Więcej frajdy z jazdy dieslem - debiutuje silne i oszczędne BMW M340d xDrive

2020-02-19 21:57

BMW rozszerza swój asortyment modeli serii M w klasie średniej premium o dwa wydajne i oszczędne warianty. Dwaj nowi "sportowcy" to BMW M340d xDrive i BMW M340d xDrive Touring, które napędza świetna, 6-cylindrowa jednostka wysokoprężna o pojemności 3-litrów o mocy 340 KM i 700 Nm momentu obrotowego. W końcu nikt nie powiedział, że jazda dieslem musi być nudna.

Nowe BMW serii 3 od dnia debiutu jest zachwalane na całym świecie. Nic w tym dziwnego, bowiem inżynierowie z Bawarii naprawdę mocno się przyłożyli przy tworzeniu tego modelu. Do tej pory nowa "trójka" była dostępna wyłącznie z silnymi benzyniakami i nieco słabszymi dieslami, jednak to już historia, ponieważ do oferty wkracza wersja M340d xDrive. BMW od zawsze liczyło się ze zdaniem klientów, którzy cenili sobie wysokie osiągi i oszczędność w jednym, dlatego nikogo nie powinno dziwić, że w ofercie serii 3 znalazł się tak wydajny wysokoprężny silnik.

Sprawdź: Nowe BMW serii 1 jest świetne, ale przegrywa ze swoją przeszłością. BMW 120d xDrive - TEST, OPINIA, WIDEO

BMW serii 3 M340d xDrive (2020)

i

Autor: BMW BMW serii 3 M340d xDrive (2020)

Mowa oczywiście o 6-cylindrowej, podwójnie-doładowanej 3-litrowej jednostce diesla, która w tym wypadku generuje 340 kM i aż 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W połączeniu z dokładną oraz szybką 8-stopniową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła xDrive sedan będzie mógł rozpędzić się do pierwszej "setki" już w czasie 4,6 sekundy, zaś bardziej praktyczny Touring w 4,8 sekundy.

Zobacz: SUV-y są nudne? Na pewno nie ten! BMW X3 M Competition 3.0 R6 M TwinPower Turbo 510 KM - TEST, OPINIA

Tak zadowalające osiągi to również zasługa technologii mild hybrid — czyli 48-woltowej instalacji elektrycznej — która nie tylko pomaga silnikowi przy starcie, ale także wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa i emisję spalin.

BMW serii 3 M340d xDrive (2020)

i

Autor: BMW BMW serii 3 M340d xDrive (2020)

Wyposażenie standardowe obu modeli obejmuje sportowy układ jezdny M z adaptacyjnym sportowym układem kierowniczym, sportowe hamulce M, sportowy mechanizm różnicowy M oraz sportowy układ wydechowy M z regulowanymi przepustnicami i tłumikiem końcowym z dwoma trapezowymi końcówkami rur wydechowych. Co więcej, BMW M340d xDrive zostało wyposażone w czterotłoczkowe zaciski stałe i tarcze o średnicy 348 mm na przedniej osi oraz jednotłoczkowe zaciski pływające i tarcze o średnicy 345 mm na tylnej osi.

Nie przegap: Takimi limuzynami SOP przewozić będzie VIP-ów. BMW serii 7 gwarantuje luksus i zawistne spojrzenia - TEST

Układ jezdny nowego BMW M340d xDrive uzupełniają 18-calowe obręcze ze stopów lekkich z ogumieniem mieszanym. Z przodu montowane są opony w rozmiarze 225/45 R 18, zaś z tyłu w rozmiarze 255/40 R 18. Opcjonalnie dostępne są również 19-calowe lekkie felgi w trzech wersjach oraz 19-calowe obręcze kół BMW Individual . W połączeniu z 19-calowymi obręczami kół M ze stopów lekkich oferowane są też opony High Performance.

BMW serii 3 M340d xDrive (2020)

i

Autor: BMW BMW serii 3 M340d xDrive (2020)

Warto dodać, że decydując się na mocnego diesla, nie rezygnujemy ze sportowych, pikantnych dodatków. Standardowe sportowe fotele przednie obite są tapicerką M z Sensateku i Alcantary z kontrastującym pikowaniem w kolorze niebieskim. Sportowy charakter wnętrza zapewnia również antracytowa podsufitka BMW Individual, kierownica skórzana M z przyciskami wielofunkcyjnymi i łopatkami zmiany biegów, pedały M, dywaniki M i listwy ozdobne z aluminium Tetragon z listwami akcentowymi w perłowym chromie.

Przeczytaj także: Na takie BMW serii 3 liczyli fani marki. BMW 320d xDrive (G20) - TEST, OPINIA

Co więcej, auta są wyposażone w 3-strefową klimatyzację automatyczną z oddzielną regulacją temperatury i nawiewu po stronie kierowcy i pasażera oraz z tyłu, oświetlenie ambientowe, pakiet schowków i automatycznie przyciemniane lusterko wewnętrzne.

BMW serii 3 M340d xDrive (2020)

i

Autor: BMW BMW serii 3 M340d xDrive (2020)

Obydwa modele oferują standardowo również Park Distance Control z czujnikami z przodu i z tyłu, BMW Live Cockpit Plus z systemem nawigacyjnym i 8,8-calowym monitorem pokładowym oraz pakiet Connected Plus z funkcją Real Time Traffic Information, Usługami Zdalnymi, Usługą Concierge i przygotowaniem do Apple CarPlay.

Ceny modelu BMW M340d xDrive poznamy najpewniej bliżej oficjalnego debiutu. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, możemy liczyć, że auto zostanie zaprezentowane na żywo już w marcu na Salonie Samochodowym w Genewie.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki