Suzuki GSX-S125 ABS. Prosto, przyjemnie i głośno - TEST motocykla 125 ccm

2019-07-06 8:09

Suzuki GSX-S125 to najmniejszy naked od Suzuki, który jest bardzo blisko spokrewniony ze ścigaczem klasy 125 ccm - modelem GSX-R. Względem niego jest uboższy o kilka owiewek i nie ma również systemu bezkluczykowego. Odwdzięcza się z kolei bardzo łatwym prowadzeniem, wygodną pozycją do jazdy i rozsądną ceną, a dzięki opcjonalnemu tłumikowi Yoshimura również głośno i wyraźnie gada.

Suzuki ma mocną reprezentację w klasie 125 ccm. Bliźniacze GSX-R125 i GSX-S125 to udane motocykle, które zachęcają, by zacząć przygodę z jednośladami, a różnice między nimi pozwalają sprawdzić, jaki rodzaj motocykla jest nam bliższy. Choć od strony technicznej oba jednoślady są niemal identyczne, wrażenia z jazdy są różne.

Naked czy ścigacz? Kwestia gustu

GSX-S125 okazał się świetnym kompanem w zatłoczonym mieście. Choć w stosunku do GSX-R125 pozbawiono go systemu bezkluczykowego, to jest to w porównaniu do małego ścigacza jedyny minus.

Przeczytaj: Suzuki GSX-R125 - jak sportowa może być 125-tka?

Wybór między tymi motocyklami to kwestia preferencji. GSX-S125 jest też nieco tańszy, ale o tym na końcu. Mały naked japońskiej marki jest napędzany 15-konnym silnikiem DOHC. W testowym egzemplarzu mała jednostka głośno gada, głównie dzięki opcjonalnemu wydechowi Yoshimura. Koszt takiego zestawu to 3000 zł i jest on montowany już po zakupie, u dealera. Jak brzmi taki tłumik można posłuchać tutaj - KLIKNIJ i SPRAWDŹ.

Suzuki GSX-S125 ABS

i

Autor: Maciej Lubczyński Suzuki GSX-S125 ABS Link: Zobacz więcej w GALERII

Lubi obroty

Dynamiki nie brakuje, jak na tę klasę jest zupełnie w porządku. Podobnie jak "baby Gixer", jednostka w GSX-S lubi wysokie obroty, a czerwone pole zaczyna się dopiero przy 11 500 obrotach na minutę.

Na przełaj: Suzuki Jimny 1.5 VVT 4WD 4AT: prawdziwy ewenement

Skrzynia biegów działa bezbłędnie, a sprzęgło pracuje dość lekko. Każda kolejna cecha GSX-S dodaje mu przystępności i zachęca do jazdy również początkujących. Przez przeciętną elastyczność, motocyklem ciężko jest ruszyć tak szybko jak niektórymi konkurentami, np. ze stajni Yamahy. Nie da się ukryć, że jest to również kwestia wprawy jeźdźca, ale w końcu wszystkie jednoślady tej klasy są tworzone również z myślą o początkujących.

Suzuki GSX-S125 ABS

i

Autor: Maciej Lubczyński Suzuki GSX-S125 ABS Link: Zobacz więcej w GALERII

Lekkość przede wszystkim

GSX-S jest lżejszy od GSX-R, ale o wartość, która jest naprawdę symboliczna. Jeden kilogram różnicy jest nieodczuwalny podczas jazdy. Przy szybszej jeździe czuć, że GSX-S traci chęć do przyspieszania po osiągnięciu 100 km/h. Przez brak owiewek wydaje się być bardziej wrażliwy na podmuchy wiatru, a niska masa nie pomaga podczas jazdy drogami ekspresowymi. Komfortowo można się nim poruszać nie przekraczając 100-110 km/h. Jak już wcześniej napisałem, maszyna prowadzi się bardzo lekko i jest posłuszna zarówno przy niskich jak i wyższych prędkościach.

Testowaliśmy: Skuter Yamaha NMAX 125: miło zaskakuje

Niska masa własna i stosunkowo wyprostowana pozycja pozwalają z łatwością manewrować motocyklem w korkach czy zawracać na ciasnych uliczkach. Pomaga w tym również duży kąt skrętu kierownicy. Suzuki jest dość miękko zawieszone, dzięki czemu nie męczy np. na kostce brukowej i nie zmusza do stawania na podnóżkach za każdym razem gdy widzimy próg zwalniający.

Motocykl zużywa także nieco więcej paliwa niż GSX-R. Różnice o których mówimy nie przekraczają jednak 0,2 litra. W mieście, Suzuki pali około 3 litrów na setkę, a przy bardzo spokojnej jeździe można zejść do 2,5 l/100 km. Dane dotyczące spalania wyświetlają się na czytelnym wyświetlaczu, który pełni rolę zestawu wskaźników.

Suzuki GSX-S125 ABS

i

Autor: Maciej Lubczyński Suzuki GSX-S125 ABS Link: Zobacz więcej w GALERII

Jest niewielki, więc niewiele kosztuje?

Jak większość motocykli klasy 125, GSX-S jest pojazdem raczej jednoosobowym. Jeśli uprzemy się, by zabrać pasażera, będzie on miał do dyspozycji podnóżki, ale nie ma tu żadnego sensownego uchwytu. Jazda na plecaku będzie więc bardzo romantyczną podróżą.

Testowaliśmy też: Suzuki Burgman 125: młodszy brat legendy

Wyposażenie obejmuje oczywiście ABS i licznik średniego spalania. Suzuki oferuje również LED-owe oświetlenie, a wszystko to możemy mieć w rozsądnej cenie. Podstawowy naked japońskiej marki kosztuje 16 490 zł. To cena egzemplarza z rocznika 2019, nie uwzględniająca promocji. Konkurencyjne motocykle, a więc 125-tki chłodzone powietrzem i wyposażone w ABS to Yamaha MT-125, czy Honda CB125R, kosztujące odpowiednio 19 900 zł i 18 300 zł.

Wygląda na to, że Suzuki oferuje świetny jednoślad za rozsądną kwotę. A czy warto zdecydować się na opcjonalny wydech Yoshimura? Jeśli macie dobrze wyciszony kask to jak najbardziej. Warto pamiętać, że 6-stopniowa skrzynia nie jest szczególnie długa i naprawdę głośne wycie może na dłuższą metę mocno zmęczyć.

Suzuki GSX-S125 ABS - dane techniczne

SILNIK jednocylindrowy
Paliwo benzyna
Pojemność 124,4 cm3
Moc maksymalna 15 KM/ przy 10 000 obr./min.
Maks mom. obrotowy b.d.
Prędkość maksymalna 130 km/h
Przyspieszenie 0-100km/h b.d.
Skrzynia biegów manualna 6
Napęd łańcuch
Zbiornik paliwa 11 l
Katalogowe zużycie paliwa 2,5l/100 km
Długość 2020 mm
Szerokość całkowita 745 mm
Wysokość/ wysokość siedziska 785 mm (bez lusterek)/ 1040 mm
Rozstaw kół 1300 mm
Masa własna 133 kg
Hamulec przód/ tył tarczowy nawiercany/ tarczowy
Zawieszenie przód teleskopowe, sprężyny śrubowe, tłumienie olejowe
Zawieszenie tył Sprężyny śrubowe, tłumienie olejowe
Opona przód/ opona tył 90/80 17 / 130/70 17

Odśwież swoją szafę już teraz - z rabatem! Promocje na modę w najlepszym wydaniu na stronie bonprix kody rabatowe.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki