto "czwórki" wynosi niecałe 1800 kg, sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 4,1 sekundy. 

Audi RS 7 Sportback

Po drugiej stronie stanęło równie świeże Audi RS 7 Sportback, które napędza podwójnie doładowane V8 o pojemności 4-litrow. Moc tego silnika wynosi równe 600 KM i 800 Nm maks. momentu obrotowego. Więcej osprzętu to także większa masa. Choć pod maską pracuje znacznie mocniejszy motor, względem swojego mniejszego braciszka "siódemka" jest o prawie 300 kg cięsza. Mimo to napęd na cztery koła i szybka przekładnia tiptronic pozwala na przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w 3,6 sekundy.

Na papierze różnice pomiędzy dwoma sportowcami są ogromne. Mowa tu zarówno o osiągach, jak i cenie. Audi RS 4 Avant w polskich salonach startuje od 411 500 zł, natomiast Audi RS 7 Sportback kosztuje co najmniej 611 300 zł. Panowie z CarWow postanowili sprawdzić auta w trzech konkurencjach. Pierwszą z nich był sprint od startu zatrzymanego. Drugą wyścig z tzw. "rolki". Trzecim zadaniem było hamowanie awaryjne.

Kto poradził sobie najlepiej? Sprawdź!

Najnowsze