Nowa akcyza na auta 2017

i

Autor: Shutterstock

TOP 10 motoryzacyjnych marek w 2016 r. wybieranych najcześciej wśród klientów indywidualnych

2017-01-05 12:18

Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego opublikował dane na temat rejestracji nowych pojazdów w 2016 roku. Okazuje się, że w zestawieniu dotyczącym samochodowych marek, liderem wśród klientów indywidualnych została Toyota. W 2016 r. nabywcy prywatni zarejestrowali dokładnie 15 642 auta tego japońskiego producenta.

Toyota jest pierwszą, najchętniej wybieraną przez klientów indywidualnych marką motoryzacyjną (według danych PZPM). Jednocześnie Toyota odnotowała w minionym roku najwyższą sprzedaż w historii obecności na polskim rynku, bijąc ubiegłoroczny rekord o 16 procent. Marka sprzedała w sumie 42 913 samochodów. Co ciekawe aż 19-procentowy udział w tej liczbie miały auta z napędem hybrydowym (119 procentowy wzrost względem 2015 r. do poziomu 8 364 samochodów).

ZAGŁOSUJ - Premiera którego auta była najważniejsza w 2016 roku?

Na drugim miejscu wśród klientów indywidualnych uplasował się Opel z wynikiem 15 414 egzemplarzy, dla którego rok 2016 również zakończył się rekordowo. Łącznie sprzedaż wyniosła 37 480 samochodów osobowych i dostawczych do 3,5t, co jest najlepszym wynikiem od 16 lat. Opel zaliczył 17,5% wzrost w porównaniu do 2015 roku.

Na trzecim miejscu uplasowała się Skoda. W 2016 r. nabywcy prywatni zarejestrowali dokładnie 13 861 aut producenta z Czech.

 

Rejestracje nowych samochodów osobowych wśród klientów indywidualnych
w Polsce w 2016 roku

Marka Liczba zarejestrowanych samochodów Udział w rynku rejestracji na klientów indywidualnych
1 Toyota 15 642 11,64%
2 Opel 15 414 11,47%
3 Skoda 13 861 10,31%
4 Volkswagen 10 926 8,13%
5 Kia 9 236 6,87%
6 Renault 8 365 6,22%
7 Hyundai 7 414 5,51%
8 Dacia 6 860 5,10%
9 Ford 5 852 4,35%
10 Nissan 5 053 3,76%

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki