Silnik z Polski w autach grupy PSA

2018-03-22 10:44

Ze względów logistycznych im bliżej fabryki samochodów produkowane są podzespoły, tym lepiej. Odpadają wówczas koszty kosztownego transportu. Z tego względu Grupa PSA postanowiła mocno zoptymalizować procesy produkcyjne, a trzycylindrowe silniki benzynowe PureTech będą wytwarzane w Polsce.

Oczywiście nie tylko w Polsce, jednak od 2019 r. fabryka w Tychach zajmie się produkcją benzynowych trzycylindrowych jednostek dostępnych w gamie wszystkich aut z Grupy PSA. Doładowany silnik PureTech cieszy się dużą popularnością wśród klientów i przez trzy kolejne lata zdobył tytuł "Engine of the Year" w swojej kategorii. Jego produkcja ruszy także w Szentgotthard na Węgrzech.

Zobacz TEST: Peugeot 308 SW 1.2 PureTech 130

Andrzej Korpak, dyrektor generalny Opel Manufacturing Poland, powiedział:

"Dla zakładu w Tychach to ważna decyzja, która rozpoczyna nowy etap rozwoju fabryki, czyniąc ją ważną częścią Grupy PSA. Dzięki tej inwestycji zakład znacznie wzmacnia swoją pozycję, stając się producentem doskonałych, nowoczesnych i wielokrotnie nagradzanych silników, stosowanych w szerokiej gamie pojazdów. Dzięki uruchomieniu produkcji w 2019 r. osiągniemy wysoką konkurencyjność zakładu i zapewnimy pracownikom stabilną przyszłość, co jest jednym z kluczowych aspektów naszej działalności".


Polski biznes

Fabryka Opla w Tychach już od jakiegoś czasu prowadzi zaawansowane przygotowania do uruchomienia produkcji w 2019 roku. Zmodernizowano infrastrukturę zakładu, w tym powiększono powierzchnię produkcyjną i dokonano całkowitej wymiany maszyn i urządzeń. Trwają intensywne testy i prace instalacyjne, dzięki którym najnowsze zinformatyzowane technologie produkcji i sterowania będą gotowe do uruchomienia w przyszłym roku produkcji pełnej rodziny silników PureTech.

Nie tylko w Tychach

Kolejnym krokiem optymalizującym produkcję, jest zwiększenie nakładu skrzyń biegów od 2019 r., w tym także automatycznej skrzyni biegów na licencji, w zakładach w Valenciennes (Francja). Produkcja tej przekładni ma osiągnąć pełny potencjał do 2020 r. Do tej pory skrzynie te były produkowane wyłącznie w Japonii i Chinach. Grupa zainwestuje również w produkcję dodatkowego wolumenu manualnych skrzyń biegów ML w fabryce Metz-Borny (Francja) i przekładni MB6 w zakładzie w Aspern (Austria), przede wszystkim na potrzeby swoich samochodów klasy wyższej i dostawczych, a także w celu zaspokojenia rosnących potrzeb związanych z produkcją samochodów marek Opel/Vauxhall.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki