Bełchatów: mobilny urzędnik PRZYJEDZIE DO DOMU i załatwi formalności! Kto może skorzystać?

2020-02-26 13:34 mj-s
Bełchatów. Mobilny urzędnik pomoże w załatwieniu wielu formalności i to w Twoim domu!
Autor: Pixabay/Free-Photos Bełchatów. Mobilny urzędnik pomoże w załatwieniu wielu formalności i to w Twoim domu!

Jest bezpłatna i mobilna i to dwa największe atuty tej inicjatywy – mowa o mobilnym urzędniku. Z takim pomysłem wsparcia osób starszych i niepełnosprawnych wyszedł bełchatowski Urząd Miasta. Teraz każdy, kto nie może dotrzeć do urzędnika będzie mógł poprosić o jego pomoc we własnym miejscu zamieszkania!

Inicjatywa nowa nie jest, ale w Polsce wciąż nie ma wielu takich urzędników. A potrzeby są i to spore, bo w starzejącym się społeczeństwie coraz więcej osób ma problem z mobilnością – choroby, niepełnosprawność, brak widny.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom seniorów oraz osób, które doświadczają problemów z poruszaniem się w stopniu uniemożliwiającym im samodzielną wizytę w siedzibie Urzędu Miasta, wprowadzono możliwość skorzystania ze wsparcia mobilnego urzędnika, tj. obsługi poza siedzibą urzędu. Jak dodają pracownicy magistratu można liczyć na załatwienie większości spraw realizowanych przez tę jednostkę bez konieczności wychodzenia z domu.

- Być może będzie to jedna osoba spośród naszych urzędników, może dwie, wszystko zależy od tego, jakie będą potrzeby. Chodzi o to, by urzędnicy obsłużyli pod każdym względem administracyjnym mieszkańców, którzy zgłoszą taką potrzebę bez konieczności przychodzenia do urzędu – tłumaczy prezydent Bełchatowa Mariola Czechowska.

By skorzystać z takiej formy wsparcia, należy wcześniej zgłosić taką potrzebę.

Jak zgłosić chęć skorzystania z usługi Mobilnego urzędnika?

O taką pomoc można wystąpić na kilka sposobów:

  • telefonicznie – Punkt Obsługi Klienta tel. 44 733 51 16,
  • wysyłając zgłoszenie na adres e-mail: mobilnyurzednik@um.belchatow.pl,
  • poprzez opiekuna osoby chcącej skorzystać z pomocy Mobilnego urzędnika, który może zgłosić taką potrzebę w Urzędzie Miasta Bełchatowa – Punkt Obsługi Klienta, ul. Kościuszki 1.

W zgłoszeniu wystarczy poinformować o potrzebie skorzystania z pomocy Mobilnego urzędnika oraz krótko wyjaśnić czego dotyczy sprawa, a także podać numer telefonu do kontaktu. Następnie, w terminie 3 dni roboczych od zgłoszenia, pracownik Urzędu Miasta Bełchatowa odpowiedzialny za realizację danej sprawy, skontaktuje się z mieszkańcem, by ustalić dogodny termin wizyty i sposób załatwienia sprawy Urzędnik dostarczy bezpośrednio do domu wszystkie potrzebne druki wniosków, pomoże w ich wypełnieniu oraz przyjmie je i zarejestruje w urzędzie.

- W celu zapewnienia bezpieczeństwa, w dniu umówionej wizyty, Klient otrzyma telefoniczne potwierdzenie, z podaniem imion i nazwisk pracowników, którzy będą realizowali usługę, a Mobilny urzędnik przed rozpoczęciem obsługi okaże się dowodem osobistym – wyjaśniają pracownicy UM w Bełchatowie.

Ważne! Usługa Mobilnego urzędnika jest bezpłatna.

Warto dodać, że z podobną inicjatywą już wcześniej wyszedł Wydział Ewidencji Ludności. W przypadku osób starszych lub niepełnosprawnych istnieje możliwość dostarczenia np. nowego dowodu osobistego bezpośrednio do domu mieszkańca.

Rozwijamy nasz serwis dzięki wyświetlaniu reklam.

Blokując reklamy, nie pozwalasz nam tworzyć wartościowych treści.

Wyłącz AdBlock i odśwież stronę.