Renault Fluence – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

2011-11-16 16:53

Renault Fluence - OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. OPINIE o Renault Fluence za portalami Autocentrum, pismem Auto Świat, Motor. CENA RENAULT FLUENCE 2011 za Otomoto, Samar, Autosalon24, Gratka oraz moto.se.pl. Spalanie Renault Fluence, ranking niezawodności, ZDJĘCIA RENAULT FLUENCE - wszystkie informacje, jakich szukasz. Wszystko o samochodzie RENAULT FLUENCE tylko na Superauto24.pl.

Renault Fluence - WSTĘP

Renault Fluence to sedan zaliczany do segmentu C, czyli klasy niższej średniej. Na rynku pojawił się w 2009 roku, jako następca modelu Megane w wersji sedan, choć producent chce go traktować jako osobny model. Nazwa modelu inna niż Megane ma związek z tym, Fluence to wspólny projekt Renault i koreańskiej Samsung Motors, czego efektem jest także bliźniaczy model Samsung SM3. Produkcja Fluence odbywa się w tureckiej Bursie, gdzie produkowane są także modele Clio i Thalia.

>>> Renault Fluence 2011 – CENA od 52,3 tys. zł

>>> Renault Fluence 2009 – CENA od 41,9 tys. zł

W Renault Fluence zastosowano wiele komponentów z Megane, w tym płytę podłogową i silniki. Fluence występuje tylko jako 4-drzwiowy sedan. W Polsce Renault Fluence w podstawowej wersji wyposażenia Expression z silnikiem benzynowym 1.6 110 KM kosztuje 52 300 zł.

Renault Fluence – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Na portalu Autocentrum.pl opinie podzielone. Są zadowoleni i niezadowoleni z zakupu Renault Fluence. Narzekają jednak głównie właściciele aut z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi:

> Aston: Samochód ma dość dynamiczny silnik który był już sprawdzony w renówkach przy wadze pojazdu 1200 kg samochód dobrze się rozpędza zajmuje mu to 11,5 sekundy do setki czas zmierzony. Moment obrotowy mógłby być trochę większy. W wersji Privillege samochód jest bardzo dobrze wyposażony, duży plus ma system odpalania pojazdu bezkluczykowego jak i inne funkcje jak ABS, ESC czy np: czujniki parkowania bądź elektrochromatyczne lusteko wsteczne lub nawet rolety przeciw słoneczne na tylnich szybach zabezpieczające dzieci przed słońcem.

> maniek: autko świetne, wszelkie negatywne komentarze w necie, chociażby na temat zawieszenia, czy niewygodnych ( krótkich ) siedzeń, dawały mi nieco strachu ( co ja kupiłem ), ale po miesiącu eksploatacji jestem bardzo zadowolony ( a miałem przyjemność jeździć innymi markami tej klasy ). Wyposażenie nieprzeciętne, świetnie działająca klimatyzacja i inne " bzdety" dodają komfortu. Autko warte ceny. Polecam.

> dami: za tą cenę autka w porównaniu z wyposażeniem np. Toyoty lub VW ok.20000tyś wychodzi taniej no i ogółem dużo miejsca nawet przy włożeniu dwóch fotelików, ładny wygląd. Na razie jestem bardzo zadowolony z zakupu tego modelu a więcej będę mógł powiedzieć po paru latach użytkowania.

Rozczarowani dieslem 1.5 dCi piszą:

> tq: Zakładając, że doskonale zarezerwowane jest dla aut marzeń, to jest MOCNO przeciętnie. Ale było by dobrze z mocniejszym dieslem. Do tego GIGANTYCZNY bagażnik, ładne kształty, bardzo oszczędny (i mułowaty) silnik, wygodne fotele - trasy po 500 km wygodnie i spokojnie.

> Sebek: Silnik to porażka , już byłem 3 razy w serwisie://a zrobiłem 30tys.km no żenada i w tym czasie już raz turbina wysiadła a teraz dalej są problemy bo serwis umywa ręce i zwala koszty naprawy na mnie:// po prostu dramat , auto tylko wygląda i nic poza tym , awaria za awarią !!!!!

Renault Fluence - film z CRASH TESTu Euro NCAP

Renault Fluence - OPINIE DZIENNIKARZY

Artur Ławnik / Autotesty.com.pl: Wnętrze, mimo szarej tonacji jest miłe i przyjemne, a przy tym oferuje dużo przestrzeni dla czwórki dorosłych osób i dziecka. Z przodu zainstalowano dobrze wyprofilowane i komfortowe fotele, które posiadają niezłe trzymanie boczne. Tył to kanapa o charakterystycznie wyprofilowanej płaszczyźnie. Miejsca na nogi, jak i nad głowami jest wystarczająco dużo, aby usiadły wysokie osoby. Bagażnik ma pojemność 496 litrów, a jego próg załadunkowy usytuowano stosunkowo nisko, ale otwór do największych nie należy i duże walizki mogą się nie zmieścić. Ustawiając bagaże musimy pamiętać, że zawiasy klapy bagażnika wchodzą w głąb jego przestrzeni i walizki będą przeszkadzać w jej zamknięciu. A jak wygląda deska rozdzielcza? Automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja oraz radio CD/MP3 obsługiwane są z konsoli środkowej. Zegary, składają się z centralnie usytuowanego prędkościomierza, który złączony jest z obrotomierzem, zaś po jego drugiej stronie znajduje się wyświetlacz komputera pokładowego. Wszystko jest czytelne, a co najważniejsze miłe dla oczu.

Pod maską testowanego auta znajduje się podstawowa jednostka benzynowa o pojemności 1,6 i mocy 110 KM. Silnik, to szesnastozaworowa technologia nie posiadająca jakichkolwiek wzmocnień! A szkoda, bo przydałoby się więcej mocy. Kierowca dysponuje 151 Nm momentu obrotowego, który w pełni może wykorzystać przy 4250 obr./min., wtedy samochód bardzo żwawo przyśpiesza na jego żądanie. Pierwszą setkę na prędkościomierzu widzimy po niecałych 12 sekundach i maksymalnie możemy rozpędzić Fluence do 185 km/h. Powiem szczerze, osiągi nie powalają na kolana, a przy prędkościach przekraczających 100 km/h, w kabinie zaczyna panować spory hałas. Spowodowane jest, to też brakiem szóstego przełożenia skrzyni biegów. Pozostałe pięć przełożeń sprawdzają się bardzo dobrze, a co najważniejsze bez zastrzeżeń znajdują swoje miejsce.

Bolesław Ejsmont / Przyspieszenie.pl: Renault Fluence cechuje (podobnie jak w przypadku innych modeli Renault ) przyjemnie zaprojektowane i dobrze wykonane wnętrze pojazdu. Wysokiej jakości materiały, ciekawy i przejrzysty design to główne zalety wnętrza kompaktowego sedana Renault. Komfortowe przednie fotele z szerokim zakresem regulacji zapewniają dużą wygodę podróżowania. Jednak przy dynamiczniejszej jeździe przydało by się leprze trzymanie boczne. Na brak przestrzeni nie mogą narzekać również, pasażerowie tylnej kanapy, osoby o wzroście do 190 cm spokojne zajmą komfortowe pozycje ( chyba, że z tyłu podróżują 3 dorosłe osoby – jest wówczas za wąsko ).(…) Jednostka napędowa testowego Fluence oparła się modzie na turbodoładowanie i zmniejszanie pojemności skokowej. To dość stara i sprawdzona konstrukcja. Wolnossący, szesnastozaworowy benzynowy silnik o pojemności 1.6 litra generuje moc 110 KM. Nie może się jednak poszczycić dużą elastycznością, dynamiczne przyspieszanie jest możliwe dopiero jak silnik osiągnie ok  4000 obr. /m. (…) Silnik swoimi osiągami ( 0-100 km/h – 11,7 s) nie zachęca do szaleńczej jazdy. (…)

Zaletą podstawowego silnika Renault Fluence jest wysoka kultura pracy oraz stosunkowo niskie spalanie. Testowe spalanie wyniosło 7,3 litra na 100 km i choć jest to wartość wyższa od obiecywanej przez producenta ( 6,7 l / 100 km ) to i tak jest to przyzwoity wynik. (…) Czy kupić Renault Fluence 1.6 16V? Czemu nie! Jeśli nie poszukujemy sportowych doznań a komfortu, bogatego wyposażenia i stosunkowo niskiej ceny zakupu to Renault Fluence 1.6 16V jest jedną z ciekawszych propozycji. Samochód wygląda elegancko i jest dość praktyczny i uniwersalny.

Renault Fluence – TEST Auto Świat

Tygodnik Auto Świat (Auto Świat, nr 27,3 lipca 2010 r.) testował Renault Fluence z silnikiem 1.5 dCi 110 KM:

W opinii testujących, środek Renault Fluence wykończono materiałami dobrej jakości, a plastiki świetnie się prezentują. W testowanej wersji auto miało opcjonalną tapicerkę skórzaną, dzięki której wnętrze dodatkowo zyskało na atrakcyjności. Zastrzeżeń nie budzi przestronność w obu rzędach siedzeń. Nic dziwnego, skoro długością Fluence wykracza poza klasę kompaktów. Ciekawe jednak, że z tyłu wysokie osoby mają wystarczającą ilość miejsca nad głowami pomimo mocno obniżającego się dachu. Za to wyrośnięci pasażerowie będą narzekali, wsiadając do tyłu, bo zwężająca się linia bocznych okien zmusza do mocnego zgięcia karku. Na taką niedogodność nie jest narażony prowadzący, który po zajęciu miejsca może się cieszyć z wygodnej pozycji za kierownicą i czytelnych wskaźników. (...) Zdaniem red. Tomasza Kamińskiego, mocną stroną trzybryłowego nadwozia Renault jest bagażnik. - Pasażerowie mogą w nim zmieścić aż 530 litrów ładunku. Szkoda tylko, że podczas projektowania tej części pojazdu nie ustrzeżono się błędu i zawiasy wnikają do wnętrza, co utrudnia maksymalne wykorzystanie części ładunkowej – czytamy w opisie auta.

- Fluence to samochód, który polubią z pewnością miłośnicy komfortu. Miękko zestrojone zawieszenie sprawia, że kompaktowe Renault pokonuje nierówności pewnie i bez nadmiernych wstrząsów. Mniej korzystnie przedstawia się kwestia prowadzenia na zakrętach. Nadwozie ma tendencje do mocnych przechyłów, a niezbyt bezpośredni układ kierowniczy nie pomaga w opanowaniu pojazdu. Przy takiej charakterystyce układu jezdnego cieszy instalowany seryjnie system ESP, który zwiększa bezpieczeństwo prowadzenia w sytuacjach ekstremalnych- czytamy w podsumowaniu AŚ.

Renault Fluence 1.6 110 KM – DANE TECHNICZNE

 
 Renault Fluence Expression    DANE TECHNICZNE
 NADWOZIE  
 Rodzaj  sedan
 Długość / szerokość / wysokość (metry)                          4,620/1,809/1,479
 Rozstaw osi (metry)  2,702
 Masa własna (tony)  1,225
 Pojemność bagażnika (litry)  530
 Pojemność zbiornika paliwa (litry)  60
 SILNIK  
 Paliwo  benzyna bezołowiowa 95
 Liczba cylindrów  4
 Moc (kW / KM)  81 / 110 (6000 obr./min)                                        
 Moment obrotowy (Nm)  151 (4250 obr./min)
 OSIĄGI  
 Szybkość maksymalna (km/h)  185
 Przyspieszenie 0-100 km/h (s)  11,7
 ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta)  
 Cykl miejski (litry/100 km)  8,8
 Cykl pozamiejski (litry/100 km)  5,3
 Cykl mieszany (litry/100 km)  6,5
 CENA  
 listopad 2011  52 300 zł
 DODATKI  
 Ksenony (zł)  niedostępne
 Nawigacja (zł)  System nawigacji TOMTOM - 1990 zł  
 Skórzana tapicerka  niedostępna

Renault Fluence 1.6 110 KM - SPALANIE

Według danych producenta, Renault Fluence z silnikiem benzynowym 1.6 16V o mocy 110  KM spala: 8,8 litra/100 km w cyklu miejskim, 5,3 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 6,5 litra/100 km w cyklu mieszanym.

Według opinii w portalu Autocentrum.pl, Renault Fluence z silnikiem 1,6 litra pali:

* ŚREDNIO - 7,0 litra / 100 km
* W MIEŚCIE - 7,6 l/100 km
* W TRASIE - 6,0 l/100 km

Renault Fluence (2011) – CENA

W Polsce Renault Fluence w podstawowej wersji wyposażenia Expression z silnikiem benzynowym 1.6 110 KM kosztuje 52 300 zł. Najdroższa odmiana Privilege z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi 110 KM FAP EDC kosztuje 75 900 zł.

Renault Fluence - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:

>>> Renault Fluence 2011 r. – cena od 43,8 tys. zł

>>> Renault Fluence 2009 r. – cena od 41,9 tys. zł

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki