Skoda Superb Scout po raz pierwszy. Ma wyższy prześwit i dwa najmocniejsze silniki - WIDEO, ZDJĘCIA

2019-05-23 22:31

Flagowe kombi Skody doczekało się po raz pierwszy w swojej historii wersji Scout. Skoda Superb Scout to bardziej bojowa odmiana, która legitymuje się osłonami na nadwoziu, wyższym o 15 mm prześwitem oraz dwoma najmocniejszymi silnikami. Auto zadebiutowało oficjalnie w Bratysławie przy okazji premiery Superba po modernizacji.

Skoda Superb po zmianach została oficjalnie przedstawiona. Zmieniło się całkiem sporo, ponieważ nadwozie zarówno z przodu, jak i z tyłu otrzymało widoczne poprawki. O szczegółach napisaliśmy tutaj - KLIKNIJ i ZOBACZ. Mało tego, poza liftingiem po raz pierwszy Czesi na wzór Volkswagena Passata Alltrack, stworzyli pełnoprawną wersją uterenowioną o nazwie Scout.

Sprawdź również: Wozi polityków i urzędników. Czy po zmianach nadal będzie tak chętnie wybierana?

Skoda do rodziny modeli Scout, zawierającej już Octavię, Karoqa i Kodiaqa, teraz wprowadza właśnie flagowego Superba. Auto jest stylizowane na pojazd terenowy, o czym świadczy prześwit podwyższony o 15 mm względem standardowej odmiany oraz zmiany na nadwoziu. Inaczej wykończone zostały zderzaki, na nadkola i progi trafiły nakładki, a koła dostały specjalny wzór felg przewidziany wyłącznie dla rodziny Scout.

Mocne silniki łączone z 4x4

Wielofunkcyjna odmiana Superba oferowana będzie jedynie z mocniejszymi jednostkami napędowymi. Jak przystało na przełajowe auto, liczyć można także na napęd na cztery koła. Po stronie silnika benzynowego stoi 2.0 TSI o mocy 272 KM i 350 Nm łączone z napędem 4x4 i skrzynią automatyczną DSG o siedmiu przełożeniach. Odmiana wysokoprężna to 2.0 TDI 190 KM i 400 Nm również parowana z napędem 4x4 i 7-biegowym DSG. Motor ten jest wyposażony w katalizator SCR z wtryskiem AdBlue. Silniki wykorzystują filtr cząstek stałych i ​​spełniają normę emisji spalin Euro 6d-TEMP. Podczas jazdy poza utwardzonymi drogami ma pomóc montowany seryjnie pakiet „Rough Road” chroniący silnik i podwozie, a kierowcę wspomóc specjalny tryb Off-Road dostępny w montowanym opcjonalnie systemem wyboru trybów dynamiki jazdy. 

Przeczytaj też: Debiutuje elektryczna Skoda Citigo iV

Auto łączy elegancki wygląd ze świetnymi właściwościami jezdnymi i dużą przestrzenią w kabinie. Bagażnik połknie 660 litrów, a po złożeniu oparć 1950 l. Klapa tylna może być sterowana elektrycznie, a opcjonalnie będzie można go również otworzyć za pomocą wirtualnego pedału, wymachując stopą pod tylnym zderzakiem.

Wnętrze wita pasażerów specjalnymi dekoracyjnymi paskami z efektem drewna, noszącymi logo Scout, podobnie jak przednie fotele. Ogrzewane fotele przednie będą standardem. Wyświetlacz centralny jest wyposażony w dodatkowe ekrany terenowe, a kierowca jest witany przez specjalne logo powitalne na wyświetlaczu podczas wchodzenia do samochodu. 

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają