W większym skrócie VW lupo

2009-01-13 3:00

Prawie jak polo w zmniejszonej postaci.

Poszerzanie oferty: nowy maluch

Polo przez lata był najmniejszym samochodem w gamie volkswagena i podobnie jak inne auta z każdą nową generacją modelu stawał się cięższy i większy. Właśnie dlatego w 1998 roku niemiecki koncern zdecydował się wprowadzić do swojej oferty auto opracowane na bazie polo, ale od niego mniejsze. Tak narodził się lupo. Jedna z jego wersji o dodatkowym oznaczeniu 3l stała się pierwszym seryjnie wytwarzanym autem na świecie, które średnio pali około 3 litrów na setkę. Żeby to osiągnąć zastosowano m.in. trzycylindrowy silnik 1,2 TDI, lekkie materiały dla zmniejszenia ogólnej masy pojazdu, automatyczną skrzynię biegów typu Tiptronic i opony o mniejszym oporze toczenia.

Uwaga na model 3L

Biorąc pod uwagę najnowszy raport TUV-u można przyjąć stwierdzenie, że lupo ogólnie jest autem o ponadprzeciętnej niezawodności. Na liście typowych usterek znajdują się uszkodzenia silników, zwłaszcza jednostki 3L TDI, z powodu wrażliwych na zerwanie pasków rozrządu, awarie elektrohydraulicznego systemu zmiany przełożeń w tipronicu i niedomagania układu sterowania sprzęgłem. Inne przypadłości to m.in. zacinające się zamki i usterki w układzie elektrycznego sterowania ruchem szyb.

Na rynku wtórnym królują diesle

Jacek Czayka, kierownik warsztatu w firmie Gajewska Sp. J., ASO Volkswagen
- Obecność lupo na naszym rynku wtórym to praktycznie wyłącznie zasługa prywatnego importu. Wśród używanych egzemplarzy tego modelu spotkać można w zasadzie wszystkie jego wersje, z których chyba największą popularnością cieszą się te napędzane silnikami wysokoprężnymi.

VW lupo - dane techniczne

Rodzaj nadwozia: hatchback (3d)
Wymiary nadwozia:
długość 3521 mm
szerokość 1640 mm
wysokość 1460 mm

Pojemność bagażnika: 130/830 l
Rozstaw osi: 2320 mm
Rozstaw kół: przód/tył 1390/1400 mm
Napęd na koła przednie

Silniki:
benzynowe: 1,0/50 KM, 1,4/60 KM, 1,4/75 KM, 1,4/101 KM, 1,6/125 KM
wysokoprężne: 1,7 SDI/60 KM, 1,2 TDI/61 KM, 1,4 TDI/75 KM

LUPO DO KUPIENIA W POLSCE I W NIEMCZECH

  MODEL  ROK  PRZEBIEG (tys. km)  SILNIK (poj./moc)  WYPOSAŻENIE dodatkowe  cena
POLSKA 1,0  01  40  1,0/50  2 pod. pow., centr. zam., radio z CD, wsp. kier.  11 900
1,4  01  120  1,4/75  2 pod. pow., ABS, el. szyber.  12 600
1,7SDI  01  160  1,7/60  2 pod. pow., alufelgi, centr. zam., radio  14 900
1,4  01  120  1,4/75  2 pod. pow., ABS, alarm, centr. zam., el. szyby, klim.  15 900
1,7SDI  01  140  1,7/60  2 pod. pow., ABS, alufelgi, radio  16 900
1,4TDI  01  150  1,4/75  2 pod. pow., ABS, centr. zam., radio z CD  17 600
1,2TDI  01  100  1,2/61  2 pod. pow., ABS, centr. zam., radio z CD  18 800
1,6  01  160  1,6/125  2 pod. pow., ABS, alarm, centr. zam., el. szyby, klim.  21 400
NIEMCY 1,0  01  170  1,0/50  4 pod. pow., radio z CD, szyber.  11 600
1,4  01  100  1,4/75  4 pod. pow., ABS, el. szyber., radio  13 600
1,2TDI  01  220  1,2/61  2 pod. pow., ABS, alufelgi, centr. zam., radio  15 500
1,7SDI  01  140  1,7/60  2 pod. pow., ABS, el. szyber., radio z CD  17 600
1,4  01  70  1,4/60  2 pod. pow., centr. zam., radio  19 400
1,4TDI  01  170  1,4/75  4 pod. pow., ABS, centr. zam., klim., podgrz. fotele  20 600
1,0  01  60  1,0/50  2 pod. pow., alufelgi, radio, wsp. kier.  22 300
1,2TDI  01  120  1,2/61  2 pod. pow., ABS, ESP, alufelgi, centr. zam., klim.  23 500

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki