NOWY Fiat Panda III 1.3 MultiJet - TEST, opinie, zdjęcia, wideo - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo i cena

2012-04-06 3:00

Ceny nowego Fiata Pandy skalkulowano na dość wysokim poziomie. Auto w podstawowej wersji kosztuje ponad 33 tys. zł, przez co nie stanowi najatrakcyjniejszej oferty na rynku. Za te pieniądze Panda oferuje jednak wysoki poziom bezpieczeństwa - standardowo posiada 4 poduszki powietrzne oraz systemy wspomagające jazdę. PIĄTY ODCINEK dziennika SuperAuto24.pl, to ocena bezpieczeństwa i zestawienie cen oferowanej w salonach Pandy III. W OSTATNIEJ SZÓSTEJ CZĘŚCI dziennika zaprezentujemy podsumowanie testu.

Fiat Panda III - BEZPIECZEŃSTWO

Nowy maluch Fiata oferuje maksymalnie 6 poduszek powietrznych. Wyposażenie standardowe obejmuje 4 Air Bagi (przednie dla kierowcy i pasażera oraz kurtyny chroniące głowę). Za dopłatą 1 200 zł można mieć jeszcze boczne poduszki bezpieczeństwa z przodu. Wszystkie siedziska otrzymały trzypunktowe pasy z sygnalizację niezapięcia. Kontrolkę pasów umieszczono w centralnym punkcie na wyświetlaczu komputera pokładowego. Brak zapiętych pasów skutkuje nieprzyjemnym dla uszu, piszczącym sygnałem. O bezpieczeństwo głowy i kręgosłupa podróżujących dbają zagłówki z regulacją wysokości. Na tylnych siedzeniach znajdziemy mocowania ISOFIX dla fotelików dziecięcych. Jest też system przeciwpożarowy FPS.

>>> Fiat Panda III 1.3 MultiJet - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka <<<

Panda oferuje podstawowo układy poprawiające panowanie nad pojazdem w trudnych warunkach. Kierowca ma w asyście seryjny: ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania) i EBD (system rozdziału siły hamowania kół skracający drogę hamowania) oraz BAS (system wspomagania nagłego hamowania). Jest też ESS (automatycznie uruchamiane światła awaryjne, ostrzegające inne pojazdy o nagłym hamowaniu.

W opcji do każdej wersji wyposażenia możemy dokupić za kwotę 2 500 zł ESC (układ stabilizacji toru jazdy) z ASR (układ antypoślizgowy kół podczas przyspieszania) wraz z Hill Holder - układem, który ułatwia kierowcy ruszanie pod górę. W kwestii bezpieczeństwa wkrótce w Polsce ma być dostępny współpracujący z układem hamulcowym, innowacyjny system LSCM (Low Speed Collision Mitigation), zapobiegający kolizjom przy niskich prędkościach. Układ ten bazujący na laserowym pomiarze, potrafi wykrywać przeszkody w pobliżu pojazdu i automatycznie uruchamia hamulce przy prędkościach nie przekraczających 30 km/h.

>>> Fiat Panda III 1.3 MultiJet 16V - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

Fiat Panda III - ZABEZPIECZENIE PRZED KRADZIEŻĄ

Każdy nowy Fiat Panda ma standardowo montowany Immobiliser Fiat Code oraz centralny zamek. Zdalne sterowanie zamkiem ze składanego, bajerancko wyglądającego kluczyka, wymaga w tańszej wersji POP dopłaty 500 zł. W przy przypadku LOUNGE jest seryjny.

WIDEO - zobacz odmienione wnętrze Fiata Pandy:

Fiat Panda III - OŚWIETLENIE

Wygląd przednich reflektorów zmienił się nie do poznania. Prostokątne lampy teraz dostały zaokrąglony kształt i wpisują się motyw dominującego stylu "kwadrakoła". W zderzaku, w przeciwieństwie do poprzedniczki, zamiast listew ochronnych znalazły się pasy świateł do jazdy dziennej, które są standardem wyposażenia. Za to światła przeciwmgielne są już opcjonalne - wymagają dopłaty 700 zł.

>>> Fiat Panda III 1.3 MultiJet 16V - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<

Totalnej zmianie uległy tylne lampy. W poprzedniej Pandzie zespolone świetlne pasy były pionowe i biegły przez słupek aż do linii zderzaka. Trzecia generacja dostała dużo mniejsze światła. Wkomponowano je już tylko w słupek. Smaczkiem kloszy lamp jest akcent w postaci niewielkiego napisu PANDA pod plastikiem.

Fiat Panda III - CZUJNIKI

Nowy Fiacik jest tak małym i poręcznym autem, że czujniki parkowania są dla niego zbędne. Dzisiejsze standardy wymagają jednak, by to udogodnienie znalazło się przynajmniej na liście opcji. Tak więc czujniki zbliżeniowe na tył można sobie dokupić, do Pandy w wersji LOUNGE, za kwotę 1 000 zł. Ciekawostką jest ogrzewana szyba przednia za dopłatą 500 zł.

Fiat Panda III 2012 - film z CRASH TESTu Euro NCAP

Testy zderzeniowe są głównym źródłem informacji o bezpieczeństwie aut. Strefy kontrolowanego zgniotu Fiata Pandy III dobrze absorbują siłę uderzenia. W przeprowadzonych testach zderzeniowych instytutu badań Euro NCAP nowa Panda uzyskała ocenę czterech gwiazdek. W opublikowanym komunikacie Euro NCAP podano, że nota 5 gwiazdek nie mogła być możliwa, ze względu na brak w wyposażeniu testowanego samochodu systemu ESC.

Fiat Panda III - CENA

Auto w polskich salonach dostępne jest obecnie w dwóch wersjach wyposażenia: POP oraz LOUNGE. Docelowo do oferty wejść ma jeszcze trzecia, najtańsza opcja FRESH. Najtańsza wersja POP kosztuje 33 990 zł. Turbodiesel trafia tylko pod maskę opcji Pop - jest to silnik 1.3 16V MultiJet 75 KM z systemem Start&Stop. Jednostka napędowa 0.9 Twinair Turbo 85 KM, standardowo wyposażona w układ Start&Stop, montowana jest tylko w wersji LOUNGE i kosztuje 46 990 zł.

WERSJA SILNIK CENA
POP 1.2 8V Fire 69 KM 33 990 zł
POP 1.3 16V MultiJet II 75 KM S&S 43 990 zł
LOUNGE 1.2 8V Fire 69 KM 38 990 zł
LOUNGE 0.9 Twinair Turbo 85 KM S&S 46 990 zł

Opisywana i testowana przez redakcję SuperAuto24.pl, Panda 1.3 MultiJet 16V 75 KM, to wersja wyposażenia LOUNGE. W polskiej ofercie taki model nie występuje w ogóle, ponieważ diesel'a 1.3 MultiJet 16V można nabyć tylko w wersji POP.

Używany Fiat Panda - CENA za moto.gratka.pl

>>> Fiat Panda 2011 – CENA od 21,9 tys. zł

>>> Fiat Panda 2008 – CENA od 10,9 tys. zł

>>> Fiat Panda 2005 – CENA od 9,5 tys. zł

>>> Fiat Panda 2003 – CENA od 7 tys. zł

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6

W szóstym odcinku dziennika testu na SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie nowego Fiata Pandy.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki