Prymus klasowy

2009-12-29 3:00

Najpopularniejszy model spod znaku trzech diamentów w swojej klasie na naszym rynku w zmodernizowanej wersji kusi teraz z jeszcze większą mocą.

Kiedy niespełna trzy lata temu pojawił się u nas, jego popularność stale rosła. W końcu stał się najchętniej wybieranym przez klientów SUV-em. Od początku tego roku do końca października sprzedano 2394 outlandery, czyli 11,4 proc. wszystkich pojazdów sprzedanych w tym segmencie. Ten ogromny sukces na naszym rynku sprawił, że Polska jest pierwszym krajem w Europie, gdzie zadebiutował mitsubishi outlander w nowym wcieleniu. Z zewnątrz najłatwiej rozpoznać go po zmienionym przodzie z charakterystyczną osłoną chłodnicy "Jet Fighter" znaną z rodziny nowych lancerów. Z tyłu natomiast auto otrzymało nową nakładkę zderzaka. Do tego cała gama eleganckich detali, w tym nowe, siedmioramienne, 18-calowe obręcze aluminiowe. Zmiany nie ominęły wnętrza. Na desce rozdzielczej i panelach drzwiowych pojawiły się miękkie w dotyku wykładziny. Nowe materiały zastosowano również w tapicerce siedzeń. Są też nowe 3,5- -calowe wskaźniki o wysokim kontraście z kolorowym wyświetlaczem LCD.

W układzie napędowym obok nowego dwulitrowego silnika benzynowego zadebiutuje dwusprzęgłowa sześciobiegowa skrzynia biegów Mitsubishi Motors TC-SST (Twin Clutch-Sport Shift Transmission) dostępna już wcześniej w modelach lancer Ralliart i lancer Evolution. W outlanderze będzie ona współpracować z silnikiem wysokoprężnym 2,2DID. Przekładnia TC-SST oferuje precyzję skrzyni manualnej i komfort pracy przekładni automatycznej. Może pracować w trybie manualnym lub automatycznym. W tym ostatnim dostępne są dwa ustawienia: "Normal" i "Sport".

Najnowszy outlander przyszłym właścicielom oferuje ponadto bogatsze wyposażenie standardowych wersji. Rozszerzono je o reflektory biksenonowe z systemem adaptacyjnym doświetlającym zakręty, system wspomagania ruszania pod górę, system sygnalizowania awaryjnego oraz wzmocniony system audio premium Rockford Fosgate (z 650 W do 710 W). Ponadto system pełnej kontroli pojazdu ETACS (Electronic Total Automobile Control System) otrzymał nowe funkcje, w tym m.in. automatyczne uruchomienie wycieraczki tylnej szyby po włączeniu wstecznego biegu, czasowe wyłączanie reflektorów oraz centralny zamek z selektywnym odblokowywaniem drzwi. ETACS można jeszcze uzbroić w nowe dodatkowe funkcje, które w jeszcze większym stopniu zwiększają użyteczność pojazdu.

Ceny nowego outlandera w dostępnej obecnie na naszym rynku wersji 2,0 DID zaczynają się od 102 990 zł, a w przypadku wyboru wersji wyposażenia Intense Plus i Instyle są o 4 proc. niższe niż w poprzednim modelu. Pozostałe odmiany silnikowe pojawią się już w pierwszym kwartale przyszłego roku.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki