Toyota GR86 roztrzaskana na medal. Testy IIHS przeszły śpiewająco

i

Autor: Toyota/IIHS Toyota GR86 roztrzaskana na medal. Testy IIHS przeszły śpiewająco

Toyota GR86 roztrzaskana na medal! Nowy model zdobył wysokie noty

2022-05-04 15:48

Nowe modele, aby cieszyć się sporym powodzeniem, powinny spełniać pewnie kryteria. Muszą być lepiej wyposażone, wygodniejsze i szybsze, ale przede wszystkim bezpieczniejsze od swoich poprzedników. Inżynierowie z Japonii znają się na rzeczy, o czym świadczą testy zderzeniowe najnowszej Toyoty GR86. Lekki i mały sportowiec zdał ten egzamin śpiewająco!

Wśród fanów czterech kółek utarło się, że duże i wysoko zawieszone samochody to jedyny słuszny przepis na bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. Jest w tym sporo racji, bowiem siedzi się w nich wysoko, a przy zderzeniu z przeszkodą istnieje spora szansa, na wyjście bez szwanku. Niezależnie jednak od tego, czym jeździmy, na drodze wszyscy powinni mieć takie same szanse. Najlepiej wiedzą o tym producenci samochodów, których modele, niezależnie od wysokości i masy, powinny spełniać jednakowe i bardzo surowe kryteria bezpieczeństwa. Przykładem na to, że nawet dla niskiego i lekkiego sportowca priorytetem jest bezpieczeństwo pasażerów, jest chociażby nowa Toyota GR86, która testy zderzeniowe instytucji IIHS (Insurance Institute for Highway Safety), amerykańskiego odpowiednika Euro NCAP, zaliczyła śpiewająco.

Rozbity na medal

Nowy model ten egzamin zdał na piątkę z plusem, zdobywając najwyższe możliwe noty w następujących próbach: uderzenie połową przodu oraz jego małym fragmentem, uderzenie boczne, uderzenie tyłem i dachowanie. W efekcie japoński sportowiec zdobył tytuł "Top Safety Pick+".

Samochód, który wziął udział w testach zderzeniowych, to nowe Subaru BRZ. Klienci, którzy zamówili już nową, 2-drzwiową Toyotę, nie mają się jednak o co martwić, bo najnowsza generacja BRZ oraz GR86 (wcześniej GT 86), to wspólny projekt obu japońskich marek, a same auta różnią się tylko niuansami tj. oznaczenia i wyglądem zderzaków. Obydwa bazują na tej samej platformie i są wyposażone te same systemy bezpieczeństwa. Napędza je także ten sam benzynowy boxer o pojemności 2,4-litra, który generuje moc 234 KM i 250 Nm, co w połączeniu z manualną, 6-biegową przekładnią, pozwala na osiągnięcie pierwszej "setki" w 6,3 sekundy.

Kolejny sukces GR-a

To kolejny sukces Toyoty GR86 po spektakularnym debiucie, który coupe zaliczyło na polskim rynku. Gdy pod koniec lutego br. ruszyła przedsprzedaż nowego modelu z linii GR, 50 egzemplarzy rozpłynęło się w niespełna 30 sekund. Spore zainteresowanie jest poniekąd spowodowane faktem, że nowa Toyota GR86 będzie produkowana tylko przez dwa lata. Auto jest dostępne w dwóch wersjach wyposażenia (Dynamic i Executive), a jego ceny startują od 175 900 zł za wersję z 6-biegowym manualem lub od 186 900 zł za wariant z automatyczną przekładnią.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki