Amazon walczy z epidemią na wiele sposobów. Firma pomaga pracownikom, lekarzom i nie tylko!

2020-05-28 8:00 Artykuł sponsorowany
Amazon walczy z epidemią na wiele sposobów. Firma pomaga pracownikom, lekarzom i nie tylko!
Autor: mat. prasowe

Epidemia koronawirusa dotknęła nas wszystkich. Mimo to Amazon walczy o jak najlepsze dobro swoich pracowników, klientów, ale także wszystkich potrzebujących. Firma wdrożyła wiele istotnych zmian, aby stawić czoło wirusowi. Przekazano także 1 milion euro na pomoc organizacjom wspierającym walkę z COVID-19 w Polsce i 100 tysięcy maseczek chirurgicznych dla pracowników polskiej służby zdrowia. To tylko niektóre działania podjęte przez Amazon.

W miarę wzrostu zapotrzebowania na usługi Amazon firma pracuje nad tym, aby utrzymać ciągłość dostaw do klientów najbardziej dotkniętych zaistniałą sytuacją, jednocześnie zapewniając bezpieczeństwo pracownikom i miejsca pracy. Wielu klientów nie ma obecnie dostępu do niezbędnych produktów. W chwili obecnej Amazon daje pierwszeństwo przyjmowaniu i wysyłaniu produktów, które są najbardziej istotne. Należą do nich produkty spożywcze, zdrowotne i higieny osobistej, książki, a także rzeczy potrzebne do pracy zdalnej.

Amazon w trakcie epidemii

- Wdrożyliśmy ponad 150 istotnych zmian i zabezpieczeń, które mają na celu wsparcie naszych zespołów. Warto zaznaczyć, że w czterech centrach logistycznych Amazon w Polsce odbyły się kontrole Państwowej Inspekcji Sanitarnej, które miały na celu weryfikację poziomu ochrony pracowników przed ewentualnym zakażeniem koronawirusem w miejscu pracy. Państwowa Inspekcja Sanitarna nie znalazła żadnych uchybień w naszych procesach. Co więcej, kontrole wykazały, że w celu ochrony pracowników, firma zastosowała szereg zabezpieczeń wykraczających ponad wytyczne rządowe oraz Głównego Inspektoratu Sanitarnego – przekazują przedstawiciele firmy.

Amazon walczy z epidemią na wiele sposobów. Firma pomaga pracownikom, lekarzom i nie tylko!
Autor: mat. prasowe

Jakie działania podjęła firma Amazon?

- zwiększono częstotliwość i intensywność sprzątania - wszystkie klamki drzwiowe, poręcze schodów, przyciski w windach, schowki i ekrany dotykowe są regularnie dezynfekowane,

- poproszono wszystkich pracowników o częste mycie rąk wodą z mydłem przez co najmniej 30 sekund, zwłaszcza po wyjściu do łazienki, przed jedzeniem oraz po kaszlu, kichaniu lub wydmuchaniu nosa. Jeżeli mydło i woda nie byłyby łatwo dostępne, należy użyć środka do higieny rąk na bazie alkoholu o stężeniu powyżej 60%,

- na terenie centrów logistycznych umieszczono dużą liczbę dozowników z płynem dezynfekującym,

- zobowiązano wszystkich pracowników do pozostania w domu i zwracania się o pomoc medyczną, jeśli się źle poczują,

- wprowadzono proces mierzenia temperatury ciała przy pomocy kamer termowizyjnych u wszystkich osób wchodzących do budynku,

- udostępniono pracownikom maseczki ochronne.

- zwiększono liczbę autobusów, aby pracownicy mogli zachować bezpieczny dystans od siebie podczas podróży do i z miejsca pracy, autobusy są również ozonowane w celu dezynfekcji,

- przeorganizowano przestrzeń stołówek pracowniczych, tak aby zwiększyć przestrzeń pomiędzy osobami do min. 2 metrów,

- zrezygnowano ze spotkań organizacyjnych z pracownikami i wydłużono przerwy,

- rozpoczęcie zmian zostało rozłożone w czasie, zmieniono harmonogram przerw i wydłużono czas ich trwania tak, aby wszyscy zdążyli skorzystać z wydawanych przez pracodawcę bezpłatnych posiłków, pomimo zredukowanej liczby miejsc w stołówkach,

- tymczasowo ograniczono kontrolę osobistą pracowników przy wyjściu, zapobiegając gromadzeniu się osób blisko siebie,

- przygotowano proces zgłaszania potencjalnych przypadków COVID-19 w ramach Amazon oraz do zewnętrznych instytucji,

- rozmowy rekrutacyjne na większość stanowisk są przeprowadzane online, a podróże służbowe są ograniczone do minimum,

Amazon walczy z epidemią na wiele sposobów. Firma pomaga pracownikom, lekarzom i nie tylko!
Autor: mat. prasowe

Przedstawiciele firmy podkreślają, że mimo trudnego czasu, w Amazonie trwa rekrutacja ponad 2000 pracowników.

- Zdajemy sobie sprawę z tego, że w obecnej sytuacji ekonomicznej wiele osób zostało pozbawionych pracy w sektorze gastronomicznym, turystycznym czy hotelarskim. Chętnie powitamy ich w naszym zespole. Nowe osoby mogą pracować w Amazon, dopóki sytuacja się nie unormuje, a ich poprzedni pracodawca będzie w stanie ponownie ich zatrudnić – przekazuje Amazon.

Amazon Pomagamy

W związku z ogłoszonym stanem pandemii koronawirusa i rosnącym zapotrzebowaniem na środki medyczne oraz niezbędne produkty, Amazon przekazał również 1 milion euro na pomoc organizacjom wspierającym walkę z COVID-19 w Polsce i 100 tysięcy maseczek chirurgicznych dla pracowników polskiej służby zdrowia.

Na pomoc firmy Amazon mogą liczyć także dzieci i nauczyciele. Ponad 12 tysięcy osób skorzystało z bezpłatnych warsztatów online STEM Kindloteka.

- To specjalne webinary dla nauczycieli, edukatorów, bibliotekarzy i rodziców. Uczestnicy uczą się, jak prowadzić angażujące zajęcia dla najmłodszych z zakresu edukacji STEM, wspierającej rozwijanie u dzieci zainteresowania przedmiotami ścisłymi. Program obejmuje także zajęcia dla dzieci w wieku od 6 do 9 lat. Podczas warsztatów poznają one podstawy programowania, grają w gry i rozwiązują łamigłówki matematyczne. Rodzice i najmłodsi mogą również uczestniczyć w zajęciach dotyczących lektur szkolnych, podczas których poznają literaturę dla dzieci w niebanalnym wydaniu, bo nawiązującym do edukacji STEM – przekazują przedstawiciele firmy.

Artykuł sponsorowany