Hyundai i20 – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

2011-12-15 10:57

Hyundai i20 - OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. OPINIE o Hyundai i20 za portalami Autocentrum, pismem Auto Świat, Motor. CENA HYUNDAI i20 2011 za Otomoto, Samar, Autosalon24, Gratka oraz moto.se.pl. Spalanie Hyundai i20, ranking niezawodności, ZDJĘCIA HYUNDAI i20 - wszystkie informacje, jakich szukasz. Wszystko o samochodzie HYUNDAI i20 tylko na Superauto24.pl.

Hyundai i20 1.2 78 KM – WSTĘP

Hyundai i20 to auto zaliczane do segmentu B, czyli klasy aut małych. Model i20 zadebiutował w 2008 roku, jako następca przestarzałego już modelu Getz. Hyundaia i20 zbudowano na nowej płycie podłogowej, dzięki czemu auto zwiększyło wymiary w stosunku do poprzednika. Model i20 jest od Getza dłuższy o 13 cm oraz szerszy o 5 cm. oraz jest niżej zawieszony. Większy jest też bagażnika, który obecnie ma pojemność 295 litrów. Hyundai i20 dostępny jest jako 3 i 5-drzwiowy hatchback.

>>> Hyundai i20 1.4 CRDi 2011 – CENA od 44 900 zł

Starsze modele:

>>> Hyundai Getz 2007 r. – CENA od 15,5 tys. zł

W Polsce Hyundai i20 w podstawowej wersji wyposażenia Classic, z silnikiem benzynowym 1.2 78 KM i trzydrzwiowym nadwoziem kosztuje od 31 900 zł. Za takie samo auto, ale z pięciodrzwiowym nadwoziem zapłacimy 34 400 zł. Opisywana przez nas wersja Comfort Plus z silnikiem wysokoprężnym 1.4 CRDi 75 KM, to koszt 44 900 zł

Hyundai i40 CW – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Na portalu Autocentrum.pl przewaga pozytywnych opinii użytkowników Hyundaia i20. Rozczarowani jednak także są:

> kamyk: Oglądałem przed zakupem i porównywałem m.in. Toyotę Yaris, Ford Focus, Fiesta, Fiat Grande Punto, Skoda Fabia, Opel Corsa, Mitsubishi Colt, Kia Rio - a naprawdę czepiałem się wszystkich szczegółów i jeździłem większością z nich jazdami próbnymi i tylko Kia Rio była w stanie mnie zastanowić nad wyborem (wygrał wygląd zewnętrzny wybrany przez moją dziewczynę :) Cenowo z takim wyposażeniem nie znajdziecie auta.

> Kam-mil: Jest dobrze, ale do ideału trochę brakuje. Gdyby Hyundai poprawił drobiazgi byłby idealny samochód klasy B+. W mojej ocenie samochód bardzo podobny do Skody Fabii, ale w interesującej mnie wersji był trochę lepiej wyposażony, trochę tańszy i w dodatku ciut przyjemniejszy w prowadzeniu. Dosyć zgrabne połączenie przeciwieństw: wysoka pozycja za kierownicą, spory prześwit a jednocześnie sportowy pazurek. Parametry silnika na papierze wyglądają średnio, ale w połączeniu z niską masą własną samochodu (970kg) mamy dość dynamiczny subkompakt. U mnie pełni rolę samochodu rodzinnego. Można sporo spakować, a jednocześnie nie przeżywać stresu na ciasnym parkingu.

> roksiński: Dobrze choć zdecydowanie Skoda Fabia była lepsza pod każdym względem. Gdyby poprawili środek, zadbali o szczegóły typu kluczyk (jak w fso), to byłoby bardzo dobrze. i20 umieszczam pomiędzy skodą fabią a toyotą yaris (podobne gabaryty, ale jeszcze gorszy środek, dramatycznie ubogie wyposażenie). Na pewno i20 jest lepszy od wynalazków typu opel corsa czy ford fiesta (konsola wykonana chyba ze źle zmielonych plastikowych butelek).

> adesso: Samochód całkiem fajny, ale nie bez wad: - trzeszczące plastiki deski rozdzielczej (może mam pecha, bo czytałem testy i ta wada nie występowała) - za mocno wystające do przodu zagłówki (przez to głowa musi być lekko pochylona do przodu) - brak przyciemnianych szyb poniżej wersji comfort i brak możliwości dokupienia takiej opcji oddzielnie - słaba jakość plastików i materiałów siedzeń, chociaż nie we wszystkich miejscach.

Hyundai i20 - film z CRASH TESTu Euro NCAP

Hyundai i20 CW – OPINIE DZIENNIKARZY

Łukasz Soska / Autokrata.pl: Hyundai i20 jest następcą wysłużonego już modelu Getz. W stosunku do swojego poprzednika jest on dłuższy o przeszło 11 cm, szerszy o 4 cm i ma rozstaw osi większy o 7 cm. Stylistyka nadwozia modelu i20 jest dużo ambitniejsza niż u Getza. Dzięki licznym przetłoczeniom, napompowanym nadkolom i pociągłym światłom miejski "maluch" zyskuje na atrakcyjności. Sylwetka auta wydaje się masywniejsza i bardziej usportowiona. Brak zbędnych listew oraz osprzęt w kolorze nadwozia także działają na korzyść auta. Z drugiej jednak strony nasz egzemplarz w wersji Comfort, czyli wersji bogatszej od standardowej, nie został wyposażony w felgi ze stopów lekkich. W zamian za to dostajemy stalowe 14-calowe obręcze, schowane za średnio atrakcyjnymi kołpakami. No cóż, dobre i to. Za dopłatą nasz samochód może zostać wyposażony między innymi w światła przeciwmgielne i chromowaną atrapę chłodnicy. Design auta nie powala na kolana, choć faktycznie jest dużym skokiem w porównaniu do modelu Getz.

Nasz i20 został wyposażony w silnik benzynowy o pojemności 1,2 l i mocy 78 KM. Osiągi tej jednostki są wystarczające pod warunkiem, że podróżujesz sam bez zbędnego bagażu. Spalanie w cyklu miejskim, którym chwali się producent, oscyluje w granicach 6,4 l na 100 km. Mogę potwierdzić, że jest to prawda; przy jeździe w mieście z włączoną klimatyzacją i spokojnym obchodzeniem się z pedałem gazu ten wynik jest jak najbardziej możliwy do osiągnięcia. Z prawdomównością producenta jest już jednak trochę gorzej w wypadku jazdy w trasie. Deklarowane 4,5 l jest dalekie od tego, co wskazywał mój licznik. Przy średniej prędkości nieprzekraczającej 100 km/h auto spalało przeszło 5,5 l. W dalszym ciągu jest to wynik przyzwoity, lecz o 20% wyższy niż dane widniejące w folderze reklamowym.

Właściwości jezdne samochodu pozostają na przyzwoitym poziomie. Zawieszenie oparte na kolumnach McPhersona i belce skrętnej zostało twardo zestrojone. O ile taka charakterystyka jest mile widziana na bardziej krętych drogach, niekiedy na osiedlowych i dziurawych uliczkach miasta bywa niekomfortowa i męcząca. Podróżowania z dużymi prędkościami nie polecam. i20 jest bardzo podatny na podmuchy wiatru, a jazda w koleinach wymaga nie lada odwagi. Auto poprawnie reaguje na wszelkie ruchy kierownicą i jest przewidywalne w zakrętach. Oczywiście nie będzie ono miało nigdy właściwości samochodu terenowego lub sportowego - i tej wersji się trzymajmy. 5-stopniowa skrzynia całkiem sprawnie radzi sobie ze zmianą biegów. Może nie jest ona arcydziełem mechaniki precyzyjnej koreańskiego producenta, ale w samochodzie tej klasy w zupełności wystarcza. Poza długim przełożeniem minusem jest także sprzęgło, do którego trudno się przyzwyczaić z uwagi na nienaturalnie długi skok. Jako auto segmentu B i konkurent takich aut, jak Skoda Fabia czy Fiat Grande Punto i20 oferuje naprawdę dużo przestrzeni wewnątrz pojazdu. Ponieważ mały Hyundai jest szeroki, pasażerowie podróżujący na tylnej kanapie mogą cieszyć się znośnym luzem (nawet gdy jest ich troje). Z przodu też nie jest najgorzej. W i20 ilość miejsca nad głową jest w zupełności wystarczająca nawet dla dwumetrowca, jednak z przestrzenią na nogi jest dużo gorzej. Przy fotelu odsuniętym maksymalnie do tyłu nie mogłem przestać myśleć, że przydałyby się jeszcze dwa ząbki na prowadnicy fotela. Co do samych foteli - są one twarde, lecz wygodne.

Wystrój wnętrza nie jest już tak rewolucyjny, jak projekt nadwozia. Dominują tu twarde, chropowate plastiki i ciemna kolorystyka. Jakość spasowania elementów wnętrza jest wątpliwa. W naszym egzemplarzu przy przebiegu rzędu 30 tys. km słychać było zaczątki skrzypienia. Ciekawym elementem jest wyświetlacz komputera pokładowego ukryty pod niewielkim daszkiem. Dzięki temu nawet w słoneczne dni wyświetlacz jest czytelny. Auto standardowo wyposażono w kieszenie na drzwiach i schowek po stronie pasażera. Wiejące nudą wnętrze ma jednak swoje plusy. Wszelkie zegary i wskaźniki są czytelne, a obsługa urządzeń - intuicyjna. Bagażnik o pojemności 295 l stawia małego Hyundaia w czołówce samochodów segmentu B.

Hyundai i20 CW - TEST Auto Świat

Tygodnik Auto Świat (Auto Świat, nr 35, 21 września 2010 r.) porównał Hyundaia i20 1.2 78 KM m.in. z Oplem Corsą i VW Polo. - Koreańskie koncerny należą do największych wygranych w czasach kryzysu. Nic dziwnego, przecież budują tanie auta. Czy aby na pewno? 47 300 zł to jak na auto klasy B niemała kwota, jednak za te pieniądze nabywca dostaje zgrabny i bogato wyposażony samochód. Radio z CD, poduszki boczne, kurtyny, klimatyzacja i wiele innych elementów wyposażenia z zakresu komfortu i bezpieczeństwa nie wymagają dopłaty. W standardzie znalazł się nawet system ESP! Z przodu i20 jest nieco ciaśniejsze od rywali, za to z tyłu tylko w Hondzie jest więcej przestrzeni – pisze red. Michał Krasnodębski.

Zdaniem red. Krasnodębskiego, w Hyundaiu i20 na uwagę zwracają dobrze wyprofilowane siedzenia, które równie dobrze mogłyby pochodzić z VW. Jednak poza nimi „koreańczyk” nie dorównuje „niemcowi” jakością wykonania. Tworzywa wyglądają na tanie. 78-konny silniczek o pojemności 1,2 litra jest nieco ociężały i niechętnie zabiera się do pracy. Od 3500 obr./min hałasuje bardziej, niż można by sądzić po wynikach pomiarów. Hyundai prowadzi się bezpiecznie, choć kierowanie nim nie podnosi poziomu adrenaliny. Za to drążek zmiany biegów pracuje lekko i precyzyjnie.

Hyundai i20 1.4 CRDi 75 KM – DANE TECHNICZNE

 Hyundai i20 (2011)  DANE TECHNICZNE
 NADWOZIE  
 Rodzaj  hatchback                                                                                           
 Długość / szerokość / wysokość (metry)                                           3,940/1,710/1,490
 Rozstaw osi (metry)  2,525
 Masa własna (tony)  1,127
 Pojemność bagażnika (litry)  295
 Pojemność zbiornika paliwa (litry)  45
 SILNIK  CRDi
 Paliwo  Olej napędowy  
 Liczba cylindrów  4 (rzędowo)
 Moc (kW / KM)  55 / 75 (4000 obr./min)
 Moment obrotowy (Nm)  220 (2350 obr./min)
 OSIĄGI  
 Szybkość maksymalna (km/h)  163
 Przyspieszenie 0-100 km/h (s)  16,0
 ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta)  
 Cykl miejski (litry/100 km)  5,1
 Cykl pozamiejski (litry/100 km)  3,8
 Cykl mieszany (litry/100 km)  4,2
 CENA  
 grudzień 2011  44 990 zł
 DODATKI  
 Ksenony (zł)  niedostępne
 Nawigacja (zł)  niedostępna
 Skórzana tapicerka  niedostępna

Hyundai i20 1.4 CRDi 75 KM - SPALANIE

Według danych producenta, Hyundai i20 z silnikiem diesla 1.4 CRDi o mocy 75 KM spala: 5,1 litra/100 km w cyklu miejskim, 3,8 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 4,2 litra/100 km w cyklu mieszanym.

Hyundai i20 (2011) – CENA

W Polsce Hyundai i20 w podstawowej wersji wyposażenia Classic, z silnikiem benzynowym 1.2 78 KM i trzydrzwiowym nadwoziem kosztuje od 31 900 zł. Za takie samo auto, ale z pięciodrzwiowym nadwoziem zapłacimy 34 400 zł. Opisywana przez nas wersja Comfort Plus z silnikiem wysokoprężnym 1.4 CRDi 75 KM, to koszt 44 900 zł

Hyundai i20 - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:

>>> Hyundai i20 2011 r. – cena od 31,9 tys. zł

>>> Hyundai Getz 2008 r. – cena od 19,9 tys. zł

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki