Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC - TEST, opinie, zdjęcia, wideo - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i dodatki

2012-03-29 23:16

Wyróżniający się dynamiczną sylwetką Mitsubishi ASX, nie jest już tak ciekawy wewnątrz pod względem designu. Elementy deski rozdzielczej produkowanego w Japonii crossovera, przejęto z Outlandera i Lancera. Materiały zastosowane do wykończenia są jednak niezłej jakości. CZWARTY ODCINEK dziennika SuperAuto24.pl, to ocena kufra, kokpitu oraz wyposażenia. W NASTĘPNYCH CZĘŚCIACH pojawią się jeszcze: bezpieczeństwo, cena auta i podsumowanie.

Mitsubishi ASX - WNĘTRZE

Deska rozdzielcza wygląda prawie jak ta, którą znamy z Lancera. Design jest utrzymany w tym samym sportowym tonie. Dominuje wszechobecna czerń przełamana raczej dyskretnymi srebrnymi wstawkami. Panel sterowania nawiewem czy kierownicą są takie same jak w większym outlanderze. Niezwykle podobnie zbudowano też radioodtwarzacz czy zestaw wskaźników z komputerem pokładowym. Cała konsola ogólnie wygląda dość nowocześnie i jest praktyczna, ale według naszej opinii brak jej "tego czegoś". Nie znajdziemy stylistycznych smaczków i detali, przez co dla niektórych może być w kokpicie zbyt nudno. Materiały wykończeniowe są natomiast dobrej jakości. Solidne tworzywa odpowiednio spasowano.

>>> Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka <<<

Bardzo ważne, że wszystkie pokładowe instrumenty znalazły się w standardowych miejscach i obsługa przyrządów jest intuicyjna. Jedyny mankament jaki nie pasował redakcji SuperAuto24.pl, to przycisk INFO, sterujący trybem pracy komputera pokładowego. Niestety wciąż znajduje się w odosobnieniu na desce rozdzielczej, po lewej stronie wskaźników. Żeby operować ustawieniami "kompa", trzeba zbyt daleko sięgać za koło kierownicy.

W ofercie Mitsubishi nie ma dopłat do poszczególnych opcji wyposażenia - wybierać możemy spośród czterech gotowych już wersji: INFORM, INVITE, INTENSE i INSTYLE. W teście SuperAuto24.pl, jeździliśmy bogatym ASX-em INSTYLE. Wnętrze w tej odmianie jest raczej "smutne" za sprawą dominującej czerni. Siedzenia wraz z elementami boczków drzwiowych pokryto czarną skórą. Producent przewiduje zaledwie trzy warianty kolorystyczne obić siedzeń - wszystkie są utrzymane w ciemnej tonacji.

Trzy wersje tapicerki siedzeń

Mała sportowo wyglądająca, trójramienna kierownica dobrze leży w dłoni. Skórzane obicie steru i gałki zmiany biegów, wraz z elektrycznym sterowaniem funkcjami radia i tempomatu, dostajemy w każdej wersji, poza podstawową INFORM. Najbardziej cieszy fakt, że ASX to pierwszy samochód Mitsubishi, który posiada kierownicę regulowaną w dwóch płaszczyznach - dlatego aż chce się powiedzieć "lepiej późno niż wcale"! Elektryczne wspomaganie to też standard.

Analogowe zegary podświetlone w białym kolorze, są bardzo czytelne i ładnie prezentują się po zmroku. Zostały osadzone w głębokich tubach, ozdobionych srebrną obwódką. Na centralnym wyświetlaczu cyfrowym znajdziemy sporo różnych informacji. Jest m.in. wskaźnik podpowiadający optymalny wybór przełożenia skrzyni biegów, info na temat spalania, czy podawany aktualny stan temperatury wody.

>>> Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

kilka słów o systemie wentylacji japończyka. Manualnie regulowaną klimatyzację dostajemy już w podstawowej wersji INFORM. Pozostałe modele standardowo opatrzono już automatyczną klimą. Elektrykę wszystkich szyb oraz lusterek bocznych otrzymujemy w standardzie. Dodatkowa funkcja składanych automatycznie lusterek z wbudowanymi kierunkowskazami, oferowana jest dopiero w opcjach INTENSE i INSTYLE. Ogrzewana tylna szyba z wycieraczką i spryskiwaczem jest w podstawie.

WIDEO - zobacz wnętrze Mitsubishi ASX:

Mitsubishi ASX - KOMFORT i PRZESTRONNOŚĆ

Kompaktowe wymiary i rozstaw osi wynoszący 2,67 metra, przekładają się na obszerność kabiny. Z przodu miejsca jest wystarczająco, zmieszczą się nawet najgrubsi. Z tyłu zadowala poziom przestrzeni na nogi i łokcie, gorzej jest jednak z miejscem nad głową, którego może zabraknąć dla dorosłych pasażerów, mierzących powyżej 1,85 m wzrostu. W tylnym przedziale komfortowo podróżować będą raczej dwie dorosłe osoby, jazdę z pewnością umili składany podłokietnik.

Przednie fotele są obszerne i wystarczająco wygodne, mimo zastosowania twardych gąbek. Osobom lubiącym prowadzenie aut z "wysokiego stołka" przypadną do gustu. Kierowcy przyzwyczajeni natomiast do miękkich siedzeń i niskiej pozycji za kierownicą, będą rozczarowani - foteli usytuowanych wysoko nad podłogą nie da się obniżyć, mimo sporego zakresu regulacji. W najbogatszej wersji INSTYLE pozycję za kierownicą ustawia się elektrycznie w 4 płaszczyznach. Fotele w tej opcji są dodatkowo podgrzewane. Wysoka pozycja za kierownicą zapewnia dobrą widoczność do przodu. Tego samego nie można powiedzieć o polu widzenia do tyłu, które jest ograniczone małą szybą i szerokimi słupkami. Przy wykonywaniu manewrów cofania lub parkowania pomogą montowane czujniki w zderzakach, dostępne od wersji INVITE.

>>> Mitsubishi ASX 1.6 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<

Rewelacyjne doświetlenie kabiny można otrzymać za sprawą przeszklonego dachu. Nasza wersja testowa ASX-a była wyposażona właśnie w taką panoramę. Rozwiązanie to pozwala na zaczerpnięcie nieba nad czupryną podczas jazdy. Poziom przeszklenia można regulować odsuwaną elektrycznie roletą. Świetne wrażenie robi dodatkowo podświetlenie szkła LED-owymi pasami. Efekt potęguje się podczas podróżowania po zmroku. Szklany dach nie jest niestety standardem - występuje jedynie w najbogatszej wersji wyposażenia INSTYLE.

Mitsubishi ASX - RADIO i NAWIGACJA

We wszystkich ASX-ach znajduje się fabryczny, zabudowany w konsoli środkowej odtwarzacz CD/MP3. Nie wiemy, jak radio gra w podstawowej konfiguracji, ale możemy napisać kilka słów o wysokiej klasy 710 watowym systemie audio marki Rockford Fosgate. Sprzęt ten gości tylko na pokładzie wersji INSTYLE w zestawie ze zmieniarką na 6 płyt CD. Zestaw zawiera 8-kanałowy wzmacniacz i 9 głośników łącznie z subwooferem zabudowanym w bagażniku. Brzmienie docierające do uszu jest czyste, dzięki czemu tworzy się niezła sceneria muzyczna. Muzyka płynąca z głośników potrafi umilić podróż, a dostarczająca niskie tony tuba basowa potrafi nieźle zadudnić.

Amatorzy urządzeń z przenośną muzyką będą zadowoleni. Dodatkowe wejścia AUXin i port USB usytuowany w podłokietniku znajdziemy w każdym modelu, poza najuboższym INFORM. Można podpić do niego telefon komórkowy czy kieszonkowe MP3, by uzyskać i odtwarzać przez samochodowe radio własną track-listę. Za dopłatą można mieć układ nawigacji GPS z 40-gigabajtowym dyskiem twardym i 7-calowym wyświetlaczem LCD wbudowanym w konsolę centralną. Bezprzewodowy zestaw głośnomówiący Bluetooth oferowany jest w wersjach INTENSE i INSTYLE.

Mitsubishi ASX - SCHOWKI

Usytuowany w desce rozdzielczej przy kolanach pasażera schowek, mimo iż nie powala rozmiarami, pełni rolę największej skrytki. Jest podświetlany i poza podstawową wersją INFORM także chłodzony. W tunel środkowym wkomponowano gniazdo 12V oraz okrągłe miejsca na buteleczki czy kubki, lub drobne różności. Tuż pod konsolą środkową jest też głęboka półka na nieco większe rzeczy.

Dużym plusem jest seryjnie montowany podłokietnik w tunelu środkowym. Posiada głęboki schowek, w którym można znaleźć (poza wersją INFORM) dodatkowe praktyczne gniazdo 12V czy port USB. W drzwiach przednich zastosowano przydatne półki z wyobleniami na małe butelki. Kobiety uśmiechną się na widok automatycznie podświetlanych lusterek w daszkach przeciwsłonecznych. W przedziale pasażerskim niestety próżno szukać schowków. Ratunkiem może być jedynie wnęka przystosowana do butelek w podłokietniku środkowym.

Mitsubishi ASX - BAGAŻNIK

Bagażnik Crossovera jest spory, ale jego pojemność nie należy do czołówki klasy. Przestrzeń do dyspozycji może wynosić do 442 litrów (do linii dachu 480 l). W zależności od ustawienia i pozycji tylnych siedzeń, można powiększyć kufer do 1219 litrów. Dla porównania u konkurentów bagażniki prezentują się następująco: Nissan Qashqai 410 l, Volkswagen Tiguan 470 l, Hyundai ix35 465 l, Ford Kuga 410 l, Suzuki Grand Vitara 398 l, Dacia Duster 408 l.

Po uchyleniu tylnej klapy mamy dużo miejsca na zakupy czy torby. Jeżeli zajdzie potrzeba wstawienia dużego prostokątnego pudła i braknie nam miejsca, z pomocą przychodzi możliwość regulacji kąta pochylenia oparć tylnej kanapy. Najpierw trzeba jednak pokonać dość wysoki próg załadunkowy. Jeżeli jednak nie zmieścimy się z przedmiotem, który mamy zamiar przewieźć, w banalny sposób powiększamy kufer. Siedzenia dzielą się asymetrycznie 60/40. Po opuszczeniu całości otrzymujemy równą powierzchnię podłogi. W przypadku wycieczki na narty lub przewozu długich, ciężkich w transporcie przedmiotów, do wykorzystania jest funkcjonalny otwór w tylnej kanapie, będący częścią podłokietnika. Elementu tego nie znajdziemy tylko w podstawowej wersji INFORM.

>>> Mitsubishi ASX 1.6 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwi i cena <<<

Wersje z zaawansowanym systemem audio zabierają niedużą ilość przestrzeni za sprawą oryginalnej tuby basowej. Pod powierzchnią podłogi znajduje się dodatkowy obniżony stopień, w którym umiejscowiono styropianowy organizer i z kompletem narzędzi i zestawem naprawczym kół. Zapasówki czy dojazdówki nie znajdziemy w ASX-ie. Wnętrze kufra posiada doświetlającą lampkę, a klapa uchwyt do zamykania.

Mitsubishi ASX - CENA za moto.gratka.pl

>>> Mitsubishi ASX 2010 – CENA od 51 tys. zł

>>> Mitsubishi ASX 2011 – CENA od 63 tys. zł


CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 5

Piąty odcinek zostanie poświęcony bezpieczeństwu Mitsubishi ASX oraz cenom nowego auta oferowanego w salonach. Ile kosztuje podstawowa wersja INFORM, a ile trzeba zapłacić za testowaną przez redakcję wersję INSTYLE? Jaka jest cena opcji z napędem 4x4? Jakie zastosowano w aucie rozwiązania dbające o bezpieczeństwo podróżujących? Jakie systemy otrzymujemy w wyposażeniu seryjnym? O tym w 5. odcinku dziennika testu modelu ASX na SuperAuto24.pl.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki