Szablonowe CV i list motywacyjny
Dobrze przygotowane CV i list motywacyjny to pierwszy krok zwiększający szanse na zatrudnienie. Jeśli te dwa dokumenty nie przekonają rekrutera do naszej osoby, nie zostaniemy nawet zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną. W internecie dostępne są kreatory CV, np. na stronie pracuj.pl. Warto z nich korzystać, jednak sztywne trzymanie się szablonu nie jest dobrym pomysłem. Rekruterzy otrzymują mnóstwo CV i poświęcają mało czasu na zapoznanie się z nimi. Dlatego tak ważne jest by nasze CV, wyróżniało się na tle innych. Jeśli korzystamy z kreatora CV, warto poświęcić trochę czasu, by je bardziej spersonalizować i nieco przerobić, np. dodają krótką sekcję, w której krótko podsumujemy swoje doświadczenie zawodowe. To samo oczywiście listu motywacyjnego.
Masowe wysyłanie CV i listu motywacyjnego
Osoby szukające pracy, często idą w ilość wysłanych CV i listów motywacyjnych, a nie w jakość. Jest błędne podejście. Odpowiadanie na wszystkie oferty pracy znalezione w internecie wcale nie zwiększa naszych szans. Wysyłane dokumenty powinny być indywidualnie dopasowywane do konkretnej oferty. A my powinniśmy mieć pewność, że przynajmniej w części spełniamy oczekiwania potencjalnego pracodawcy. Napisanie listu motywacyjnego pod konkretną ofertę lepiej przedstawi nas jako kandydata na dane stanowisko i zwiększy szanse na zaproszenie na rozmowę o pracę.
Wysyłanie dokumentów bez żadnej wiadomości
Rekruterzy otrzymują naprawdę dużo aplikacji od potencjalnych kandydatów. Dlatego już na etapie wysyłania CV i listu motywacyjnego warto się w jakiś sposób wyróżnić. Na pracuj.pl jest możliwość napisania wiadomości do rekrutera. I naprawdę warto napisać kilka słów od siebie, gdy aplikujemy na dane stanowisko. Wówczas już na samym początku zdobywamy małego plusa u osoby, która decyduje czy zaprosić nas na rozmowę.
Ponadto, jeśli w ogłoszeniu pracodawca, wymaga wysłania listu motywacyjnego i innych dokumentów naprawdę należy to zrobić. Nie spełnienie tego kryterium momentalnie przekreśla naszą aplikację.
Artykuł sponsorowany