Taka jest nowa Toyota Corolla sedan! To już 12 generacja globalnego hitu

2018-11-10 12:49

Toyota nie tylko wraca do szerszego stosowania w Europie rozpoznawalnej nazwy Corolla, wypierającej z nomenklatury oznaczenie modelowe Auris. Wraz z przedstawieniem zupełnie nowej odsłony kompaktowego hatchbacka oraz kombi, gamę nowej generacji rodziny Corolli lada moment uzupełni także sedan. Wiemy już, jak będzie wyglądać Corolla sedan XII.  

Najpierw pojawiła się Toyota Corolla hatchback, potem wersja kombi Touring Sports, a teraz czas na sedana. O ile dwie pierwsze odmiany nadwoziowe zostały już oficjalnie pokazane światu jakiś czas temu, to najbardziej klasyczny sedan dopiero teraz ujrzy światło dzienne. Toyota zademnstruje auto przed szeroką publicznością w dniu 16 listopada podczas targów motoryzacyjnych w Guangzhou w Chinach. Na razie poznaliśmy tylko pierwsze dwa zdjęcia przedstawiające sylwetkę i jeszcze nie znamy oficjalnych szczegółów auta. Pojazd ten choć swój debiut zaliczy w Azji, trafi także na inne rynki, w tym również do Europy.

Wygląd zewnętrzny ma wiele wspólnego z projektem hatchbacka oraz kombi. Pas przedni jest niemal identyczny, a tylne lampy i zderzak choć zostały wyprofilowane w zgodzie z sylwetką nadwozia typu sedan, to zawierają także cechy charakterystyczne wcześniejszych odmian. Całość przedstawia się zgrabnie i przede wszystkim nowocześnie. Za bazę konstrukcji posłużyła platforma GA-C opracowana w technologii Toyota New Global Architecture (TNGA), która ma zapewniać stabilność i pewność prowadzenia dzięki wysokiej sztywności nadwozia i nisko położonemu środkowi ciężkości. Corolla kombi otrzymała przednie zawieszenie oparte o kolumny MacPhersona, a z tyłu układ wielowahaczowy, więc odmiana sedan powinna korzystać z tego samego rozwiązania. 

Zobacz też: Toyota Corolla Touring Sports - nowe kompaktowe kombi

Na wymiary auta i zdjęcia wnętrza musimy niestety poczekać. Domyślamy się jednak, że tak samo jak w kombi, w wyposażeniu pojawią się zaawansowane systemy, takie jak cyfrowe zegary z efektem 3D, wyświetlacz na przedniej szybie Head-Up Display, bezprzewodowa ładowarka do telefonu oraz Toyota Touch Multimedia System.

Oficjalnie nie wiemy jeszcze, na jakie układy napędowe zdecyduje się Toyota w przypadku Corolli sedan. Mogą być to albo wszystkie zestawy, jakie dostały kombi i hatchback, albo tylko ich część. Wersje te otrzymały dwie hybrydy i jedną benzynę. Z diesla natomiast całkowicie zrezygnowano. O rosnącym zaangażowaniu Toyoty w technologię hybrydową mówią jasno wspomniane dwa spalinowo-elektryczne zestawy - 1.8 l o mocy 122 KM oraz nowy zespół z 2-litrowym silnikiem o łącznej mocy 180 KM. Jedynym silnikiem benzynowym będzie najpewniej 1.2 l z turbodoładowaniem o mocy 116 KM.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki