Volkswagen Touareg R Line 3.0 V6 TDI 286 KM

i

Autor: Zuzanna Krzyczkowska Volkswagen Touareg R Line 3.0 V6 TDI 286 KM

Wielki powrót wielkich silników? Volkswagen Touareg z V8 pod maską!

2019-02-26 15:13

Okazuje się, że nowy Volkswagen T-Roc R nie będzie jedynym mocnym SUV-em, który zadebiutuje na stoisku Volkswagena na nadchodzącym Salonie Samochodowym w Genewie. Producent niedawno ogłosił, że jego flagowy model powróci w 2019 roku z jeszcze mocniejszym silnikiem — wysokoprężnym V8.

Nowa wysokoprężna jednostka w gamie silnikowej Touarega będzie najmocniejszym silnikiem, jaki znajdziemy w ofercie Volkswagena. Nowa jednostka napędowa to 4-litrowe TDI, które według producenta generuje 416 KM i aż 900 Nm momentu obrotowego.

Tak potężny moment w połączeniu z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów i napędem na wszystkie koła 4Motion rozpędzi Touarega od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,9 s. Prędkość maksymalna, tak jak można się spodziewać, będzie ograniczona do 250 km/h. Z tego wynika, że znacznie mniejszy T-Roc R, który dysponuje zaledwie czterema cylindrami, może pochwalić się osiągami na tym samym poziomie.

Osoby zrażone połączeniem słów "Volkswagen" i "Diesel" uspokajamy, ponieważ nowa jednostka V8 TDI całkowicie spełnia normy emisji spalin Euro 6d. Dodatkowo zainteresowani SUV-em z nową jednostką otrzymają znacznie więcej, niż tylko lepsze osiągi. Touareg z nowym silnikiem będzie wyposażony w wiele dobroci jak np. zawieszenie pneumatyczne.

Zobacz także: TEST Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI 286 KM R Line: skok technologiczny

Ponadto w wyposażeniu najmocniejszego wariantu otrzymamy także elektryczną klapę bagażnika, wygodniejsze siedzenia, zmodernizowany system antykradzieżowy, pedały ze stali nierdzewnej, automatyczne świateł oraz automatycznie przyciemniane lusterka. Jakby tego było mało, mocniejszy Touareg już w standardzie będzie mógł się pochwalić 19-calowymi felgami.

Volkswagen Touareg R Line 3.0 V6 TDI 286 KM

i

Autor: Zuzanna Krzyczkowska Volkswagen Touareg R Line 3.0 V6 TDI 286 KM

Nowa widlasta jednostka trafi pod maski europejskich egzemplarzy jeszcze w maju br. Dlaczego "europejskich"? Ponieważ producent póki co nie planuje wprowadzać tego silnika na rynek amerykański.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki