Jak wypada na tle konkurentów?

Toyota Corolla Cross - cennik. Tyle kosztuje kompaktowy SUV Toyoty

2022-10-17 14:04

Toyota Corolla Cross jest już w Polsce. Nowy crossover został wyceniony w czerwcu, ale przez parę miesięcy zdążył podrożeć. Cennik Toyoty Corolli Cross otwiera wersja wyposażenia Comfort, a klienci mają do wyboru jedną, hybrydową wersję napędową. Jaka jest cena Corolli Cross i czy nowa Toyota jest korzystnie wyceniona na tle rywali ze swojego segmentu?

Toyota Corolla Cross - cena w Polsce

Nowy SUV Toyoty długo szykował się do rynkowego debiutu na Starym Kontynencie, ale wreszcie mieliśmy okazję zobaczyć ją na żywo i sprawdzić jej zalety podczas pierwszych jazd. (Kliknij tutaj, by przeczytać relację) Europejska wersja wjeżdża do salonów, a my poznaliśmy crossovera, który będzie rywalizował z Nissanem Qashqaiem, Hondą HR-V, czy Mazdą CX-30. Jak wypada Corolla Cross pod względem ceny? Ile kosztuje nowy model Toyoty i czy w porównaniu do konkurentów jest atrakcyjną propozycją? Tak prezentuje się cennik Toyoty Corolli Cross.

Toyota Corolla Cross - cennik i wersje wyposażenia

Polski oddział japońskiej marki zaprezentował cennik Corolli Cross w czerwcu 2022, ale przez parę miesięcy auto podrożało. Aktualne ceny są nieco wyższe.

Toyota Corolla Cross Comfort

Obecnie, najtańsza wersja wyposażenia Comfort to wydatek przynajmniej 144 700 zł. W tej cenie możemy kupić Toyotę Corollę Cross z jednostką 2.0 Hybrid Dynamic Force i napędem na przednią oś. Ten silnik to jedyny wybór, choć za dopłatą możemy zyskać napęd na 4 koła AWD-i i przyspieszenie do setki lepsze o 0,1 s. Pod względem mocy, niezależnie od rodzaju napędu mamy do dyspozycji 197 KM. W bazowej wersji wyposażenia możemy liczyć na LED-owe reflektory, adaptacyjny tempomat, cyfrowe zegary i system multimedialny z 10,5-calowym ekranem dotykowym. Bezprzewodowy Apple CarPlay (łączność Android Auto tylko "po kablu) również jest w standardzie.

Toyota Corolla Cross Style

Corolla Cross w wersji Style kosztuje 157 600 zł. "Środkowa" odmiana w cenniku dodaje do listy wyposażenia 18-calowe felgi aluminiowe, przyciemniane szyby tylne, system bezkluczykowego dostępu do samochodu, ładowarkę bezprzewodową do smartfona, podgrzewane fotele przednie i relingi dachowe. Spory pakiet udogodnień, naszym zdaniem jest wart dopłaty. Dodatkowo, w tej wersji możemy zdecydować się na pakiet Tech, który za dodatkowe 4000 zł rozszerza listę elementów wyposażenia o przednie i tylne czujniki parkowania z funkcją hamowania przed obiektami i innymi samochodami, układ detekcji przeszkód ICS, asystenta bezpiecznego wysiadania z pojazdu, który ostrzega o nadjeżdżających pojazdach, gdy opuszczamy samochód, elektryczną klapę bagażnika i system monitorowania martwego pola w lusterkach.

Toyota Corolla Premiere Edition

Topowa odmiana Corolli Cross Premiere Edition została wyceniona na 175 300 zł. Za taką kwotę możemy cieszyć się autem ze skórzaną tapicerką, kamerą 360 stopni, systemem parkowania Toyota Teammate, systemem monitorowania martwego pola w lusterkach, elektrycznie unoszoną klapą bagażnika i systemem ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu. Opcjonalny pakiet Skyview kosztuje 5000 zł.

O ile więcej trzeba za nią zapłacić?

O ile więcej od "zwykłej" Corolli kosztuje Toyota Corolla Cross? Za przykład do porównania weźmy Corollę TS, która walorami praktycznymi najbardziej przypomina model Cross. Najtańsza wersja Toyoty Corolli TS Kombi to wydatek 118 900 zł. Na pierwszy rzut oka - znacznie mniej niż 144 700 zł w Corolli Cross. Jest jednak haczyk, a dokładnie - kilka istotnych haczyków. Gdybyśmy chcieli porównać auto w podobnie wyposażonej wersji (takiej, która ma cyfrowe zegary, 10,5-calowy ekran systemu multimedialnego czy felgi aluminiowe) i takie, które ma pod maską mocniejszy silnik 2.0 Hybrid Dynamic Force (jedyny, który możemy wybrać w Corolli Cross), ceny obu modeli znacząco się do siebie zbliżą. Opisywana konfiguracja to koszt 131 900 zł - "dopłata do Crossa" wynosi więc 12 800 zł. Czy warto wydać więcej, by siedzieć wyżej i mieć crossovera? Każdy musi odpowiedzieć sobie na to pytanie sam, choć warto pamiętać, że Corolla Cross względem Corolli TS Kombi ma nieco mniejszy bagażnik i nieco gorzej wykończone wnętrze.

Toyota Corolla Cross - konkurenci

Co na to konkurenci Toyoty Corolli Cross? Nietrudno zauważyć, że "bazowe" kwoty w cennikach są niższe, niż w przypadku Toyoty. Z reguły wynika to ze słabszych silników i nieco uboższego wyposażenia, choć zażarta walka w segmencie sprawia, że nie ma tu auta, którego oferta wyraźnie odstaje od innych - każdy model przekonuje na swój sposób.

Nissan Qashqai, czyli kluczowy rywal nowej Toyoty, kosztuje minimum 136 500 zł. Ta cena dotyczy wersji Acenta - najniższej dostępnej do zamówienia w obecnej chwili. Pod maską takiego Nissana pracuje 140-konny silnik 1.3 DIG-T, czyli "miękka hybryda" z manualną, 6-biegową skrzynią. "Prawdziwa" hybryda to Qashqai e-Power z 190-konną jednostką. Zelektryfikowany crossover Nissana kosztuje w tej wersji przynajmniej 176 200 zł w wersji N-Connecta, która wyposażeniem odpowiada mniej więcej wersji Style w Toyocie, ale ma np. system kamer 360, który w Corolli Cross jest dostępny tylko w najbogatszej wersji. Oferta Nissana jest przyzwoita, choć w Toyocie, w cenie 176 200 zł możemy mieć auto z napędem na obie osie. Hybryda Nissana jest przednionapędowa i ma nieco gorsze osiągi (7,9 s do setki vs 7,6 s w Toyocie). 

Honda HR-V jest nieco mniejsza (krótsza o 12 cm) i nieco tańsza niż Corolla Cross. Oba modele są dostępne tylko jako hybrydy. Cena Hondy HR-V zaczyna się od 134 000 zł i podobnie jak w Corolli Cross, już podstawowa wersja jest nieźle wyposażona. To wybór dla klientów, którym nie zależy aż tak na osiągach czy napędzie na 4 koła. HR-V mimo mniejszych wymiarów oferuje przestronne wnętrze i sprytny system Magic Seats, który pozwala wygodnie zagospodarować przestrzeń, którą normalnie zajmuje tylna kanapa. Sprawdziliśmy to podczas testu Hondy HR-V nowej generacji.

Mazda CX-30 to rywal, który nie oferuje hybrydowej wersji, za to możemy mieć w nim napęd na przednią oś lub na wszystkie koła, a także automat lub manual - wedle naszych preferencji. Dobre wykończenie i niezłe wyposażenie łączy się tu z rozsądną ceną. Choć podstawowa wersja CX-30 to wydatek tylko 118 900 zł, wersja silnikowa, która osiągami może rywalizować z Corollą Cross to wydatek 132 900 zł. Podobnie, jak w Toyocie, standardem jest tu adaptacyjny tempomat i prawie każda wersja wyposażenia oferuje system bezkluczykowy. Bogato wyposażona Mazda CX-30 Hikari z napędem na obie osie, automatyczną skrzynią biegów i 184-konną jednostką 2.0 e-SKYACTIV X to wydatek 168 900 zł.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki