Toyota Hilux nie bez powodu jest kojarzona z trwałością i niezawodnością. Tak statystyki, jak i relacje użytkowników wskazują, że jest to solidny samochód, który świetnie nadaje się do ciężkiej pracy. W najnowszej odsłonie oferuje komplet znanych walorów, ale równie fachowo wciela się w rolę towarzysza weekendowych wypadów, dalekich podróży czy po prostu - jazdy dla przyjemności. Gama Toyoty Hilux jest dziś szeroka jak nigdy, a topowe wersje mają w standardzie udogodnienia rodem z aut klasy wyższej. W cenniku znajdziemy kilka wersji wyposażenia i szereg odmian specjalnych. Który wariant wyposażenia najlepiej wybrać, jakie jednostki napędowe mamy do dyspozycji?
Polecany artykuł:
Nowy silnik diesla
Jak przystało na samochód użytkowy, Toyota Hilux ma zalety, które są ujawnią się podczas pracy. Można zaliczyć do nich silnik diesla 2.8 D-4D, który generuje 204 KM mocy i spory moment obrotowy 500 Nm - mieliśmy okazję testować go m.in. podczas polskiej premiery auta. W połączeniu z 6-biegową, automatyczną przekładnią daje on swobodę podczas jazdy na pusto, ale i z ładunkiem, a także odpowiedni zapas mocy pod prawą stopą. Jeśli chodzi o walory użytkowe, nieźle wypada również ładowność, która przekracza 1000 kg oraz masa holowanej przyczepy, która bez względu na wersję silnikową lub wyposażenia wynosi 3500 kg. Oprócz nowego diesla 2.8 D-4D i napęd na 4 koła i w palecie silników znajdą się również tańsze i prostsze odmiany.
Zacznijmy od bazowej wersji. Toyota Hilux w podstawowej odmianie DL jest dostępna z napędem na tylną oś i silnikiem 2.4 D-4D o mocy 150 KM. Samochód w takiej konfiguracji to gotowy na każde warunki wół roboczy, choć nie oznacza to, że jest pozbawiony jakichkolwiek wygód. Do dyspozycji mamy klimatyzację, fabryczny system audio, systemy pomagające w pokonywaniu podjazdów czy światła do jazdy dziennej. Cena takiego otwierającego cennik Hiluxa to 96 600 zł netto.
3 wersje nadwozia
Klienci mogą wybierać nie tylko spośród wersji wyposażenia, ale i wersji nadwozia. Opisywany wcześniej Hilux DL jest dostępny w wersji z kabiną pojedynczą. Warianty DLX i SR możemy kupić również w wersji półtorej kabiny, a odmiany DLX, SR, SR5, SR5+, Invincible i GR Sport są dostępne w odmianach z najbardziej pojemną kabiną podwójną, która w komfortowych warunkach pomieści komplet pasażerów.
Toyota Hilux w wersji DLX jest dostępna z każdym silnikiem i w każdej wersji nadwozia. Ta odmiana, wyceniona została na 110 800 zł netto, a w standardowym wyposażeniu ma m.in. centralny zamek sterowany elektrycznie, elektrycznie regulowane szyby przednie i tylne, podgrzewane lusterka zewnętrzne, tempomat, system start stop i kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników. Większą liczbę udogodnień i dodatkowe wyposażenie możemy zamówić decydując się na jeden z pakietów wyposażenia - Safety, Style, Comfort lub Protection.
Toyota Hilux - wyposażenie wersji SR i SR5
Lepiej wyposażona wersja SR rozszerza listę standardowego wyposażenia. Użytkowy charakter Hiluxa, od wersji SR w górę jest prawie niezauważalny, a opcje takie jak automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja, układ rozpoznawania znaków drogowych, adaptacyjny tempomat, podgrzewane fotele przednie czy system multimedialny z dotykowym ekranem i interfejsem Apple CarPlay oraz Android Auto nie kojarzą się raczej z wołem roboczy, a samochodem klasy średniej. Toyota Hilux SR kosztuje minimum 131 100 zł netto.
Jeszcze bogatszą odmianą jest SR5. Znajdziemy w niej szereg dodatków poprawiających wygląd i komfort podróżowania. Wśród elementów wyposażenia standardowego warto wyróżnić 18-calowe felgi aluminiowe z oponami 265/50 R18, system bezkluczykowego dostępu do samochodu, LED-owe reflektory, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, czujniki parkowania czy nawigacja satelitarna z 3-letnią, darmową aktualizacją map. Wersja SR5 kosztuje 147 100 zł netto, ale możemy również zamówić bogatszą odmianę SR5+, w której znajdziemy system kamer 360 stopni, podgrzewane fotele również w drugim rzędzie siedzeń czy aluminiowe nakładki progowe. Taka Toyota Hilux SR5+ wyceniona jest na 159 800 zł netto
Polecany artykuł:
Toyota Hilux Invincible i GR Sport
Na szczycie gamy stoją dwie, najlepiej wyposażone i mocniej stylizowane wersje. Topowe wersje Toyoty Hilux to Invincible i, najnowsza odmiana GR Sport. Ta pierwsza, która pojawiła się w ofercie przy okazji liftingu modelu zawiera udogodnienia takie, jak manualna roleta przestrzeni ładunkowej, stalowe orurowanie kapotażowe, srebrne stopnie boczne, system Premium Audio JBL z 9 głośnikami i subwooferem, perforowana tapicerka skórzana, podświetlenie ambientowe we wnętrzu, fabrycznie montowany hak holowniczy czy 18-calowe felgi aluminiowe lakierowane na czarno. Odmiana Invincible kosztuje 182 000 zł netto.
Toyota Hilux GR Sport również zasługuje na szerszy opis w osobnym akapicie. Przypomina ona bowiem o sportowym obliczu Hiluxa, który od lat święci triumfy w sporcie motorowym. Rajdy terenowe, z "najtrudniejszym rajdem świata" na czele są polem zaciętej rywalizacji, a samochód przygotowany przez zespół Toyota GAZOO Racing czuje się w ekstremalnych warunkach jak ryba w wodzie. Oczywiście, nie ma mowy o wyczynowości Hiluxa sprzedawanego w salonach, ale duch sportu motorowego został przeniesiony do odmiany GR Sport, która wyróżnia się dodatkami stylistycznymi, jak również zmianami w podwoziu. Zmodyfikowane amortyzatory z przodu i z tyłu, a także nowe sprężyny o innej charakterystyce, które zostały odpowiednio usztywnione i doskonale znoszą jeszcze większe przeciążenia i prędkości. Precyzyjne poprawki zaowocowały mniejszymi przechyłami nadwozia, zmniejszeniem wibracji i poziomu wstrząsów podczas jazdy w wymagających warunkach.
Wersje specjalne Toyoty Hilux
Z walorów Toyoty Hilux korzystają również ci, dla których niezawodność i wszechstronność są absolutną podstawą. Nowy Hilux, tak jak jego poprzednicy, sprawdzi się również na służbie. Pełni ją m.in. w górach, służąc ratownikom jako karetka pogotowia zdolna do wjazdu w trudny teren. Hilux sprawdzi się również podczas offroadowych wypraw, a to dzięki modyfikacjom przygotowanym we współpracy z firmą Arctic Trucks. Pickup Toyoty, dzięki swej renomie, jest gwarancją szerokiej dostępności akcesoriów, części tuningowych i wymiennych elementów, z którymi specjalistyczna zabudowa czy modyfikacja nie będzie stanowiła problemu. Przebudowy i zabudowy dostępne w ofercie Toyoty są również objęte 3-letnią gwarancją, realizowaną w ASO Toyoty.