Marian Lichtman radzi jak się odchudzać. 10 sprawdzonych diet gwiazd

2014-04-18 4:00

Marian Lichtman - jeden z założycieli zespołu Trubadurzy: Odchudzałem się pół roku.

- Nie zdecydowałem się na jakąś ciężką dietę lub głodówkę. Postawiłem na rozsądną dietę i ruch. Przede wszystkim postanowiłem nie jeść po godz. 18. A to nie jest proste, gdy większość przyjęć odbywa się wieczorem. Sporadyczne odejście od tej zasady nie powoduje zaburzeń w stopniowym, powolnym zrzucaniu wagi. Na początku wyeliminowałem z diety pieczywo i masło. Postawiłem też na sport. Jazda na rowerze czyni cuda. W pół roku zrzuciłem parę kilogramów i mam nadzieję, że nie będzie efektu jo-jo. Jeśli przybędzie kilka nadprogramowych kilogramów, to pomyślę o bardziej restrykcyjnej diecie.

W tej diecie nie wystarczy samo pilnowanie określonego limitu kalorycznego. Trzeba też tak komponować posiłki, aby dostarczyć organizmowi pożądanych składników odżywczych, a przy tym zachować właściwe proporcje między węglowodanami, białkami i tłuszczami.

Przeczytaj też: 10 sprawdzonych diet gwiazd. Odchudzaj się z Anną Kalatą i dietą białkową

Dopiero to pozwoli pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej. Prawidłowo stosowana dieta 1500 kcal jest zdrowa, o ile posiłki dostosowuje się do wieku i rodzaju wykonywanej pracy. Osoba niezbyt aktywna i niepracująca fizycznie może ograniczyć wartość energetyczną swojego jedzenia nawet do 1200 kcal dzienne, podczas gdy komuś, kto np. uprawia sport, wolno granicę 1500 kcal przekroczyć. Stosując tę dietę, należy - jeść pięć posiłków dziennie i unikać potraw tłustych oraz słodyczy.

Stosując dietę 1500 kcal należy:

l wypijać dziennie co najmniej 1,5 litra niesłodzonych płynów (np. woda, herbaty ziołowe, czarne i czerwone);

l komponować posiłki według zasady: im później jedzony, tym mniejszy;

l jeść wyłącznie pieczywo pełnoziarniste, bogate w błonnik;

l piec, gotować na parze lub dusić potrawy, unikając smażenia;

l urozmaicać jadłospis;

l wolno żuć kęsy, nie jeść w pośpiechu;

l przynajmniej raz dziennie zjadać coś na ciepło;

l być aktywnym fizycznie.

Z czego komponować posiłki:

Pierwsze śniadanie (500 kcal): ciemne pieczywo, płatki zbożowe (z otrębami, bakaliami), naturalny jogurt, kefir, maślanka, sery, owoce, chuda wędlina.

uwaga: dodatkiem do śniadania zawsze powinien być jakiś owoc.

Drugie śniadanie (200 kcal): ciemne pieczywo, chuda wędlina, biały ser, produkty z soi, do tego warzywa zawierające niewiele skrobi, takie jak pomidory, ogórki, sałata, świeżo wyciskane soki.

Obiad (400 kcal): ryby, cielęcina, mięso kurczaka i indycze pozbawione skóry, przyrządzone bez panierki, ryż, kasze, ziemniaki, warzywa surowe i gotowane.

uwaga: obiad powinien być jedzony w godzinach 14-15 i powinien być ciepły.

Podwieczorek (100 kcal):

ciemna czekolada, orzechy, ciastka z pełnoziarnistej mąki.

Kolacja (200 kcal): ryby, chude mięso, warzywa.

uwaga: kolację powinno się jeść co najmniej 2 godziny przed snem.

Sprzwdź: DIETY GWIAZD. Weronika Książkiewicz i dieta kapuściana

Diety część 7 - Przepis na posiłki w diecie 1500 kalorii Ryba w brokułach

Składniki: * 1 mały brokuł *

1 marchew * 1 cebula * mały filet z łososia * pół szklanki brązowego ryżu * 1 łyżka oleju *

2 łyżki sosu sojowego * pół łyżeczki czarnego pieprzu * łyżeczka suszonych ziół do ryb * sól

Sposób przygotowania: Brokuł podzielić na niewielkie części, obraną marchew pokroić w cienkie plasterki, cebulę w piórka. Filet oddzielić od skóry i podzielić na paski grubości ok. 2 cm. Ryż ugotować z dodatkiem niewielkiej ilości soli, marchew i cebulę podsmażyć na oleju, dodać szklankę wody, sos sojowy i brokuły i dusić pod przykryciem 5 minut. Dodać łososia, pieprz i zioła, dusić jeszcze 7 minut. Podawać z brązowym ryżem.

Sałatka 4 kolory

Składniki: * 10 dag gotowanego białego ryżu * 1 duża dojrzała brzoskwinia * 1 czerwona papryka * sok z połowy cytryny * kilkanaście liści świeżej mięty * sól * pieprz biały

Sposób przygotowania: Umytą paprykę pozbawić pestek i pokroić w drobne paseczki. Dodać ryż i obraną, pokrojoną w kostkę brzoskwinię, wcześniej schłodzoną w lodówce. Polać sokiem z cytryny, posypać posiekanymi liśćmi mięty, posolić i doprawić pieprzem. Lekko wymieszać.

Polub nas na Facebooku

Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE