Volkswagen Touareg R (2020)

i

Autor: Volkswagen Volkswagen Touareg R (2020)

Volkswagen Touareg R eHybrid już w salonach! Sportowy mastodont dostępny od 400 tys. złotych - CENY

2020-10-26 11:10

Nowy Volkswagen Touareg R, czyli największy przedstawiciel sportowej rodziny "R", pojawił się w ofercie polskiego importera. Niemiecki mastodont z hybrydowym zespołem napędowym generuje łącznie 462 KM i 700 Nm, co pozwala mu na przyśpieszenie do pierwszej "setki" w 4,8 sekundy. Poza niezłymi osiągami sportowy SUV oferuje też do 50 kilometrów zasięgu na samym prądzie, co czyni go wielozadaniowym gigantem. Czym jeszcze zaskakuje nowy Touareg R?

Nowy Volkswagen Touareg R jest już dostępny w polskich salonach! Sportowy kolos z Wolfsburga to pierwszy SUV niemieckiego producenta z hybrydowym zespołem napędowym. Pod maską największej "R-ki" pracuje benzynowa jednostka V6 TFSI, która przy wsparciu elektrycznego motoru (136 KM) generuje łącznie 462 KM i 700 Nm maks. momentu obrotowego.

4,8 do setki

Cała moc jest przekazywana na wszystkie cztery koła (4MOTION) za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni automatycznej Tiptronic, co w efekcie pozwala na sprint od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy. Prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Volkswagen Touareg R (2020)

i

Autor: Volkswagen Volkswagen Touareg R (2020)

Sportowiec z wtyczką

Poza sportowymi osiągami nowy Volkswagen Touareg R eHybrid oferuje także możliwość jazdy bezemisyjnej. Według deklaracji producenta flagowa hybryda plug-in jest w stanie pokonać do 50 kilometrów na jednym ładowaniu. Wszystko to zasługa litowo-jonowej baterii o pojemności 17,9 kWh (brutto). W trybie elektrycznym (E-Mode) prędkość maksymalna jest ograniczona do 140 km/h, co pozwala na swobodne poruszanie się po drogach szybkiego ruchu i autostradzie.

Volkswagen Touareg R (2020)

i

Autor: Volkswagen Volkswagen Touareg R (2020)

Wielozadaniowy gigant

Do dyspozycji kierowcy pozostaje w sumie aż 8 trybów jazdy: Elektryczny (E-Mode), Ekonomiczny, Komfortowy, Normalny, Sportowy, Indywidualny, Off-Road oraz Śnieg. Jakby tego było mało, przy zakupie opcjonalnego pakietu Off-Road do komputera trafią dodatkowe dwa tryby — Piasek oraz Żwir. Maksymalny uciąg Touarega to 3,5 tony, a asystent cofania z naczepą jest w standardzie.

Duży i groźny

Względem podstawowych wariantów Touareg R eHybrid wyróżnia się groźniejszymi zderzakami z dużymi wlotami powietrza, szerszymi listwami progowymi oraz opcjonalnie nawet 22-calowymi, czarnymi felgami. Sportowy charakter podkreśla specjalny lakier Lapiz Blue Metallic oraz pakiet czerni. Nadwozie flagowego SUV-a w wersji "R" zdobią również dedykowane oznaczenia.

Volkswagen Touareg R (2020)

i

Autor: Volkswagen Volkswagen Touareg R (2020)

Trochę sportu i dużo luksusu

W kabinie sportowego Touarega znalazły się fotele obite skórzaną tapicerką "Vienna" z wyhaftowanym logo "R" na zagłówkach, potężny 15-calowy ekran systemu info-rozrywki, 12-calowy wyświetlacz cyfrowych zegarów, dach panoramiczny oraz m.in. 4-strefowa klimatyzacja. Wnętrze to także dużo emblematów na listwach drzwi, dywanikach i pojemnościowej kierownicy. Ponadto za niewielką dopłatą na wyposażeniu znajdzie się system Travel Assist z funkcją jazdy autonomicznej (do 250 km/h), zaawansowany system nagłośnienia Dynaudio, noktowizor i wiele innych.

Volkswagen Touareg R (2020)

i

Autor: Volkswagen Volkswagen Touareg R (2020)

Volkswagen Touareg R eHybrid - polskie ceny

Ceny nowego sportowca w polskich salonach startują od 395 990 zł, jednak po doposażeniu wymarzonego egzemplarza w długą listę opcji cena auta spokojnie wzrasta do kwoty pół miliona. Pierwsze auta powinny pojawić się na drogach na początku przyszłego roku.

Silnik Skrzynia 0-100 km/h Prędkość maks.

3.0 TFSI V6

462 KM & 700 Nm

8-stopniowa, automatyczna (Tiptronic) 4,8 s. 250 km/h

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki