Testowa top lista 2008

2009-01-20 3:00

Samochody, które najlepiej ocenili Czytelnicy w ubiegłym roku

Początek roku to zawsze okazja do podsumowania tego, co działo się w minionych dwunastu miesiącach. My również postanowiliśmy to zrobić w naszej koronnej dyscyplinie, czyli testowania aut z Czytelnikami. Nasi testerzy przy ocenianiu samochodów nie mają do dyspozycji żadnych przyrządów, nie mogą też jeździć nimi całymi tygodniami tak, jak to zwykle bywa. Swój werdykt muszą wydać zaledwie po kilkudziesięciokilometrowej trasie. Mimo wszystko, takie spostrzeżenia są bardzo cenne, bo pierwsze wrażenie, jakie auto wywiera na kierowcy, ma duże znaczenie. Poniżej prezentujemy cztery najlepiej ocenione auta w testach i to, co się w nich podobało, a co nie naszym Czytelnikom.

Seat toledo 2,0 tdi 170 KM

Plusy

komfort podróżowania ze względu na bogate wyposażenie i przyjemność prowadzenia,

podgrzewane fotele - to szczególnie przydatne przy skórzanej tapicerce,

szeroka regulacja fotela kierowcy - można go ustawiać w zasadzie we wszystkich płaszczyznach.

Minusy

za szeroki lewy przedni słupek - podczas skręcania strasznie ogranicza pole widzenia,

brak podgrzewania tylnej kanapy - w zimie skórzana tapicerka jest wyjątkowo nieprzyjemna,

trzeciego minusa nie mogę znaleźć.

Plusy

silnik - dla mnie to szczyt szczytów. Niezwykle dynamiczny i ekonomiczny zarazem,

ekstrawagancki wygląd - styliści Seata mieli dobry pomysł, auto zwraca uwagę,

przestrzeń - zarówno dla pasażerów, jak i na bagaże.

Minusy

słaba widoczność do tyłu - wszystko przez niezwykle małą tylną szybę,

brak pełnowymiarowego koła zapasowego,

za wysoka cena - testowana wersja powinna być ok. 40 tys. zł tańsza.

Skoda superb 2,0 tdi

Plusy

niesamowity komfort podróżowania, ma się wrażenie, że z tyłu jest znacznie lepiej niż z przodu,

spory bagażnik i system dzielonej tylnej klapy ułatwia pakowanie, praktyczne rozwiązanie,

dobrze wygłuszona praca silnika i zawieszenia, we wnętrzu jest bardzo przyjemnie ze względu na niski poziom hałasu.

Minusy

nie najlepsza widoczność w środkowym lusterku - pole widzenia ogranicza niewielka szyba tylnych drzwi, utrudnia to manewrowanie,

za dużo tanich plastików, z których wykonano część wnętrza, trochę to nie przystoi w takiej limuzynie,

nie do końca mi się podoba kolorystyka wnętrza wraz ze wstawkami imitującymi metal szlachetny.

Plusy

olbrzymia przestrzeń we wnętrzu zarówno na przednich fotelach, jak i tylnej kanapie,

system Twindoor - świetne rozwiązanie, ułatwia szybkie wrzucenie teczki lub po pełnym otwarciu porządne pakowanie dużych bagaży,

deska rozdzielcza, kształt, funkcjonalność przełączników i czytelność zegarów i wskaźników.

Minusy

olbrzymi, lecz jak dla mnie trudny do zagospodarowania bagażnik, nie odpowiada mi pozioma przegroda,

niezbyt wysoka jakość plastików, w szczególności wykończenie słupka środkowego i obicia drzwi,

nie odpowiada mi atrapa z przodu niejako przejęta ze skody roomster, designerzy mogli się pokusić o coś nieco innego.

Nissan navara double cab

Plusy

ergonomiczne miejsce pracy kierowcy,

wysoko ulokowane siedziska z przodu zapewniają dobrą widoczność,

bardzo duża paka, pomimo że auto jest pięcioosobowe.

Minusy

słaba wentylacja z tyłu,

środkowe miejsce w drugim rzędzie jest niewygodne, jest trochę za mało miejsca dla trzech osób,

dużo pali, zwłaszcza gdy zjedziemy nim z drogi asfaltowej.

Plusy

wysokie siedzenia,

bardzo podoba mi się jego wygląd,

mocny i dynamiczny silnik.

Minusy

słaba widoczność do tyłu - wszystko przez niezwykle małą tylną szybę,

brak pełnowymiarowego koła zapasowego - na "dojazdówce" daleko się nie dojedzie,

za wysoka cena - testowana wersja powinna być ok. 40 tys. zł tańsza.

Seat altea freetrack 2,0tdi

Plusy

wysokie auto jest bardzo przestronne, jest sporo miejsca na nogi, jak i na głowy wszystkich pasażerów,

ergonomiczna i czytelna deska rozdzielcza - wszystko ma się pod kontrolą,

niewątpliwą zaletą jest napęd 4x4, można tym autem bezstresowo poruszać się w trudnych warunkach.

Minusy

zbyt wysoka cena, auto wydaje się być dla mnie nieosiągalne,

źle umieszczone przełączniki od sterowania szybami z tyłu,

podłokietnik z tyłu jest niezbyt wygodny, jego powierzchnia do oparcia powinna być większa.

Plusy

we wnętrzu jest naprawdę dużo schowków, to ważne, bo drobiazgi nie "latają" po samochodzie,

przyjemne wnętrze, dobrze rozplanowane przełączniki i czytelne zegary na desce rozdzielczej,

podoba mi się wygląd, podniesione nadwozie, nakładki w szarym kolorze i jednocześnie sportowy wygląd.

Minusy

za wysoka cena, brakuje takiego samochodu w podstawowej wersji z napędem 4x4

jak dla mnie ten silnik ma niską kulturę pracy, jest zbyt głośny, by w pełni komfortowo podróżować,

niestety, jest nie najlepsza widoczność do tyłu, w środkowym lusterku mamy bardzo małe pole widzenia.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki