Mercedes-Benz Sprinter Furgon 2.2 CDI

i

Autor: Piotr Ciechomski Mercedes-Benz Sprinter Furgon 2.2 CDI - wersja długa z wysokim dachem

Tachografy również dla dostawczaków? Kierowcy busów będą mieli regulowany czas pracy

2019-04-09 10:49

Do tej pory kierowcy aut dostawczych nie musieli korzystać z tachografów. To ma się jednak zmienić, bo Parlament Europejski zmienił Rozporządzenie 561/2006, w którym mowa jest o czasie prowadzenia pojazdów, odpoczynku i przerwach w jeździe.

Czy to koniec przemęczonych kierowców "busów"? Jak podaje portal brd24.pl, parlament Europejski przegłosował zmiany w rozporządzeniu, które wprowadziłyby konieczność montowania tachografów w autach o masie całkowitej łącznie z przyczepą lub naczepą przekraczającej 2,4 tony, użytkowanych w międzynarodowym transporcie rzeczy. Samochody dostawcze wpadłyby w tę kategorię, nakładając na kierowców obowiązek ewidencjonowania czasu pracy, a także konieczność posiadania imiennej karty kierowcy, na której zapisywane są aktywności dotyczące czasu prowadzenia pojazdu, pozostałej pracy, czy postojów. 

Tachograf cyfrowy, tachograf

i

Autor: Marek Adamowicz Tachograf cyfrowy, tachograf

Jak zauważa portal brd24.pl, treść rozporządzenia 561/2006 budzi kontrowersje, jednak jego przegłosowanie w Parlamencie przeszło praktycznie bez echa. Wprowadza ono szereg zmian i mogłoby istotnie wpłynąć na kwestie bezpieczeństwa transportu drogowego. 

Aby zmiany weszły w życie, musiałyby zostać przyjęte przez Radę Unii Europejskiej, wraz z pakietem mobilności. Oprócz eliminacji przemęczonych kierowców z dróg, miałyby również ułatwić rozliczanie się kierowców z pracodawcami. 

Obecnie czas pracy kierowców dostawczaków nie jest w żaden sposób regulowany. To sprawia, że wielu kierowców jeździ w stanie przemęczenia, doprowadzając do niebezpiecznych sytuacji na drogach. 

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki