Ford Explorer czy Toyota Highlander? Pojedynek wielkich SUV-ów - TEST WIDEO

Toyota Highlander vs Ford Explorer
Autor: Jan Guss-Gasiński Toyota Highlander vs Ford Explorer

Na redakcyjnym parkingu zrobiło się naprawdę amerykańsko. Mieliśmy bowiem okazję testować dwa wielkie SUV-y, których charakter od razu zdradza, że ich prawdziwy dom jest za wielką wodą. Toyota Highlander i Ford Explorer to dwie hybrydy, które starły się w porównaniu, przeprowadzonym przez dwóch kierowców, przywiązanych do swoich samochodów.

Dwie hybrydy, łącznie ponad 10 metrów długości i 14 miejsc dla kierowców i pasażerów. Do redakcji zawitały naprawdę wielkie SUV-y popularnych marek, a co istotne, w obu przypadkach mówimy o hybrydowych pojazdach. O to porównanie aż się prosiło. Toyota Highlander (indywidualny test tutaj) starła się z Fordem Explorerem (indywidualny test tytaj).

SprawdźToyota Highlander jest jak Camry na szczudłach. Jak jeździ, ile pali 5-metrowy SUV z hybrydą? TEST, OPINIA

Te samochody mają wiele wspólnego, ale i różnice można w nich znaleźć bez trudu. Toyota jest napędzana wybitnie oszczędnym, hybrydowym układem napędowym z 2.5-litrowym, 4-cylindrowym silnikiem. Ford ma zaś pod maską 3-litrowe V6, a elektryczny motor będący częścią układu hybrydowego plug-in jest tak mocny, że naładowane auto może jeździć jak elektryk. Pełna bateria gwarantuje kilkadziesiąt kilometrów zasięgu, a osiągi amerykańskiego auta pozwalają mu, przynajmniej na prostej, bez trudu rywalizować z hot-hatchami.

TestowaliśmyFord Explorer idzie jak burza i jest zaskakująco oszczędny. To SUV stworzony do wożenia VIP-ów - TEST

Wybór między tymi samochodami to kwestia gustu, ale i pieniędzy. Nietrudno zgadnąć, że o wiele droższy jest Ford. O wiele mocniejszy i piekielnie szybki kolos kosztuje 373 700 zł i choć w standardowym wyposażeniu ma niemal wszystko, kwota może odstraszać potencjalnych kupujących. Toyota Highlander "startuje" z kolei z poziomu 231 900 zł i za taką cenę z salonu wyjeżdżamy bazową, ale również bardzo dobrze wyposażoną odmianą Prestige.

Czy cena jest uzasadniona? Czy Mike i John zmienią zdanie o swoich autach? Czy możemy wyłonić jednoznacznego zwycięzcę tego pojedynku? Na te pytania odpowie wideo test porównawczy:

Dane techniczne

Toyota Highlander 

2.5 Dynamic Force

Ford Explorer

3.0 EcoBoost Plug-in Hybrid

SILNIK R4, 16V V6, 24V
Paliwo

benzyna

+ energia elektryczna

benzyna

+ energia elektryczna

Pojemność 2487 cm3 2998 cm3
Łączna moc maksymalna

190 KM przy 5700 obr./min.

+ silnik elektryczny 134 KM

357 KM

+ silnik elektryczny 100 KM

Maks moment obrotowy 239 Nm przy 4300-4500 obr./min. 825 Nm
Prędkość maksymalna 180 km/h 230 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,4 s 6 s
Skrzynia biegów bezstopniowa, e-CVT automatyczna, 10-stopniowa
Napęd 4x4 (i-AWD) 4x4 (AWD)
Pojemność zbiornika paliwa 65 l 68,4 l
Katalogowe średnie życie paliwa 6,6-7,2 l/100 km

3 l/100 km przy korzystaniu

z zewnętrznego źródła / 10,4 l/100 km

bez ładowania z zewnętrznego źródła

Długość 4966 mm 5049 mm
Szerokość 1930 mm 2004 mm
Wysokość 1755 mm 1778 mm
Rozstaw osi 2850 mm 3025 mm
Masa własna 1700 kg 2466 kg
Pojemność bagażnika 580/1690 l 635 l
Hamulce przód/ tył

tarczowe wentylowane/

tarczowe

tarczowe wentylowane/

tarczowe wentylowane

Zawieszenie przód kolumny MacPhersona kolumny MacPhersona
Zawieszenie tył wielowahaczowe wielowahaczowe

Opony przód i tył

(w testowym modelu)

225/55 R20 255/55 R20
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Najnowsze