Gry komputerowe tak ale bez przemocy

2009-12-07 2:00

Wywiad z Michałem Gembickim - dyrektorem wydawniczym CD Projekt

- Na czym polega przełom w domowej rozrywce i co teraz oferują producenci gier dzieciom w kwestii rozrywki komputerowej?

- Komputer, laptop, konsola te urządzenia już na stałe i na dobre zagościły w naszych domach. Dzięki wspólnej zabawie dzieci uczą się pewnych zachowań, schematów postępowania, logicznego myślenia, nic tak dobrze nie wpływa na rozwój dziecka, jak wysiłek intelektualny, a właś-nie taki oferują gry wideo. Wbrew obiegowej opinii granie w gry komputerowe, jeśli mądrze "zarządzane" przez rodzica, może przynieść tylko same korzyści. Proszę sobie bowiem wyobrazić - siadamy wspólnie z naszą pociechą na kanapie, włączamy grę i oboje wyruszamy do wspaniałego, wirtualnego bajkowego świata, przeżywając masę przygód i co najważniejsze, robimy to wspólnie. I tutaj widzę największą zaletę gier, oglądając filmy czy telewizję, nawet jeśli robimy to wspólnie z dzieckiem, robimy to ciągle osobno, natomiast grając, współpracujemy - niejako prowadzimy nasze dziecko za rękę, ucząc je, jak się zachowywać, jak współpracować, aby osiągnąć wspólny cel.

Oczywiście ważne jest, żeby gry, w które gramy, były dostosowane przekazem i wymaganiami do wieku naszego dziecka, by nie było w nich przemocy i nieodpowiednich dla najmłodszych treści. Wszystkie te kryteria zdecydowanie najlepiej spełniają gry Disneya!

- Co kryje się pod hasłem "Magiczny świat zabawy dla całej rodziny"?

- W budowaniu klimatu wspólnej zabawy z dzieckiem ważne jest, aby trafić do niego poprzez bohaterów z jego świata. Trudno o lepsze postaci niż te, które dziecko zna i uwielbia, np. Superpies Piorun, Kopciuszek, przebojowe świnki morskie z Załogi G czy dla trochę starszych Dzikie Koty z High School Musical. Właśnie te postaci tworzą "Magiczny świat zabawy dla całej rodziny". Kiedy wspólnie z dzieckiem poznamy ich losy, pokierujemy nimi w grach, zyskamy nie tylko szacunek naszego dziecka, ale również jego wielką przyjaźń i co najważniejsze, zacznie nas ono traktować jak swojego najlepszego kumpla.

- Dlaczego magia Disneya jest ponadczasowa?

- Kiedy myślimy o filmie dla dzieci, myślimy Disney. Nie ma bardziej ikonograficznych postaci ze świata dzieci niż Myszka Miki, Donald czy Pluto. Te postaci znają wszyscy dorośli, młodsi mają już swoich bohaterów z nowej fali filmów Dinseya - przebojową Hannah Montana, przystojnych Jonas Brothers czy zakręcone bohaterki z filmów High School Musical. To, co czyni te produkcje ponadczasowymi, to przede wszystkim stały nacisk na najwyższą jakość oferowanych dzieciom treści, uważny dobór pokazywanych w filmach i grach problemów, zawsze edukacyjny charakter każdej produkcji i oczywiście to coś, czego nie da się opisać słowami, a co dzieci często określają "magią"!

- Czy istnieją przyjazne gry dla dzieci?

- Tak, jak najbardziej, praktycznie każda gra oprócz rozrywki nosi cechy edukacyjne. Każda gra dla dzieci ze stajni Disneya opiera się na wieloletnich doświadczeniach specjalistów i pedagogów, co więcej - gry tworzone są w ścisłej współpracy z ekspertami, rodzicami i wreszcie samymi dziećmi.

Materiał promocyjny CD Projekt

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki