Które samochody elektryczne utrzymują najwyższą wartość w Polsce? Na tych modelach traci się najmniej - LISTA AUT

2020-06-23 14:40 Rafał Mądry
Nissan LEAF
Autor: Nissan Nissan LEAF

Wartość rezydualna samochodów jest ważna zarówno dla klientów prywatnych, jak i przedsiębiorców, którzy często zarządzając dużymi flotami pojazdów wybierają nowe auta kierując się m.in. wskaźnikiem późniejszej utraty wartości. Jaki osobowy samochód elektryczny dostępny na polskim rynku jest numerem jeden pod względem wartości rezydualnej?

Wśród pojazdów z napędem elektrycznym, autem najlepiej utrzymującym wartość jest Nissan LEAF. Jak wynika z raportu Info-Ekspert – firmy zajmującej się profesjonalną wyceną wartości pojazdów – Nissan LEAF zachowuje najwyższą wartość w porównaniu z ceną zakupu nowego pojazdu. Wartość rezydualna tego modelu po trzyletnim użytkowaniu, lub przejechaniu 45 tys. km, wynosi aż 63,3 procent.

Dowiedz się: Dopłaty do aut elektrycznych. Program dopłat "zielony samochód" nie dla wszystkich. Fundusz stawia nietypowe warunki

Atuty, które wpływają na tak niski ubytek wartości Nissana LEAF to m.in. postrzeganie japońskiej marki na rynku wtórnym, bardzo atrakcyjna cena zakupu, wysoki zasięg, doskonałe właściwości jezdne, szeroki wachlarz systemów z zakresu komfortu i bezpieczeństwa, a przy tym zachowana funkcjonalność typowego auta kompaktowego – przestronna kabina i duży, praktyczny bagażnik

- komentuje Dariusz Wołoszka, Kierownik Działu Wartości Rezydualnych Info-Ekspert.

Z każdym rokiem rośnie w Polsce wzrost zainteresowania pojazdami zeroemisyjnymi. Przede wszystkim dla przedsiębiorców bardzo istotna jest relacja wartości odkupu do ceny początkowej zakupionej floty. Tym parametrem określana jest opłacalność korzystania z firmowych samochodów. Kołem napędowym rynku samochodów elektrycznych jest też zmiana myślenia użytkowników, w szczególności w segmencie biznesowym, gdzie zakup pojazdu elektrycznego nie jest już jedynie działaniem wizerunkowym, a dobrze skalkulowaną inwestycją.

Sprawdziliśmy: Poważne auto czy tylko gadżet? Elektryczny Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC - TEST WIDEO, OPINIA

- Niedawno przyjęte regulacje takie jak zwolnienie pojazdów elektrycznych z akcyzy, wyższy limit amortyzacji, czy nawet obligatoryjny procentowy udział samochodów elektrycznych we flotach instytucji publicznych, to czynniki wpływające na wzrost sprzedaży bezemisyjnych pojazdów w Polsce

- podkreśla Dariusz Wołoszka.

Nie bez znaczenia jest także rozwijająca się infrastruktura ładowania, darmowe parkowanie czy możliwość korzystania z buspasów, które powodują, że segment ten staje się coraz bardziej popularny. Z roku na rok zwiększa się też wybór wśród oferowanych samochodów elektrycznych.

Wartość rezydualna samochodów elektrycznych w Polsce

Model samochodu Cena Wartość
rezydualna* (%)
Nissan Leaf 40 kWh Acenta 150 KM 118 000 zł

63,2

Kia e-Soul 136 KM 140 000 zł

60,9

Hyundai Kona Electric Style 136 KM 153 000 zł

59,7

Mazda MX-30 Kai 145 KM 142 900 zł

59,4

Audi e-tron 50 313 KM 308 000 zł

59,1

Audi e-tron Sportback 313 KM 320 000 zł

58,9

Opel Corsa-e Edition 136 KM 124 500 zł

58,3

Peugeot 2008 Active 136 KM 145 000 zł

57,6

Mercedes EQC  400 408 KM 335 000 zł

57,5

Peugeot e-208 Active 136 KM 125 000 zł

57,2

Mini Cooper SE 184 KM 139 500 zł

57,1

Jaguar I-Pace S 400 KM 360 000 zł

56,8

Hyundai Ioniq Premium 136 KM 178 500 zł

56,4

BMW i3 120 Ah 170 KM 169 500 zł

55,6

Renault Zoe Life 109 KM 136 000 zł

55,4

Kia e-Niro M 136 KM 147 000 zł

55,2

Volkswagen e-up! 83 KM 98 000 zł

54,7

Volkswagen e-Golf 136 KM 142 000 zł

52,3

Smart Fortwo EQ 82 KM

96 900 zł

51,3

Smart Forfour EQ 82 KM

98 400 zł

51,2

  • *Wartość po 36 miesiącach i przebiegu 45 000 km.
  • Programu INFO-PROGNOZA, baza 06.2020

Zobacz test elektrycznego Peugeota e-208

Najnowsze