UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Netii. Chodzi o telefony do klientów

2017-11-14 15:38

Firmie grozi gigantyczna kara. Dlaczego?

Firmie grozi surowa kara

i

Autor: Archiwum serwisu Firmie grozi surowa kara

We wrześniu prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko Netii. Wszystko przez skargi od konsumentów, którzy poinformowali urząd, że Netia dzwoniła do nich, choć wcześniej nie wyrażali zgody na kontakt.

UOKiK cytuje fragment rozmowy z konsumentem:

"Netia: Halo! Dzień dobry! Moje nazwisko [niezrozumiałe] Ilona i dzwonię z firmy „Netia”. Czy mam przyjemność rozmowy z panią Jowitą?

Konsument: Tak, przy telefonie.

N: Witam pani Jowito. Kontaktuję się tutaj z panią, ponieważ nasza firma w tym momencie rozszerza zakres swoich proponowanych usług. W związku z czym mamy przygotowane dla pani różnego rodzaju rabaty, jak i również różne bonusy złotówkowe. Czy mogę zająć trzy minutki i przedstawić..."

ZOBACZ TAKŻE: Poznajesz tego mężczyznę? Zmarł wyniku wypadku komunikacyjnego

UOKiK przypomina, że zgodnie z prawem telekomunikacyjnym  jeżeli przedsiębiorca chce prezentować swoją ofertę przez telefon, musi już przed pierwszą rozmową mieć jego zgodę na kontakt w celach marketingu bezpośredniego.

Netii grozi teraz surowa kara - nawet 10 procent obrotu firmy. 

PRZECZYTAJ TAKŻE: Przeszedł przez barierkę i wpadł do Brdy [WIDEO]

 

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki