cv - zdj. poglądowe

i

Autor: pixabay.com

Sposoby na wyróżnienie CV

2019-10-17 6:53

Niekiedy możemy spotkać się z sytuacją, że nikt nie odpowiedział na naszą aplikację, mimo iż naszym zdaniem CV, które sporządziliśmy, było perfekcyjne. Co zrobić, jeśli rekruter otrzymał dziesiątki podobnych do siebie życiorysów i musi wybrać najlepsze? Prawdopodobniej wybierze to najbardziej wyróżniające się!

Strona wizualna CV

Największą uwagę rekruterzy i specjaliści od HR przykładają do wyglądu CV. Obecnie schludny i estetyczny życiorys to standard, więc - by się wyróżnić - trzeba sięgnąć głębiej. Przede wszystkim warto zadbać o układ strony, aby eksponował on wybrane przez nas informacje, jednocześnie zakrywając niewygodne fakty lub mniej istotne szczegóły. Ponadto, warto wybrać do CV takie zdjęcie, które osadzi nas w konkretnej branży i wyrazi jednocześnie nasze pasje oraz kwalifikacje. Fotografia musi mieć odpowiednią wielkość, aby zwracać swoją uwagę, a także dobrą rozdzielczość i kolory.

Mimo iż kolorowa czcionka to zły wybór, warto zastanowić się nad estetycznym i delikatnym wzorem na okładkę CV, np. symetryczną figurą pełniącą rolę ramki bądź podkreślenia w dokumencie.

Niestandardowa forma CV

Jeśli jesteśmy przede wszystkim osobami czynu i oprócz CV mamy zamiar zaprezentować swoje portfolio, dobrym pomysłem jest stworzenie unikatowego życiorysu. Może być on kolejnym naszym rękodziełem bądź opowiadaniem, w którym zawrzemy istotne z punktu widzenia rynku pracy informacje. Tego typu CV doceni szczególnie branża artystyczna, gdzie człowiek jest tak wykwalifikowany i potrzebny, jak jego ostatnie dzieło. W przypadku firm działających np. w branży handlowej możemy spotkać się z ostracyzmem. Dlatego ważne, aby wysyłać niestandardowe CV jedynie tam, gdzie ma ono szansę zaistnieć.

Forma doręczenia CV

Mimo iż forma doręczenia obecnie została zunifikowana i następuje poprzez wysłanie maila bądź aplikację bezpośrednio przez stronę internetową, nie istnieje nic na przeszkodzie, aby spróbować nieszablonowej formy doręczenia. Obecnie jest nią nawet własnoręcznie przekazanie życiorysu na ręce rekrutera. Można jednak pokusić się o wysłanie listu bądź autoprezentację zamieszczoną na profilu w social mediach firmy, do której aplikujemy. Im bardziej niszowy kanał przesyłu, tym większe wrażenie zrobimy. Musimy jednak pamiętać, iż wiele firm ogranicza się rzeczywiście jedynie do aplikacji w formie internetowej, o czym informuje w ogłoszeniu zamieszczonym m.in. na portalu Pracuj.pl.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki