Nowy Ford Focus ST Wagon wjeżdża na salony, Jego moc robi wrażenie [GALERIA]

2019-05-17 18:33

Dział Ford Performance postanowił iść za ciosem, dlatego na premierę rodzinnego wariantu Focusa ST Wagon nie przyszło nam długo czekać. Niedługo po premierze 5-drzwiowego, hot hatcha, Ford zaprezentował równie gorącą wersję rodzinną Wagon. Nowy Focus ST jest teraz nie tylko szybki, ale także praktyczny.

Rodzinne - choć usportowione kombi to wyłącznie przedłużenie kompaktowego nadwozia, dlatego o rewolucji nie ma tu mowy. Niemniej jednak oferta silnikowa dalej robi spore wrażenie. Pod maską Focusa ST Wagon znajdzie się turbodoładowana jednostka EcoBoost o pojemności 2.3-litra, której moc maksymalna wynosi 276 KM oraz 2-litrowy silnik wysokoprężny EcoBlue o mocy 187 KM. Obydwa to 4-cylindrowce, które domyślnie są oferowane z 6-biegową skrzynią manualną, jednak w tym przypadku diesel będzie także dostępny z 7-stopniową skrzynią automatyczną.

Sprawdź: TEST, OPINIA - Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost 200 KM 6MT: łobuziara

Gorące kombi dysponuje wszystkimi rozwiązaniami, które poznaliśmy podczas debiutu nowego Focusa ST. Mowa o elektrycznym dyferencjale z ograniczonym poślizgiem, automatycznych międzygazach dla skrzyni manualnej i kilkoma trybami jazdy do wyboru. Ponadto na wyposażeniu powinno się znaleźć zmodyfikowane zawieszenie i hamulce - jak w wariancie hatchback.

Na tę chwilę Ford nie opublikował żadnych danych odnośnie osiągów, ale nietrudno się domyślić, że ze względu na dodatkową masę, wersja Wagon w sprincie od 0 do 100 km/h będzie nieco wolniejsza od swojego krótszego rodzeństwa. Jedynym punktem odniesienia jest fakt, ze Focus ST hatchback z silnikiem EcoBoost osiąga pierwszą setkę w czasie poniżej 6 sekund.

Przeczytaj: Nowy Ford Focus ST już jest! Polski CENNIK amerykańskiego hot-hatcha

W kwestii designu, nadwozie sportowego kombi nie różni się wiele od swojego cywilnego wydania z pakietem ST-Line. Tu również spotkamy się z szerokim grillem o strukturze plastra miodu, czarnymi osłonami lusterek bocznych, dedykowanymi felgami i okrągłymi końcówkami układu wydechu po obu stronach tylnego zderzaka.

Ford Focus ST Wagon

i

Autor: Ford Ford Focus ST Wagon

Natomiast ciężko powiedzieć coś więcej o wnętrzu. W oficjalnym komunikacie Ford nie załączył ani jednego zdjęcia, poza tymi, na których widać dużą przestrzeń załadunkową. Można się zatem spodziewać tych samych foteli Recaro, sportowej kierownicy i licznych oznaczeń "ST", co w ST Hatchback.

Na ceny oraz datę światowej premiery nowego Forda Focusa ST Wagon przyjdzie nam jeszcze chwilę poczekać. Miejmy nadzieję, że nie za długo.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki