Toyota Prius Plug-in Hybrid po zmianach teraz w wersji 5-miejscowej

2019-07-29 12:26

Toyota wprowadziła odświeżoną wersję modelu Prius Plug-in Hybrid. Auto po modernizacji teraz będzie występować z pięciomiejscowym wnętrzem. Co jeszcze zmieniło się w tym samochodzie?

Toyota Prius to pierwszy samochód hybrydowy na świecie i prekursor elektryfikacji samochodów we współczesnej motoryzacji. Od ponad 20 lat Prius jest symbolem innowacyjnych napędów i zaawansowanych technologii. Toyota Prius Plug-in Hybrid łączy zalety napędu hybrydowego, wyróżniającego się niezwykle niską emisją CO2 na poziomie 28-35 g/km i spalaniem 1,26 l/100 km (w cyklu WLTP), oraz bezemisyjnego samochodu elektrycznego o rzeczywistym zasięgu do 50 km i maksymalnej prędkości 135 km/h w trybie elektrycznym. Auto napędza jednostka duet silnika elektrycznego oraz jednostki benzynowej o pojemności 1.8 litra, wytwarzający moc 122 KM.

Testowaliśmy: Toyota Prius Plug-in Hybrid Prestige: bardzo eko

Odmłodzony Prius Plug-in Hybrid jest teraz jeszcze bardziej funkcjonalny, oferując 5 miejsc we wnętrzu. Zamiast dwóch osobnych foteli z tyłu zastosowano kanapę, zapewniającą trzecie, środkowe miejsce. Kolejną zmianą jest nowe wykończenie wnętrza z czarnymi akcentami, którymi zastąpiono dotychczasowe białe akcenty. Na poszyciach siedzeń zastosowano nowe tkaniny. Opcjonalnie pojawia się system kamer 360 stopni, którego wcześniej nie było, a do palety kolorów dodano metalizowany lakierem Attitude Black.

Polski cennik Toyoty Prius Plug-in Hybrid otwiera wersja Executive wyceniona na 159 900 zł. Auto wyposażone w Pakiet VIP kosztuje 173 900 zł.

Odświeżona Toyota Prius Plug-in Hybrid

i

Autor: Toyota Toyota Prius Plug-in Hybrid

Innowacyjne rozwiązania

Rekordowo niska emisja i wyjątkowe możliwości napędu elektrycznego Priusa Plug-in Hybrid to wynik zastosowania przełomowych technologii. Prius z opcją ładowania z zewnętrznej sieci jest wyposażony w klimatyzację opartą na pompie ciepła z wtryskiem gazu, wykorzystującej ciepło z powietrza na zewnątrz samochodu. Rozwiązanie to pozwala zwiększyć wydajność w porównaniu do tradycyjnych systemów ogrzewania, wykorzystujących ciepło silnika lub wysokowydajnych nagrzewnic elektrycznych.

Przeczytaj: Toyota Prius+ 1.8 Hybrid E-CVT Prestige: rodzinna hybryda

Unikalny na rynku jest także system ogrzewania baterii podczas ładowania, który sprawia, że zarówno moc, jak i wydajność baterii są utrzymywane na wystarczającym poziomie, minimalizując wpływ chłodnej pogody na zasięg samochodu w trybie elektrycznym.

Duży panel słoneczny, generujący energię elektryczną do ładowania baterii trakcyjnej, wciąż pozostaje unikatowym rozwiązaniem w tym segmencie. W zależności od warunków pogodowych, ładowanie energią słoneczną może zwiększyć zasięg jazdy w trybie elektrycznym nawet do 5 km dziennie, co oznacza około 1000 km w pełni elektrycznej jazdy rocznie (przy ostrożnych kalkulacjach biorących pod uwagę wykorzystanie systemu przez 200 dni w roku). Od chwili wprowadzenia tej opcji na rynek we wrześniu 2016 roku sprzedano już ponad 1700 hybrydowych Priusów Plug-in Hybrid, wyposażonych w panele słoneczne, co obecnie stanowi równowartość prawie 1 700 000 km zasięgu rocznie, generowanego z energii pochodzącej ze słońca.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki