Volkswagen Polo (2022)

i

Autor: Volkswagen Volkswagen Polo (2022)

Volkswagen Polo po liftingu to mini Golf! Miejski bestseller powraca w nowej odsłonie - GALERIA

2021-04-21 18:05

Volkswagen Polo to jeden z najchętniej wybieranych samochodów segmentu B, którego od 1975 roku powstało już ponad 18 milionów egzemplarzy. Aby sukces mieszczucha z Wolfsburga trwał w najlepsze, Niemiecki producent postanowił nieco go odświeżyć. Niepodważalny król miejskiej dżungli doczekał się faceliftingu, w ramach którego sporo się zmieniło. Teraz wygląda jak mini Golf! Co o nim wiemy?

Volkswagen Polo szóstej generacji, zaprezentowany w czerwcu 2017 roku, doczekał się kuracji odmładzającej. W wyniku face liftingu niemiecki maluch upodobnił się do swojego większego brata Golfa. Jakby nie patrzeć, zmieniło się naprawdę sporo. Zaczynając od nowych reflektorów (opcjonalnie matrycowych Matrix LED) połączonych modną w ostatnim czasie listwą świetlną, przemodelowanych zderzaków i w pełni LED-owych lamp tylnych, przez całkowicie odświeżony kokpit, nastrojowe oświetlenie, większy dotykowy ekran i dotykowy panel klimatyzacji, aż po szereg zaawansowanych systemów bezpieczeństwa i asystentów kierowcy.

Sprawdź: Volkswagen Golf 8 1.5 eTSI 150 KM DSG7 Style - TEST, OPINIA. To już nie jest intuicyjny Golf, jakiego znasz!

Volkswagen Polo (2022)

i

Autor: Volkswagen Volkswagen Polo (2022)

Mini Golf

Podobieństwo do większego Golfa widać już na pierwszy rzut oka. Najwięcej wspólnego z kompaktowym bratem ma z tyłu, gdzie inżynierowie pokusili się o wstawienie niemal identycznych, LED-owych lamp. Przednie reflektory połączone listwą świetlną również przywodzą na myśl nowości z Wolfsburga. Linia boczna natomiast prawie w ogóle się nie zmieniła, choć z profilu dostrzeżemy nowe wzory felg.

Nowy kokpit

W kabinie również zaszło sporo zmian. Na pokładzie odświeżonego mieszczucha zagości pojemnościowa kierownica z nowym logo, większy (opcjonalnie 9,2") i obsługiwany wyłącznie dotykowo ekran systemu multimedialnego oraz sterowany dotykowo panel klimatyzacji, a także (dla wersji ze skrzynią automatyczną) nowy lewarek dźwigni zmiany przełożeń. Nie dziwi także fakt, że Polo na dobre pożegnało analogowe zegary. 

Wersje wyposażenia i ceny

Nowy Volkswagen Polo zadebiutuje w wariantach Life, Style oraz usportowionym R-Line. Już niebawem producent powinien także zaprezentować rasową odmianę GTI. Gama silnikowa nie powinna ulec zmianie. Możemy spodziewać się 3-cylindrowych, turbodoładowanych jednostek 1.0 TSI o mocy 95, 110 i 150 KM. Cennik natomiast będzie otwierać wariant z wolnossącym 1.0 MPi o mocy 80 KM. Poszczególne motory będą spięte z 5- i 6-biegowymi manualami, zaś w opcji mocniejszych pojawi się 7-biegowy automat. Polski cennik Polo na rok 2022 powinniśmy poznać pod koniec bieżącego roku.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki