Toyota Hilux 2021

i

Autor: Maciej Lubczyński Toyota Hilux 2021

Toyota Hilux - jaką wersję pickupa wybrać? Zajrzeliśmy do katalogu

2022-01-19 10:59

Do gamy Toyoty Hilux dołączyła nowa wersja GR Sport. Pickup jest dziś dostępny w wielu odmianach i stanowi ciekawą propozycję zarówno dla klienta firmowego, jak i prywatnego. Mnogość konfiguracji i wariantów to tylko jedna z zalet pickupa, który jest kojarzony z niezrównaną jakością, ale dziś oferuje o wiele więcej walorów.

Toyota Hilux nie bez powodu jest kojarzona z trwałością i niezawodnością. Tak statystyki, jak i relacje użytkowników wskazują, że jest to solidny samochód, który świetnie nadaje się do ciężkiej pracy. W najnowszej odsłonie oferuje komplet znanych walorów, ale równie fachowo wciela się w rolę towarzysza weekendowych wypadów, dalekich podróży czy po prostu - jazdy dla przyjemności. Gama Toyoty Hilux jest dziś szeroka jak nigdy, a topowe wersje mają w standardzie udogodnienia rodem z aut klasy wyższej. W cenniku znajdziemy kilka wersji wyposażenia i szereg odmian specjalnych. Który wariant wyposażenia najlepiej wybrać, jakie jednostki napędowe mamy do dyspozycji?

Nowy silnik diesla

Jak przystało na samochód użytkowy, Toyota Hilux ma zalety, które są ujawnią się podczas pracy. Można zaliczyć do nich silnik diesla 2.8 D-4D, który generuje 204 KM mocy i spory moment obrotowy 500 Nm - mieliśmy okazję testować go m.in. podczas polskiej premiery auta. W połączeniu z 6-biegową, automatyczną przekładnią daje on swobodę podczas jazdy na pusto, ale i z ładunkiem, a także odpowiedni zapas mocy pod prawą stopą. Jeśli chodzi o walory użytkowe, nieźle wypada również ładowność, która przekracza 1000 kg oraz masa holowanej przyczepy, która bez względu na wersję silnikową lub wyposażenia wynosi 3500 kg. Oprócz nowego diesla 2.8 D-4D i napęd na 4 koła i w palecie silników znajdą się również tańsze i prostsze odmiany.

Zacznijmy od bazowej wersji. Toyota Hilux w podstawowej odmianie DL jest dostępna z napędem na tylną oś i silnikiem 2.4 D-4D o mocy 150 KM. Samochód w takiej konfiguracji to gotowy na każde warunki wół roboczy, choć nie oznacza to, że jest pozbawiony jakichkolwiek wygód. Do dyspozycji mamy klimatyzację, fabryczny system audio, systemy pomagające w pokonywaniu podjazdów czy światła do jazdy dziennej. Cena takiego otwierającego cennik Hiluxa to 96 600 zł netto. 

Toyota Hilux Invincible

i

Autor: Maciej Lubczyński Toyota Hilux Invincible

3 wersje nadwozia

Klienci mogą wybierać nie tylko spośród wersji wyposażenia, ale i wersji nadwozia. Opisywany wcześniej Hilux DL jest dostępny w wersji z kabiną pojedynczą. Warianty DLX i SR możemy kupić również w wersji półtorej kabiny, a odmiany DLX, SR, SR5, SR5+, Invincible i GR Sport są dostępne w odmianach z najbardziej pojemną kabiną podwójną, która w komfortowych warunkach pomieści komplet pasażerów.

Toyota Hilux w wersji DLX jest dostępna z każdym silnikiem i w każdej wersji nadwozia. Ta odmiana, wyceniona została na 110 800 zł netto, a w standardowym wyposażeniu ma m.in. centralny zamek sterowany elektrycznie, elektrycznie regulowane szyby przednie i tylne, podgrzewane lusterka zewnętrzne, tempomat, system start stop i kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników. Większą liczbę udogodnień i dodatkowe wyposażenie możemy zamówić decydując się na jeden z pakietów wyposażenia - Safety, Style, Comfort lub Protection.

Toyota Hilux 2021

i

Autor: Maciej Lubczyński Toyota Hilux 2021

Toyota Hilux - wyposażenie wersji SR i SR5

Lepiej wyposażona wersja SR rozszerza listę standardowego wyposażenia. Użytkowy charakter Hiluxa, od wersji SR w górę jest prawie niezauważalny, a opcje takie jak automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja, układ rozpoznawania znaków drogowych, adaptacyjny tempomat, podgrzewane fotele przednie czy system multimedialny z dotykowym ekranem i interfejsem Apple CarPlay oraz Android Auto nie kojarzą się raczej z wołem roboczy, a samochodem klasy średniej. Toyota Hilux SR kosztuje minimum 131 100 zł netto.

Jeszcze bogatszą odmianą jest SR5. Znajdziemy w niej szereg dodatków poprawiających wygląd i komfort podróżowania. Wśród elementów wyposażenia standardowego warto wyróżnić 18-calowe felgi aluminiowe z oponami 265/50 R18, system bezkluczykowego dostępu do samochodu, LED-owe reflektory, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, czujniki parkowania czy nawigacja satelitarna z 3-letnią, darmową aktualizacją map. Wersja SR5 kosztuje 147 100 zł netto, ale możemy również zamówić bogatszą odmianę SR5+, w której znajdziemy system kamer 360 stopni, podgrzewane fotele również w drugim rzędzie siedzeń czy aluminiowe nakładki progowe. Taka Toyota Hilux SR5+ wyceniona jest na 159 800 zł netto

Toyota Hilux Invincible i GR Sport

Na szczycie gamy stoją dwie, najlepiej wyposażone i mocniej stylizowane wersje. Topowe wersje Toyoty Hilux to Invincible i, najnowsza odmiana GR Sport. Ta pierwsza, która pojawiła się w ofercie przy okazji liftingu modelu zawiera udogodnienia takie, jak manualna roleta przestrzeni ładunkowej, stalowe orurowanie kapotażowe, srebrne stopnie boczne, system Premium Audio JBL z 9 głośnikami i subwooferem, perforowana tapicerka skórzana, podświetlenie ambientowe we wnętrzu, fabrycznie montowany hak holowniczy czy 18-calowe felgi aluminiowe lakierowane na czarno. Odmiana Invincible kosztuje 182 000 zł netto.

Toyota Hilux GR Sport również zasługuje na szerszy opis w osobnym akapicie. Przypomina ona bowiem o sportowym obliczu Hiluxa, który od lat święci triumfy w sporcie motorowym. Rajdy terenowe, z "najtrudniejszym rajdem świata" na czele są polem zaciętej rywalizacji, a samochód przygotowany przez zespół Toyota GAZOO Racing czuje się w ekstremalnych warunkach jak ryba w wodzie. Oczywiście, nie ma mowy o wyczynowości Hiluxa sprzedawanego w salonach, ale duch sportu motorowego został przeniesiony do odmiany GR Sport, która wyróżnia się dodatkami stylistycznymi, jak również zmianami w podwoziu. Zmodyfikowane amortyzatory z przodu i z tyłu, a także nowe sprężyny o innej charakterystyce, które zostały odpowiednio usztywnione i doskonale znoszą jeszcze większe przeciążenia i prędkości. Precyzyjne poprawki zaowocowały mniejszymi przechyłami nadwozia, zmniejszeniem wibracji i poziomu wstrząsów podczas jazdy w wymagających warunkach.

Toyota Hilux Arctic Trucks

i

Autor: Maciej Lubczyński Toyota Hilux Arctic Trucks

Wersje specjalne Toyoty Hilux

Z walorów Toyoty Hilux korzystają również ci, dla których niezawodność i wszechstronność są absolutną podstawą. Nowy Hilux, tak jak jego poprzednicy, sprawdzi się również na służbie. Pełni ją m.in. w górach, służąc ratownikom jako karetka pogotowia zdolna do wjazdu w trudny teren. Hilux sprawdzi się również podczas offroadowych wypraw, a to dzięki modyfikacjom przygotowanym we współpracy z firmą Arctic Trucks. Pickup Toyoty, dzięki swej renomie, jest gwarancją szerokiej dostępności akcesoriów, części tuningowych i wymiennych elementów, z którymi specjalistyczna zabudowa czy modyfikacja nie będzie stanowiła problemu. Przebudowy i zabudowy dostępne w ofercie Toyoty są również objęte 3-letnią gwarancją, realizowaną w ASO Toyoty.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki