Głównym wykonawcą węzła przesiadkowego Zawodzie jest konsorcjum firm ZUE S.A. i Unibep S.A. W pierwszym etapie na terenie dzisiejszej pętli tramwajowej wykonawca musi przeprowadzić dogłębne badania gruntu, w tym m.in. odwierty. Następnie będą tam prowadzone prace przy stabilizacji terenu. W związku z tym zmieni się organizacja ruchu niektórych tramwajów.
Linie 7 i 36 oraz wybrane kursy linii 14, 15, 20, 33 zostaną skierowane do zajezdni tramwajowej w Katowicach Zawodziu. Jadąc w kierunku centrum Katowic tramwaje będą obsługiwać przystanek "Zawodzie Pętla" zlokalizowany przy ul. 1 Maja.
Polecany artykuł:
– To w sumie niewielka zmiana, dotycząca przede wszystkim pasażerów, którzy rozpoczynają podróż linią 7 lub 36 na pętli Zawodzie, bo będą do tramwaju wsiadać na innym peronie. Zauważą ją także pasażerowie pojedynczych kursów linii jadących od strony Szopienic
a kończących się dotąd na pętli, gdyż będą musieli wysiąść z wagonu jakieś 200 metrów wcześniej i przy przesiadce np. na autobus przejść ten krótki odcinek do przystanku autobusowego pieszo – mówi rzecznik spółki Tramwaje Śląskie S.A. Andrzej Zowada.
Budowa centrum przesiadkowego w Zawodziu to jeden z elementów „Katowickiego Systemu Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych”, współfinansowanego przez Unię Europejską
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014 – 2020. Wartość tego zadania to ok. 66,4 mln zł brutto, z czego wartość części tramwajowej wynosi ok. 12,2 mln zł brutto.