Jak dbać o zdrowie w czasie wysokich temperatur

Upał w domu
Autor: Thinkstockphotos.com

Nadchodzi fala upałów. I choć wiadomo, że trzeba nosić nakrycie głowy, chronić skórę kremem z wysokim filtrem i pić dużo wody, zapominamy o innych formach ochrony.

Z powodu zbyt wysokiej temperatury można nie orientować się w przestrzeni, mieć problemy trawienne i z sercem. Oprócz tego upał powoduje uczucie słabości, nudności, biegunkę, a nawet lekką utratę przytomności. Należy więc o siebie dbać.

Podstawą przetrwania upałów jest oczywiście woda i uzupełnianie płynów, ale też odpowiednie dieta. Wybierz śródziemnomorską, która bazuje na warzywach i owocach. Objadanie się powoduje dodatkową ociężałość, dlatego unikaj tłustych, smażonych potraw i ciężkich mięs. Ochłodę przyniosą jogurty oraz warzywa i owoce z dużą ilością wody.

Czytaj także: Gdy pocą się stopy! Jak sobie radzić z tym problemem?

Kluczowe przed wyjściem z domu jest również dobranie odpowiedniego stroju. Przewiewne bawełniane lub lniane stroje nie doprowadzą np. do opuchniętych dłoni czy stóp. Wysokie temperatury nie lubią syntetycznych i ciasnych tkanin. Wybieraj też wygodne buty.

W domu musisz zadbać o cień. Zaciągnięte rolety podczas całego dnia utrzymają chłodniejsze powietrze wewnątrz. Aby powietrze nie stało w mieszkaniu, należy pamiętać o regularnym wietrzeniu w chłodniejszych porach, tzn. wcześnie rano lub wieczorem.

I choć sport to zdrowie, gdy żar leje się z nieba, lepiej unikać nadmiernego wysiłku fizycznego.

Najnowsze