Straż Graniczna odebrała 49 nowych motocykli służbowych. To sprzęt warty ponad 1,5 mln zł

2020-10-28 9:00

Honda CRF250 Rally - dokładnie 49 takich jednośladów klasy enduro trafiło do Straży Granicznej. Nowe motocykle to profesjonalny sprzęt do jazdy terenowej, który będzie wykorzystywany do patrolowania trudno dostępnych terenów przygranicznych. Koszt tego zakupu wyniósł ponad 1,5 mln zł.

W najbliższych dniach do służby na granicę Polski trafią nowe motocykle. Zakupione jednoślady zostaną przekazane Straży Granicznej na granicy zewnętrznej do oddziałów: Nadbużańskiego - 20 szt., Bieszczadzkiego - 13 szt. , Podlaskiego – 10 szt. i Warmińsko-Mazurskiego – 6 szt. Zakup tego sprzętu sfinansowany został z „Programu Modernizacji Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Ochrony Państwa w latach 2017-2020”. W ramach umowy zakupu motocykli, do obsługi technicznej pojazdów zostali również przeszkoleni mechanicy z Straży Granicznej.

Przeczytaj: Kradziona ciężarówka zmierzała na Białoruś. Próbę przemytu wykryto w Kukurykach

Zakupiony sprzęt to Hondy CRF250 Rally, mające pozwolić funkcjonariuszom szybko i bezpiecznie przemieszczać się podczas patroli trudnego terenu. Innowacyjne rozwiązania techniczne zastosowane w tych pojazdach gwarantują wyjątkową stabilność i precyzje podczas szybkiego pokonywania nierównych zakrętów. Ten model Hondy wyposażony jest m.in. w: 1-cylindrowy silnik o pojemności 250 cm3, o mocy 18,2 kW (tj. 24,8 kM), 6-stopniową skrzynię biegów, 21-calowe koło przednie i 18-calowe tylne, hamulce tarczowe czy system ABS.

>>> Tu znajdziesz listę artykułów o kradzieżach pojazdów <<<

Motocykle posiadają system HRC Launch Control, który zapewnia najlepszy start w każdych warunkach. Przycisk zmiany map zapłonu EMSB (Engine Mode Select Button) umożliwia wybór jednego z 3 trybów i dostosowanie charakterystyki silnika do nawierzchni, po której porusza się motocykl. Tryb 1 zapewnia równowagę między mocą a momentem obrotowym - odpowiednią dla większości panujących warunków. Tryb 2 wygładza krzywą mocy i momentu obrotowego, zapewniając lepszą przyczepność tylnego koła na śliskich lub błotnistych nawierzchniach, a tryb 3 włącza agresywną mapę przydatną podczas jazdy po głębokim piasku. Dzięki temu motocykl będzie się sprawdzał w trudnych terenach takich jak lasy i łąki.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki