Trzeba przyznać, że przed obejrzeniem poniższego wideo, trudno jednoznacznie zgadnąć które auto pierwsze przekroczy linię mety. Choć w nazwie auta te różnią się jedynie myślnikiem, są to zupełnie inne samochody. Nawet pomijając niemiecką i japońską stylistykę, mówimy o zupełnie innych jednostkach napędowych i zastosowanych rozwiązaniach technologicznych.
Nissan GT-R waży 1740 kilogramów. Napędza go podwójnie doładowany silnik V6 o objętości skokowej 3.6 litra. Moc jaką generuje japoński pogromca torów to 570 KM, wspierane maksymalnym momentem obrotowym 637 Nm. Przewagę może GT-R’owi dać napęd na cztery koła, co z pewnością pomoże mu przy starcie. Zwłaszcza, że do setki rozpędza się w 2,9 sekundy.
Mercedes AMG GT R jest ponad 100 kilogramów lżejszy od japońskiego konkurenta – waży 1630 kg. Pod maską mruczy jednak 4-litrowa V-ósemka biturbo generująca ciut większą moc od Nissana – 585 KM i maksymalny moment obrotowy 700 Nm. Dzięki takim parametrom auto osiąga 100 km/h w 3,6 sekundy. Jednak cała moc przekazywana jest jedynie na tylne koła. Mimo kontroli trakcji, AMG GT R może mieć problem z szybkim startem.
.
| Mercedes AMG GT R | Nissan GT-R | |
| Masa | 1630 kg | 1740 kg |
| Napęd | tylny | na cztery koła |
| Silnik | 4.0 V8 BiTurbo | 3.6 V6 TwinTurbo |
| Moc | 585 KM |
570 KM |
| Max. moment obr. | 700 Nm |
637 Nm |
| Przespieszenie 0-100 km/h | 3,6 s. |
2,9 s. |
| Skrzynia biegów | automatyczna 7-biegowa |
automatyczna 6-biegowa |
| Prędkość maksymalna | 318 km/h |
315 km/h |
Patrząc na parametry obu aut, trudno przewidzieć jaki będzie finał wyścigu. Zobaczcie wideo!